کد خبر: 608

تاریخ انتشار: 1392-12-13 - 21:10

نسخه چاپی | دسته بندی: اخبار ومسائل کتاب / مصاحبه و گزارش / یادداشت مدیرمسئول
0
بازدیدها: 1 934

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان قم خبرداد: برگزاری نمایشگاه کتاب حوزه در سال آینده

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان قم از موکول شدن برگزاری نمایشگاه کتاب حوزه از اسفندماه سال جاری به زمان دیگری خبر داد و گفت: تلاش می کنیم که اواخر فروردین سال آینده این نمایشگاه برگزار شود. […]

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان قم از موکول شدن برگزاری نمایشگاه کتاب حوزه از اسفندماه سال جاری به زمان دیگری خبر داد و گفت: تلاش می کنیم که اواخر فروردین سال آینده این نمایشگاه برگزار شود.

به گزارش روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قم، حجت الاسلام سیدمحمدکاظم شمس در گفت و گویی با اعلام این خبر اظهار داشت: همواره اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی قم در طول سال به منظور حمایت و ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی، برنامه های مختلفی همچون برگزاری جشنواره ها و نمایشگاه هایی مانند نمایشگاه کتاب استانی و کتاب حوزه و همچنین نمایشگاه قرآن و... را برگزار می کند که در سال جاری پس از برگزاری نمایشگاه کتاب استان قم که با تاخیر برگزار شد، قرار بر این بود که نمایشگاه کتاب حوزه در اسفندماه برگزار شود.
مشاور مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قم در امور کتاب در ادامه از موکول شدن برگزاری نمایشگاه کتاب حوزه به سال آینده خبر داد و افزود: به دلیل اینکه مدت زمان کوتاهی از برگزاری نمایشگاه کتاب استان قم گذشته است و با فاصله کمی از آن، برگزاری نمایشگاه کتاب حوزه نیز که قبلا برنامه ریزی شده بود، برپایی این نمایشگاه در این فاصله زمانی اندک به مصلحت علاقه مندان حوزه کتاب نبود.
حجت الاسلام شمس دلیل برگزاری نمایشگاه های کتاب را تجمیع ناشران با کتاب های مختلف در یک مکان و ایجاد فرصت برای دسترسی آسان بهره برداران یعنی مردم به کتاب های موردنظر با تخفیف لازم عنوان کرد و ابراز داشت: وقتی دو نمایشگاه کتاب پشت سرهم و یا فاصله بسیار کم برپا شود، در نمایشگاه دومی که نمایشگاه کتاب حوزه است، اهداف مورد نظر تحقق نخواهد یافت.
وی با بیان اینکه ناشران حاضر در دو نمایشگاه کتاب استانی و کتاب حوزه عموماً در حوزه دین فعال هستند، گرچه کتاب حوزه عموما کتاب های تخصصی است اما نزدیک بودن برگزاری این دو نمایشگاه به نفع خریداران کتاب نیست، ادامه داد: به علاوه آنکه در نمایشگاه کتاب حوزه متأسفانه تاکنون ارتباط مناسبی با حوزه علمیه و معاونت پژوهشی حوزه که دغدغه های جدی در این امر دارند صورت نگرفته است، به همین منظور برای انجام هماهنگی های لازم با این نهاد، نیاز به زمان بیشتری بود.
رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان قم دلیل سوم به تأخیر افتادن نمایشگاه کتاب حوزه را نزدیک بودن زمان اعلام شده به ایام نوروز عنوان کرد و گفت: معمولاً عموم مردم با نزدیک شدن به نوروز، هزینه های زیادی همچون خرید ویژه نوروز را در برنامه خود دارند که فشار مالی ذکر شده این اجازه را به علاقمندان کتاب نمی دهد که همزمان خرید کتاب را نیز در برنامه خود قرار دهند و عملاً این فرصت از آنان گرفته می شود.
وی از احتمال برگزاری نمایشگاه کتاب حوزه در اواخر فروردین سال آینده خبر داد و اضافه کرد: با توجه به آماده شدن مقدمات برگزاری نمایشگاه کتاب حوزه، دهه سوم فروردین سال 93 زمان پیشنهادی و اعلام شده به معاونت امور فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی بود که تاکنون مخالفتی از سوی جناب آقای دکتر صالحی اعلام نشده است، هرچند نزدیکی این زمان به نمایشگاه بین المللی کتاب تهران نیز به نفع خریداران کتاب نیست.
حجت الاسلام شمس بر ضرورت تعیین تقویم جدی و زمان معین برای برگزاری نمایشگاه های کتاب از سال آینده به بعد تأکید کرد و اظهار داشت: امید می رود با برنامه ریزی، مشورت و هماهنگی های لازم، زمان بندی نمایشگاه های کتاب از سال آینده به گونهای معین شود که فرصت بهره برداری عموم مردم و همچنین فضلا و طلاب از این نمایشگاه ها گرفته نشود و با استقبال مناسب مردم، ناشران نیز بهره برده و متضرر نشوند.
مشاور مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قم در امور کتاب در پایان از عموم دست اندرکاران کتاب استانی و حوزه درخواست کرد تا دیدگاه ها و پیشنهادات خود را به اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان و یا اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان قم ارسال کنند.
 
روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قم

۱۳ اسفند ۱۳۹۲ ۱۰:۰۱

منبع:+

_

بازتاب در: فارس

تگ های مطلب:
ارسال دیدگاه

  • bowtiesmilelaughingblushsmileyrelaxedsmirk
    heart_eyeskissing_heartkissing_closed_eyesflushedrelievedsatisfiedgrin
    winkstuck_out_tongue_winking_eyestuck_out_tongue_closed_eyesgrinningkissingstuck_out_tonguesleeping
    worriedfrowninganguishedopen_mouthgrimacingconfusedhushed
    expressionlessunamusedsweat_smilesweatdisappointed_relievedwearypensive
    disappointedconfoundedfearfulcold_sweatperseverecrysob
    joyastonishedscreamtired_faceangryragetriumph
    sleepyyummasksunglassesdizzy_faceimpsmiling_imp
    neutral_faceno_mouthinnocent

عکس خوانده نمی شود