کد خبر: 859

تاریخ انتشار: 1348-10-11 - 03:30

نسخه چاپی | دسته بندی: ---
0
بازدیدها: 800

با حکم وزیر ارشاد ، مشاور وزیر و رئیس مرکز توسعه فن‌آوری اطلاعات و رسانه‌های دیجیتال منصوب شد

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در حکمی، حسن نجفی سولاری را به سمت "مشاور وزیر و رئیس مرکز توسعه فناوری اطلاعات و رسانه‌های دیجیتال" منصوب کرد. به گزارش مرکز روابط‌ عمومی و اطلاع‌رسانی وزارت فرهنگ و ارشاد […]

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در حکمی، حسن نجفی سولاری را به سمت "مشاور وزیر و رئیس مرکز توسعه فناوری اطلاعات و رسانه‌های دیجیتال" منصوب کرد.

به گزارش مرکز روابط‌ عمومی و اطلاع‌رسانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در حکم علی جنتی آمده است: نظر به مراتب علمی و سوابق و تجربیات ارزنده جنابعالی به موجب این حکم به سمت "مشاور وزیر و رئیس مرکز توسعه فناوری اطلاعات و رسانه‌های دیجیتال" منصوب می‌شوید.

امید می‌رود با استعانت از خداوند متعال و بهره‌گیری از کلیه ظرفیت‌های موجود و نیروهای صادق و کار‌آمد در ساماندهی و نظام‌مند کردن فعالیت‌های فرهنگی دیجیتال در کشور، حمایت از افراد، مراکز، موسسات، تشکل‌ها و شرکت‌های فعال در حوزه تولید آثار و محصولات دیجیتالی فرهنگی و هنری و افزایش کاربری فن‌آوری اطلاعات در سطح وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی موفق و موید باشید.

حسن نجفی سولاری ،دارای مدرک تحصیلی دکترای مدیریت استراتژیک بوده و به عنوان پژوهشگر و مدرس دانشگاه نیز فعالیت دارد.

وی همچنین صاحب تالیفات ، مقالات و آثار بی شماری در حوزه های فناوری , رسانه , ارتباطات , ماهواره می باشد.

 

+

 

 

آیین تودیع و معارفه روسای قدیم و جدید مرکز توسعه فناوری اطلاعات و رسانه های دیجیتال وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با حضور علی جنتی وزیر ارشاد برگزار شد.
به گزارش مرکزروابط عمومی و اطلاع رسانی  وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی عصر چهارشنبه در آیین تودیع معارفه روسای قدیم و جدید مرکز توسعه فناوری اطلاعات و رسانه های دیجیتال با گرامیداشت هفته دفاع مقدس ابراز امیدواری کرد همگان در زمره تلاشگران در راه خدا باشیم.
جنتی با تاکید بر اهمیت فناوری اطلاعات و رسانه های دیجیتال گفت: باید با عزم و اراده جدی تری به موضوع توسعه رسانه های دیجتال پرداخته شود.
جنتی ایران را کشوری توانمند و با استعداد در زمینه توسعه فناوری و رسانه های دیجیتال برشمرد و گفت: برگزاری نمایشگاه ها و جشنواره های بین المللی با این موضوع نشانگر این مدعا است.
وزیر ارشاد بسترسازی برای تولید انبوه محصولات رسانه های دیجیتال براساس فرهنگ اسلامی و ملی، سامان مند و نظام مند کردن استفاده از رسانه های دیجیتال و نرم افزارها و همچنین فرهنگ سازی و آشنا کردن عامه مردم با چالش هایی که در زمینه نرم افزاری و استفاده از این نرم افزارها در کشور وجود دارد را از جمله اهداف مرکز توسعه فناوری اطلاعات و رسانه های دیجیتال برشمرد.
وی در ادامه گفت: اگر رسانه های دیجیتال توسعه پیدا کند و فرهنگ استفاده از نرم افزارها به ویژه بازی های یارانه ای در میان مردم جا بیافتد از این طریق بیشتر دغدغه های خانواده ها در گرایش جوانان و نوجوانان به نمونه های خارجی، کم خواهد شد.
جنتی تاکید کرد: باید توجه بیشتری به حوزه رسانه های دیجیتال داشته باشیم و این امر از طریق حضور بخش خصوصی و بدون تصدی گری خودمان و فقط از طریق سیاستگذاری و هدف گذاری کارها را به پیش ببریم.
وی تصریح کرد باید بسترسازی برای جنبش نرم افزاری که همواره مورد تاکید مقام معظم رهبری بوده، سرلوحه کارها قرار گیرد.
وزیرفرهنگ و ارشاد اسلامی همچنین با تاکید بر اینکه امروز با توسعه فناوری اطلاعات و رسانه های دیجیتال باید کمتر کارهای فیزیکی و یدی انجام شود، اظهار داشت: از طریق شبکه های یارانه ای می توان بسیاری از امور فیزیکی از جمله صدور مجوز برای کتاب، مطبوعات و فیلم سینمایی را به صورت رایانه ای انجام داد.
وزیر ارشاد تاکید کرد: هرچه بتوانیم کارها را رابطه مند و قانومندتر کنیم از خطاهای احتمالی در کار به دور خواهیم بود.
جنتی با اشاره به اشتراکات این مرکز با بنیاد ملی بازی های رایانه ای تاکید کرد: باید با تقسیم کار و سیاستگذاری همپوشانی ها را از بین ببریم.
وی در خاتمه با قدردانی از حسن علیزاده رییس پیشین مرکز توسعه فناوری اطلاعات و رسانه های دیجیتال برای حسن نجفی سولاری رییس جدید این مرکز آرزوی موفقیت کرد.

 

+

 

تگ های مطلب:
ارسال دیدگاه

  • bowtiesmilelaughingblushsmileyrelaxedsmirk
    heart_eyeskissing_heartkissing_closed_eyesflushedrelievedsatisfiedgrin
    winkstuck_out_tongue_winking_eyestuck_out_tongue_closed_eyesgrinningkissingstuck_out_tonguesleeping
    worriedfrowninganguishedopen_mouthgrimacingconfusedhushed
    expressionlessunamusedsweat_smilesweatdisappointed_relievedwearypensive
    disappointedconfoundedfearfulcold_sweatperseverecrysob
    joyastonishedscreamtired_faceangryragetriumph
    sleepyyummasksunglassesdizzy_faceimpsmiling_imp
    neutral_faceno_mouthinnocent

عکس خوانده نمی شود