کد خبر: 1075

تاریخ انتشار: 1348-10-11 - 03:30

نسخه چاپی | دسته بندی: ---
0
بازدیدها: 873

اعتدال رد گم کنی بود افراطی ها پیروز شدند /وبلاگ > موسوی، سیدعبدالجواد

این روزها همه برای رئیس جمهوری منتخب نامه می نویسند. یا نصیحتش می کنند یا به او راه کار ارائه می دهند و یا برای او خط ونشان می کشند. احتمالا توقع هم دارند او این حرف ها را جدی بگیرد و براساس منویات […]

این روزها همه برای رئیس جمهوری منتخب نامه می نویسند. یا نصیحتش می کنند یا به او راه کار ارائه می دهند و یا برای او خط ونشان می کشند. احتمالا توقع هم دارند او این حرف ها را جدی بگیرد و براساس منویات خردمندانه آن ها مملکت را اداره کند.

این که بعضی از این دوستان که توقع دارند آقای روحانی گوش به حرفشان باشد تا قبل از بیست و چهارم خرداد ماه

کمر به نابودی او بسته بودند چیز خیلی مهمی نیست. نه این که مهم نباشد، نه، بلکه آن قدر این رفتارهای به دور از نجابت تکرار شده که دیگر قبحی ندارد. ما هم اصلا به روی خودمان نمی آوریم. اما الان مسئله این نیست. مسئله این است که چرا خیلی ها فکر می کنند باید برای رئیس جمهور تعیین تکلیف کنند. آیا رئیس جمهور توانایی تصمیم گیری ندارد و نیاز به نصایح مشفقانه من و شما دارد؟ این حرف ها به معنای مصون بودن آقای روحانی از خطا و اشتباه نیست اما در قدم اول اصلا باید کاری صورت بگیرد یا نه؟ شاید هم دوستان دارند کفاره سکوتشان در هفت-هشت ساله اخیر را می دهند؟ نه به آن شوری شور نه به این بی نمکی. نه به این که آن قدر در مقابل رفتارهای محیرالعقول دولت آقای احمدی نژاد سکوت کردند که دیگر نه از تاک نشان ماند و نه از تاکنشان و نه این که هنوز آقای روحانی وارد میدان پاستور نشده به او می گویند چنین کن و چنان. سرسخت ترین منتقدان آقای احمدی نژاد هم لااقل در ماه های نخست ریاست جمهوری ایشان چیزی نگفتند.معقول هم بود. باید به کسی که دعوی اداره جهان را داشت کمی مهلت می دادند تا توانایی های خود را کاملا به منصه ظهور برساند. حالا هم از این دوستان دلسوز انتظار می رود کمی صبوری به خرج دهند و حتی اگر تصمیم گرفته اند گربه را دم حجله بکشند و کار آقای روحانی را در همین چهار سال اول یکسره کنند یکی- دو روز دیگر هم دندان روی جگر صبر بگذارند. البته از منظر دیگری هم می توان علت این رفتارهای شتابزده دوستان را درک کرد. آن ها دارند به خودشان قوت قلب می دهند و می خواهند به هر قیمتی شده به خود و اطرافیانشان القاء کنند که آقای روحانی کاندیدای آن ها بوده و در انتخابات یازدهم ریاست جمهوری در حقیقت گفتمان "افراط و تفریط" به پیروزی رسیده. فقط برای رد گم کنی اسمش را گذاشته اند "اعتدال". و خب، طبیعی است که آدمیزاد با کاندیدای محبوب و مورد نظرش هرجور که دلش بخواهد صحبت می کند. ایرادی دارد؟

منبع:19دی

تگ های مطلب:
ارسال دیدگاه

  • bowtiesmilelaughingblushsmileyrelaxedsmirk
    heart_eyeskissing_heartkissing_closed_eyesflushedrelievedsatisfiedgrin
    winkstuck_out_tongue_winking_eyestuck_out_tongue_closed_eyesgrinningkissingstuck_out_tonguesleeping
    worriedfrowninganguishedopen_mouthgrimacingconfusedhushed
    expressionlessunamusedsweat_smilesweatdisappointed_relievedwearypensive
    disappointedconfoundedfearfulcold_sweatperseverecrysob
    joyastonishedscreamtired_faceangryragetriumph
    sleepyyummasksunglassesdizzy_faceimpsmiling_imp
    neutral_faceno_mouthinnocent

عکس خوانده نمی شود