کد خبر: 1390

تاریخ انتشار: 1348-10-11 - 03:30

نسخه چاپی | دسته بندی: ---
0
بازدیدها: 1 095

بدون حضور رقیب، حیات سیستم مختل می شود/ آیت الله محی الدین حایری شیرازی

یاد دارم خبر آوردند که در وحوش پارک ملی بیماری افتاده و هر روز دسته ای تلف می شوند. معلوم شد که پلنگ ها را معدوم کرده اند و گله از تحرک افتاده و موردهای بیمار که قبلا به وسیله پلنگ حذف می شدند، سکوی […]

یاد دارم خبر آوردند که در وحوش پارک ملی بیماری افتاده و هر روز دسته ای تلف می شوند. معلوم شد که پلنگ ها را معدوم کرده اند و گله از تحرک افتاده و موردهای بیمار که قبلا به وسیله پلنگ حذف می شدند، سکوی پرواز بیماری ها شده اند و مرگ دسته جمعی نزدیک است. از پارک دیگر پلنگ آوردند، جنبش و تحرک برقرار شد و وحوشی که سکوی انتشار بیماری و موطن میکروب ها و آفت ها بودند، یکی یکی حذف شدند. خطر برطرف شد و نشاط وحوش به آنها برگشت.

این هایی که مخالفین اصولگرایان را مرتباً بی آبرو می کنند، چون «عرض المومن کالدمه» (آبروی مومن چون خونش محترم است) مرتباً مخالفین را معدوم می کنند، گمان می کنند بر عمر و عزت اصولگرایان می افزایند و به خیال خود طرح توسعه اجرا می کنند. وقتی طیف مخالف سرکوب می شود، آیا حذف آنها با حذف پلنگ از اکوسیستم چه فرقی دارد؟ وقتی طیف مخالف حمله می کند عیب شما را افشا می کند، خائن شما را رسوا می کند، نفوذی شما را کشف می کند. منبع انتشار بیماری از پای در می آید.

وقتی هزاران چشم از هزاران نقطه شما را می پایند، دقت می کنید تا سوژه ای به دست آنها ندهید. ضعیف ها را حذف می کنید تا سوژه نشوند. اما وقتی کسی نیست که کشف کند و زبانی نیست که افشاگری نماید، دقت و احتیاط تنزل می یابد. دردها انبوه می شود و مرگ دسته جمعی شما را تهدید می کند. چون انسان به یاران به چشم خطاپوشی نگاه می کند.

چرا امام راحل روحانیون مبارز را در روحانیت مبارز ادغام نکرد؟ چون معتقد به سیستم بود. مخالف، جزو سیستم است. حذف آن، سیستم را بیمار می کند.
آنچه که در سال ۸۸ اتفاق افتاد، حذفی بود که به دنبال خود، اصل سیستم را ناقص می کند. سیستم ناقص پایدار نمی ماند. معترض از زاویه ای شما را می بیند که شما از آن سو، دید ندارید. چشم دیده بان را باید حفظ و مسلح کرد وگرنه عیب مزمن و سیستم منهدم خواهد شد.

 

منبع:الف

تگ های مطلب:
ارسال دیدگاه

  • bowtiesmilelaughingblushsmileyrelaxedsmirk
    heart_eyeskissing_heartkissing_closed_eyesflushedrelievedsatisfiedgrin
    winkstuck_out_tongue_winking_eyestuck_out_tongue_closed_eyesgrinningkissingstuck_out_tonguesleeping
    worriedfrowninganguishedopen_mouthgrimacingconfusedhushed
    expressionlessunamusedsweat_smilesweatdisappointed_relievedwearypensive
    disappointedconfoundedfearfulcold_sweatperseverecrysob
    joyastonishedscreamtired_faceangryragetriumph
    sleepyyummasksunglassesdizzy_faceimpsmiling_imp
    neutral_faceno_mouthinnocent

عکس خوانده نمی شود