کد خبر: 1939

تاریخ انتشار: 1348-10-11 - 03:30

نسخه چاپی | دسته بندی: ---
0
بازدیدها: 747

علاءالدین بروجردی رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس:خوراک احمدی‌نژاد برای رسانه‌های بیگانه

علت اصلی عکس‌العمل نمایندگان این رفتار غیراخلاقی رئیس جمهور بود و به همین دلیل به وزیر نیز رأی عدم اعتماد دادند. رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با اشاره به اظهار تاسف نمایندگان از نحوه […]

علت اصلی عکس‌العمل نمایندگان این رفتار غیراخلاقی رئیس جمهور بود و به همین دلیل به وزیر نیز رأی عدم اعتماد دادند.

رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با اشاره به اظهار تاسف نمایندگان از نحوه سخنان رئیس جمهور در جلسه علنی مجلس تصریح کرد:‌ مطالب رئیس‌جمهور برای رسانه‌های بیگانه خوراک آماده کرد.

به گزارش انتخاب، علاءالدین بروجردی در گفت‌وگو با خانه ملت، درباره جلسه استیضاح شیخ‌الاسلامی در مجلس گفت: بدون تردید این اقدام رئیس جمهور در صحن مجلس هم دون شأن ریاست جمهوری بود و هم دون شأن مجلس و یک کار غیراخلاقی و بسیار نامتناسب با ایام فرخنده دهه فجر بود، زیرا مردم سی‌وچهارمین سالگرد پیروزی انقلاب را به جشن نشستند.

نماینده مردم بروجرد در مجلس شورای اسلامی افزود: علت اصلی عکس‌العمل نمایندگان این رفتار غیراخلاقی رئیس جمهور بود و به همین دلیل به وزیر نیز رأی عدم اعتماد دادند.

وی تصریح کرد: مطالب وزیر کار نتوانست اقناع را در بین نمایندگان ایجاد کند ولی رفتار رئیس جمهور در عدم رأی اعتماد به شیخ‌الاسلامی تاثیرگذار بود.

این نماینده مردم در مجلس نهم تصریح کرد: مطالب رئیس جمهور برای رسانه‌های بیگانه خوراک آماده کرد و موجب ناخرسندی و تاسف نمایندگان شد و رئیس مجلس نیز با خویشتن‌داری فوق‌العاده، مطالب مستدلی در پاسخ به اظهارات رئیس جمهور بیان کرد که تحسین نمایندگان را برانگیخت.

رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس ادامه داد: بی‌بی‌سی و رسانه‌های غربی فکر نکنند در ایران مشکلی وجود دارد، زیرا طبیعت یک نظام آزاد و پارلمانی ایجاب می‌کند که نقطه‌نظرات به این صورت اعلام شود و با پخش مستقیم مردم در جریان آن قرار گیرند و بنابراین با توجه به جایگاه والای ولی‌فقیه و تدابیر مقام معظم رهبری همچون گذشته امور کشور به نحو احسن به پیش خواهد رفت.

وی در پاسخ به این سوال که تا چه اندازه قانون باید مبنای تعامل دولت و مجلس باشد و نه گروکشی، توضیح داد: همه پذیرفته‌اند که قانون اساسی فصل‌الخطاب است و دولت هم نه به زبان و سخن بلکه در عمل باید بپذیرد، مجلس و شورای نگهبان و شورای حل اختلاف و کلام مقام معظم رهبری فصل‌الخطاب است و بنابراین هیچگونه کاستی در ساختار نظام دیده نمی‌شود و این رفتارها است که باید منطبق با قانون به پیش رود.

 

منبع:

انتخاب

تگ های مطلب:
ارسال دیدگاه

  • bowtiesmilelaughingblushsmileyrelaxedsmirk
    heart_eyeskissing_heartkissing_closed_eyesflushedrelievedsatisfiedgrin
    winkstuck_out_tongue_winking_eyestuck_out_tongue_closed_eyesgrinningkissingstuck_out_tonguesleeping
    worriedfrowninganguishedopen_mouthgrimacingconfusedhushed
    expressionlessunamusedsweat_smilesweatdisappointed_relievedwearypensive
    disappointedconfoundedfearfulcold_sweatperseverecrysob
    joyastonishedscreamtired_faceangryragetriumph
    sleepyyummasksunglassesdizzy_faceimpsmiling_imp
    neutral_faceno_mouthinnocent

عکس خوانده نمی شود