کد خبر: 1935

تاریخ انتشار: 1348-10-11 - 03:30

نسخه چاپی | دسته بندی: ---
0
بازدیدها: 638

واکنش نمایندگان مجلس پس از استیضاح استیضاحی که تاریخی شد

مخالف استیضاح وزیر کار بودم و تصمیم داشتم به وی رای مثبت دهم اما با تهمت‌ها و افتراهای احمدی‌نژاد به رئیس مجلس شورای اسلامی، من نظرم صد در صد برگشت و یکی از مخالفان سر سخت وزیر کار شدم. نحوه […]

مخالف استیضاح وزیر کار بودم و تصمیم داشتم به وی رای مثبت دهم اما با تهمت‌ها و افتراهای احمدی‌نژاد به رئیس مجلس شورای اسلامی، من نظرم صد در صد برگشت و یکی از مخالفان سر سخت وزیر کار شدم.

نحوه استیضاح وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی، یک روز تاریخی را در حافظه ملت ایران ثبت کرد و نمایندگان مردم در خانه ملت واکنشی قاطع به بی‌قانونی‌های دولت دهم نشان دادند.
 استیضاح وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در جلسه روز یکشنبه، ۱۵ بهمن یک روز تاریخی را در حافظه تاریخی کشور و مردم ایران رقم زد وباردیگر بر این نظیه حضرت امام که مجلس مقتدر مانع خود کامگی می شود را به تصویر کشید هر چند این جلسه تلخ ورنج آور بود ومورد سوئ استفاده دشمنان قرار گرفت ولی برخی تصورات و تحلیل‌های دشمنان نظام و انقلاب را مبنی بر عدم نظارت قوه مقننه به مسائل مهم کشور نقش بر آب کرد.پس از سخنان احمدی نژاد و آنچه در مجلس گذشت بازتاب مختلفی در کشور داشت اغلب رسانه هاو سیاستمداران از اینکه برخی مسسئولان به جای اینکه درپی حل مشکلات اقتصادی کشور باشند با لجبازی بردامنه اختلافات در کشور میافزایند،ابراز نارحتی کرده وبر حفظ آرامش در کشور تاکید داشتند.در این میان حرفهای نمایندگان مجلس که از نزدیک شاهد ماجرآفرینی های رئیس جمهور بودند خواندنی است
رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با بیان اینکه لاریجانی چاره‌ای جز پاسخ دادن نداشت ، گفت: این روش احمدی نژاد که با پخش یک فیلم بدون کیفیت که هیچ ارتباطی با موضوع استیضاح نداشت و بیان مطالبی در متهم کردن رئیس مجلس و رئیس قوه قضائیه صورت گرفت اقدامی بسیار نامناسب و دون شأن جایگاه رفیع ریاست جمهوری بود.
این نماینده مردم در مجلس نهم، این حرکت را مخالف نص صریح بیانات مقام معظم رهبری دانست که کشاندن اختلافات به مردم را خیانت تعبیر فرموده بودند و افزود:علت اصلی عکس‌العمل نمایندگان و ریاست مجلس عمل رئیس جمهور بود و به همین دلیل به وزیر نیز رأی عدم اعتماد دادند.
اسماعیل کوثری نماینده مجلس شورای اسلامی با بیان فرمایشی از حضرت امام به انتقاد از عملکرد روز گذشته رییس جمهور پرداخت و گفت: همانطور که حضرت امام (ره) فرمودند تا کسی که خودش را نساخته و تزکیه نکرده است نباید مسئولیتی را بپذیرد و سرمنشا تمام این بی اخلاقی ها ناشی از عدم ظرفیت برخی است. ظرفیت هر کسی اندازه ای دارد اما متاسفانه برخی از مسئولین ظرفیتشان کم است که منجر به این اتفاقات می شود.
وی با تاکید بر نقش مهم جریان انحرافی در اختلاف اخیر دولت و مجلس گفت: جریان انحرافی بی تاثیر در این اختلافات نیست و متاسفانه در روحیه و رفتار آقای احمدی نژاد تاثیر بسیار گذاشته است و به این دلیل است که ایشان به این مسائل بیشتر اهمیت می دهد تا به مسائل اصلی مملکت
 رئیس جمهور باید عذرخواهی کند
زاکانی، نماینده مردم تهران با بیان اینکه رفتار دیروز در مجلس در ضدیت با گفتمان اصولگرایی است و ما را دچار یک ارتجاع و پس‌رفت می کند اظهار داشت: مسببین این حرکت به ویژه رئیس جمهور باید از مردم عذر خواهی کنند و تلاش نمایند تا مسیر تفاهم و همکاری برای رفع مشکلات مردم را فراهم کنند.
استیضاح امروز مقداری از چهره احمدی‌نژاد را آشکار کرد

علی مطهری معتقد است جلسه استیضاح شیخ‌الاسلامی برکات زیادی برای نظام ما دارد،وی گفت: این جلسه مقداری از چهره رئیس‌جمهور را آشکار کرد و فکر می‌کنم با این اقدام به نقطه پایان بحران نزدیک‌تر شدیم.
نماینده مردم آبادان در مجلس شورای اسلامی،، با تاکید بر اینکه صحبت‌های رئیس جمهور هیچ ربطی به مجلس و موضوع استیضاح نداشت، تصریح کرد: من امروز مخالف استیضاح وزیر کار بودم و تصمیم داشتم به وی رای مثبت دهم اما با تهمت‌ها و افتراهای احمدی‌نژاد به رئیس مجلس شورای اسلامی، من نظرم صد در صد برگشت و یکی از مخالفان سر سخت وزیر کار شدم.
وی، با یادآوری رای بالای مجلس به استیضاح وزیر کار، رفاه و تعاون اجتماعی، تصریح کرد: متاسفانه رئیس جمهور، مجلس را قبول ندارد، وی می‌خواهد امور قوه قضاییه، مجریه و مقننه را در دست بگیرد.
انصاری، عنوان کرد: رئیس جمهور از لحاظ اقتصادی، اجتماعی و سیاسی به بن‌بست رسیده است و می‌خواهد در پایان عمر دولت شکست زیادی نخورد و این فشارها را بر دوش قوه مقننه و قضاییه بیاندازد تا خود را از بار این شکست فجیع رهایی ببخشد.

رییس جمهور خلاف منویات رهبری رفتار کرد

عباس رجایی نماینده مردم ارک در مجلس شورای اسلامی گفت: در جلسه ویژه‌ای که مقام معظم رهبری با روسای کمیسیون‌ها و تعدادی از اعضای دولت داشتند، بر حفظ وحدت و آرامش در جامعه تاکید کردند، اما متاسفانه رئیس جمهور در جلسه علنی امروز مجلس نشان داد که این مسائل را برنمی‌تابد و رفتار وی شایسته و در شأن یک رئیس جمهور نبود.
وی ادامه داد: رئیس و نمایندگان مجلس علی‌رغم فضایی که از سوی رییس جمهور جمهور ایجاد شده بود متانت زیادی به خرج دادند و بسیاری از این موضوعات که به آقای لاریجانی برمی‌گشت وی صبوری کرده و پاسخ مطالبی که از سوی رئیس جمهور مطرح شد رابا قاطعیت پاسخ دادند.
وی به نکته دیگر رفتار رئیس جمهور در جلسه علنی مجلس اشاره کرد و افزود: یکی از بیماری‌های جامعه که متاسفانه توسط خود ایشان در کشور طراحی شده و به نوعی نیز نهادینه شده است، دامن زدن به کارهای غیراخلاقی است و به نظر من در شأن یک رئیس جمهور نیست که یک رفتار مجرمانه‌ای از دیدگاه حقوقی و قانونی انجام دهد و به صورت غیراخلاقی صدا و فیلم صحبت‌های دیگران را بدون حکم قضایی ضبط کند که این خلاف قانون است و جرم تلقی می‌شود.

سخنان احمدی‌نژاد جلسه را به استیضاح خودش تبدیل کرد

عوض حیدرپور شهرضایی نگاه دیگری دارد او می گوید: این جلسه بهترین جلسه مجلس بود و قوه مقننه جمهوری اسلامی ایران جلسه‌ای داشت که شکوه و عظمت و در رأس بودن مجلس را در نظام کشورمان به نمایش گذاشت.
وی با بیان اینکه احمدی‌نژاد خودش را در مجلس استیضاح کرد، ادامه داد: آنچه مهم بود این است که ما به دنبال آن بودیم تا بی‌قانونی را مورد برخورد قرار دهیم و امروز دقیقاً این اتفاق افتاد و علاوه بر اینکه قانون‌ستیزی و قانون‌گریزی دولت برملا شد، بی‌اخلاقی مجموعه دولت و شخص احمدی‌نژاد به استحضار ملت ایران رسید.

رفتار احمدی‌نژاد خلاف مصلحت نظام بود

محمدعلی پورمختار درباره اظهارات امروز احمدی‌نژاد ، با بیان اینکه وحدت و آرامش در جامعه از خواسته‌های رهبر معظم انقلاب اسلامی است، ادامه داد: هر اقدامی که این فضا را بر هم زند طبیعتا خارج از نیاز کشور و حتی در یک شرایطی خلاف مصلحت نظام است.
رئیس کمیسیون اصل نودم مجلس شورای اسلامی، گفت: اظهارات احمدی‌نژاد زیبنده فضای مجلس که محلی برای وحدت و گفت‌وگوی حکیمانه به شمار می‌رود، نبود و امیدواریم دیگر شاهد این اتفاقات نباشیم.
نادر قاضی پورهم با انتقاد از اقدامات و اظهارات احمدی‌نژاد رئیس جمهور در نشست علنی مجلس، گفت: اقدامات این جلسه احمدی‌نژاد باید چهار سال قبل انجام می‌شد، امروز شاهد بودیم که رئیس‌جمهور بعد از چند سال تفکرات خودش را ارائه وعقده گشایی کرد.
سید ناصر موسوی لارگانی با اشاره به تاکید مقام معظم رهبری بر اتحاد و انسجام قوای سه‌گانه کشور افزود: با توجه به فرمایشات مقام معظم رهبری هم مجلس و هم دولت باید در مورد مسائل پیش آمده در جلسه علنی امروز مجلس آرامش را حفظ کرده و بیشتر از این به اینگونه مسائل دامن نزنند تا خوراک برای بوق‌های تبلیغاتی صهیونیست‌ها و استکبار جهانی فراهم نشود.
نماینده مردم فلاورجان در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: رئیس جمهور برای دفاع از وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در مجلس حضور یافته بود و باید در این راستا صحبت می‌کرد اما متاسفانه بحث‌هایی که از سوی وی مطرح شد تقریباً جنبه اتهام‌ و تهمت به رئیس مجلس داشت و مسائلی که نباید مطرح می‌شد، در سخنان وی دیده شد. مخصوصاً با توجه به اینکه دشمنان خارجی هدفشان این است که شکافی در کشور بین قوای سه‌گانه ایجاد کنند و این انسجام را به هم بریزند،اینگونه صحبت‌های احمدی‌نژاد می‌تواند آنان را به هدفشان نزدیک کند.

سخنان احمدی‌نژاد مرتضوی را به یک مهره سوخته تبدیل کرد

محمد جواد کولیوند با بیان اینکه شأن ملت ایران بالاتر از این است که چنین رئیس جمهوری در رأس قوه مجریه باشد،‌ گفت: احمدی‌نژاد پیوسته اعلام می‌کند که به اشتغال، حل مشکلات اقتصادی، عدالت و ارتقای سطح بهداشت و درمان مردم و کشور می‌اندیشد؛ اما تا به امروز ما نتیجه‌ای از وعده‌های وی ندیده‌ایم.
نماینده مردم کرج تصریح کرد: مرتضوی امروز رکب سنگینی از رئیس جمهور خورد و خود را مانند مرحوم کردان تا ابدالدهر سوزاند.
رفتار رئیس جمهور قابل سرزنش بود
نماینده مردم تبریز، اسکو و آذرشهر در مجلس شورای اسلامی هم گفت: رویه حقوقی همه کشورهای جهان و روالی که در قانون اساسی وجود دارد و منشی که در زمان امام راحل (ره) و دوران فعلی بارها مطرح شد، ناظر به این بخش از فرمایشات رهبر کبیر انقلاب است که خطاب به یکی از مسئولان کشور فرمودند هر کسی قانون را قبول ندارد، قانون او را قبول ندارد.
محمدحسین فرهنگی جلسه مجلس را بازتابی از چنین دیدگاه‌هایی توصیف کرد و گفت: رفتار رئیس جمهور قابل سرزنش بود زیرا با توجه به شرایط خاص سیاسی و اقتصادی کشورمان و موضوعاتی که در عرصه بین‌المللی داریم که بسیار حساس و تعیین‌کننده است، مخالف مصالح ملی بود.
نماینده مردم نائین در مجلس شورای اسلامی هم،‌ با انتقاد از اقدام برنامه‌ریزی شده رئیس‌جمهور برای بخش فیلم، افزود: به طور حتم رئیس مجلس در روند استیضاح شیخ اسلامی هیچ تأثیری نداشت اما متأسفانه احمدی‌نژاد تنها به‌دنبال تخریب هیئت رئیسه بود.
وی با بیان اینکه به‌‌طور حتم احمدی‌نژاد باید بداند که صحن علنی مجلس جای اقداماتی مانند مچگیری نیست، تصریح کرد: دولت در چند سال اخیر متأسفانه به مچگیری عادت کرده است.
دواتگری، با تاکید بر اینکه برخی اعتقاد دارند که چون به پایان عمر دولت دهم زمان زیادی باقی نمانده، پس بهتر است بحث استیضاح در مجلس مطرح نشود، عنوان کرد: چطور رئیس جمهور اختیار دارد از وظایف قانونی خود استفاده کرده و دو وزیر ارتباطات و بهداشت و درمان خود را برکنار کند، ولی زمانی که نماینده بخواهد از اصل قانونی خود استفاده کند تهدید و توهین نسبت به آنها انجام می‌شود.
وی، تاکید کرد: متاسفانه رئیس جمهور در این جلسه علاوه بر نقص قانون اساسی، موازین اخلاقی را زیر پا گذاشت و وحدت قوا را مخدوش کرد.
علیرضا منادی سپیدان با عجیب خواندن رفتار رئیس‌جمهور در صحن علنی امروز مجلس شورای اسلامی، افزود: ما انتظار نداشتیم که آقای احمدی‌نژاد امروز اینچنین پرده‌دری کرده و کارهایی که حتی افراد پایین در سطح جامعه هم انجام نمی‌دهند‌ را از خود بروز دهد.
از سوی دیگر نمایندگان عضو جبهه پایداری که هنوز دلبستگی هاییی به احمدی نژاد دارند ودر جریان استیضاح تمام قد از مرتضوی دفاع کردند. بعد از جلسه مات ومتحیر در فکر جنجال آفرینی های رئیس جمهور بودند در این میان فقط روح الله حسینیان گفت:سردرد گرفتم

 

منبع:

19دی

تگ های مطلب:
ارسال دیدگاه

  • bowtiesmilelaughingblushsmileyrelaxedsmirk
    heart_eyeskissing_heartkissing_closed_eyesflushedrelievedsatisfiedgrin
    winkstuck_out_tongue_winking_eyestuck_out_tongue_closed_eyesgrinningkissingstuck_out_tonguesleeping
    worriedfrowninganguishedopen_mouthgrimacingconfusedhushed
    expressionlessunamusedsweat_smilesweatdisappointed_relievedwearypensive
    disappointedconfoundedfearfulcold_sweatperseverecrysob
    joyastonishedscreamtired_faceangryragetriumph
    sleepyyummasksunglassesdizzy_faceimpsmiling_imp
    neutral_faceno_mouthinnocent

عکس خوانده نمی شود