کد خبر: 2112

تاریخ انتشار: 1348-10-11 - 03:30

نسخه چاپی | دسته بندی: ---
0
بازدیدها: 1 774

بودجه پژوهشی کشور صفر شده است

خراسان نوشت: متاسفانه وضعیت اجرای قانون اختصاص نیم تا ۳درصد اعتبارات به پژوهش توسط دستگاه ها در سال جاری بسیار اسف بار بوده و گزارش ها حاکی از آن است که تقریبا هیچ اعتباری ازسوی دستگاه ها برای […]

خراسان نوشت:

متاسفانه وضعیت اجرای قانون اختصاص نیم تا ۳درصد اعتبارات به پژوهش توسط دستگاه ها در سال جاری بسیار اسف بار بوده و گزارش ها حاکی از آن است که تقریبا هیچ اعتباری ازسوی دستگاه ها برای انجام پژوهش تخصیص پیدا نکرده است . این اظهارات ۲عضو کمیسیون آموزش وتحقیقات مجلس از جمله رئیس کمیته پژوهش و فناوری مجلس در باره اجرای بند ۸۹ قانون بودجه امسال در گفت و گو با خراسان در حالی مطرح شده است که معاون پژوهشی وزیر علوم و دبیر شورای عالی علوم، تحقیقات وفناوری نیز با تایید این موضوع از عملکرد ضعیف دستگاه ها در اجرای قانون اختصاص نیم تا ۳ در صد اعتبارات به پژوهش در سال جاری خبرمی دهد .

به هرترتیب در شرایطی که انتظار می رفت در دومین سال اجرای قانون برنامه پنجم توسعه ،اجرای آیین نامه بند ۸۹ قانون بودجه از سوی دستگاه های اجرایی زمینه تحقق سهم سالانه نیم درصدی پژوهش از تولید ناخالص داخلی ودستیابی به سهم ۳ درصدی را تا پایان برنامه فراهم کند، متاسفانه با روند کنونی نشانه های خوبی مشاهده نمی شود .

تا جایی که به اذعان رئیس کمیته پژوهش وفناوری مجلس ، با وضعیت کنونی دستیابی به سهم ۳ درصدی پژوهش از تولید ناخالص داخلی در پایان برنامه پنجم بسیار دشوار و حتی ناممکن خواهد شد . به گفته اختیاری ،عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس ورئیس کمیته پژوهش و فناوری، برآوردها نشان می دهدکه متاسفانه امسال وضعیت اجرای قانون اختصاص نیم تا ۳ درصد اعتبارات دستگاه ها به پژوهش بسیاراسف باربوده و تقریبا هیچ اعتباری ازسوی دستگاه ها برای انجام پژوهش تخصیص پیدا نکرده است .

متاسفانه اجرای این قانون در سال گذشته نیز مطابق انتظار نبود ودر گزارش عملکردی هم که دبیر شورای عالی علوم ،تحقیقات وفناوری برای ما ارسال کرده ، تنها در مورد۲ یا ۳پروژه تحقیقاتی خاص گزارشی ارائه و در مورد اجرای قانون یک درصد در سال ۹۱ هم قید شده که تقریبا هیچ دستگاهی این اعتبارات را تخصیص نداده است .

 

منبع:+

تگ های مطلب:
ارسال دیدگاه

  • bowtiesmilelaughingblushsmileyrelaxedsmirk
    heart_eyeskissing_heartkissing_closed_eyesflushedrelievedsatisfiedgrin
    winkstuck_out_tongue_winking_eyestuck_out_tongue_closed_eyesgrinningkissingstuck_out_tonguesleeping
    worriedfrowninganguishedopen_mouthgrimacingconfusedhushed
    expressionlessunamusedsweat_smilesweatdisappointed_relievedwearypensive
    disappointedconfoundedfearfulcold_sweatperseverecrysob
    joyastonishedscreamtired_faceangryragetriumph
    sleepyyummasksunglassesdizzy_faceimpsmiling_imp
    neutral_faceno_mouthinnocent

عکس خوانده نمی شود