کد خبر: 2343

تاریخ انتشار: 1348-10-11 - 03:30

نسخه چاپی | دسته بندی: ---
0
بازدیدها: 1 022

آیت الله هاشمی:حذف روحانيت هدف اول جرياني انحرافي است

چکیده: تلاش براي حذف و يا كمرنگ كردن نقش روحانيت و دستاوردهاي 30 ساله انقلاب را اولين هدف جرياني انحرافي خواند كه به دليل ملاحظاتي، دهه اول را نمي‌توانستند به طور مستقيم مورد حمله قرار دهند و بعدها […]

چکیده:

تلاش براي حذف و يا كمرنگ كردن نقش روحانيت و دستاوردهاي 30 ساله انقلاب را اولين هدف جرياني انحرافي خواند كه به دليل ملاحظاتي، دهه اول را نمي‌توانستند به طور مستقيم مورد حمله قرار دهند و بعدها با دستاويز قرار دادن ارزش‌ها و اعتقادات مقدسي چون امام زمان(عج) اهداف انحرافي خود را به ضرر منافع و پيشرفت كشور و نظام اجرا كردند.
يت‌الله هاشمي رفسنجاني
حذف روحانيت هدف اول جرياني انحرافي است
رئيس مجمع تشخيص مصلحت نظام، در ديدار جمعي از احزاب و اصلاح‌طلبان، تلاش براي حذف و يا كمرنگ كردن نقش روحانيت و دستاوردهاي 30 ساله انقلاب را اولين هدف جرياني انحرافي خواند كه به دليل ملاحظاتي، دهه اول را نمي‌توانستند به طور مستقيم مورد حمله قرار دهند و بعدها با دستاويز قرار دادن ارزش‌ها و اعتقادات مقدسي چون امام زمان(عج) اهداف انحرافي خود را به ضرر منافع و پيشرفت كشور و نظام اجرا كردند.

آيت‌الله هاشمي رفسنجاني، عبور از مراحل سخت تثبيت انقلاب، رفراندوم و تدوين قانون اساسي و ساير مراحل دشوار دهه اول انقلاب را تنها در سايه حمايت بي‌دريغ و مجدّانه مردم ممكن خواند و تصريح كرد: كدام انقلاب را در دنيا سراغ داريد كه بعد از گذشت دو ماه از پيروزي، انتخاب نظام سياسي را به رفراندوم بگذارد و به سرعت قانون اساسي كشور را تصويب و مجلس قانون‌‌گذاري و خبرگان را شكل دهد؟

عضو مجلس خبرگان رهبري، تلاش براي حذف و يا كمرنگ كردن نقش روحانيت و دستاوردهاي 30 ساله انقلاب را اولين هدف جرياني انحرافي خواند كه به دليل ملاحظاتي، دهه اول را نمي‌توانستند به طور مستقيم مورد حمله قرار دهند و بعدها با دستاويز قرار دادن ارزش‌ها و اعتقادات مقدسي چون امام زمان(عج) اهداف انحرافي خود را به ضرر منافع و پيشرفت كشور و نظام اجرا كردند.
آيت‌الله هاشمي رفسنجـاني با بيان اينكه انقلاب اسلامي همـه موفقيت‌هاي خود در عرصه‌هـاي دفاع مقدس، سازندگي، توسعه و پيشرفت را در سايه احكام اسلام، خرد و عقل‌جمعي و حضور همه‌جانبه مردم در صحنه‌هاي حساس به دست آورده است، گفت: اگر از امكانات مادي، منابع انساني و موقعيت جغرافيايي كشور در چند سال اخير به خوبي استفاده مي‌شد و از فرصت افزايش درآمدهاي عظيم ارزي چند سال اخير در جهت خوداتكايي و حمايت از توليد پايدار بهره مناسب مي‌برديم، شرايط تحريم و تهديدهاي كنوني قدرت‌هاي جهاني را بهتر مديريت كرده و تهديدها را به فرصت‌ها تبديل مي‌كرديم.

آيت‌الله هاشمي رفسنجاني معرفي مردم و نظام اسلامي ايران از سوي دشمنان به عنوان غيرمتجانس با نظام و انضباط بين‌المللي و نيز تهمت‌هايي نظير تروريست و صادركننده مواد مخدر را ظلم به مردم متمدن، متدين و داراي تمدن كهن چندين هزار ساله خواند و تصريح كرد: اذهان آزاده جهان و كساني كه عدل و انصاف را مدنظر قرار مي‌دهند، اذعان مي‌كنند كه ملت ايران، ملتي ريشه‌دار، آشنا و ملتزم به اصول جهاني و بين‌المللي و معتقد به ارزش‌هاي والاي اسلامي و انساني و مكتب پربار اهل بيت(ع) است.

رئيس مجمع تشخيص مصلحت نظام در تبيين ايجاد وحدت ملي در كشور گفت: وحدت ملي، يعني در عين داشتن اختلافات سليقه‌اي در مورد منافع و مصالح نظام وحدت و هماهنگي ايجاد شود.
آيت‌الله هاشمي رفسنجاني افزود: راه ايجاد هماهنگي و وحدت در كشور و مقابله با خطرات گزنده دشمنان، جمع سلايق مختلف زير چتر منافع و مصالح نظام، حول محور اسلام و قانون اساسي است.

عضو مجلس خبرگان رهبري با تأكيد بر لزوم حفظ و تقويت وحدت و انسجام ملي به منظور استحكام انقلاب و نظام اسلامي در داخل و عرصه بين‌المللي گفت: در حال حاضر، همه دلسوزان كشور از جناح‌ها و گروه‌هاي گوناگون، بر لزوم پذيرش اشتباه و اصلاح رفتارها و سياست‌ها تأكيد دارند.

رئيس مجمع تشخيص مصلحت نظام، خودي و غيرخودي كردن نيروهاي دلسوز و وفادار به نظام اسلامي و قانون اساسي را مخلّ وحدت و همدلي ملي دانست و تأكيد كرد: در زمان امام راحل(ره) كه حزب جمهوري اسلامي در اوايل انقلاب، در اوج اقتدار و قدرت براي پيروزي در همه انتخابات بود امام درس بزرگي به مسئولان دادند و دستور فرمودند جامعه روحانيت مبارز و جامعه مدرسين در شهرستان‌ها نبايد كانديدا معرفي كند و اين نظر امام براي شكستن انحصار و انحصارگرايي در كشور بود.

ايشان افزود: بايد زمينه را براي حضور عادلانه و باانگيزه همه سلايق و گروه‌هاي وفادار و ملتزم به قانون اساسي فراهم كنيم تا انتخاباتي پرشور، عادلانه و كاملاً قانوني برگزار و چشم طمع دشمنان كشور را كور نماييم.

آيت‌الله هاشمي رفسنجاني تحزب و احترام به شخصيت حزبي افراد را از الزامات پويايي فضاي سياسي جامعه عنوان كرد و گفت: بايد از تمام كساني كه با همه فشارها و تضييقات در چارچوب قانـون اساسي به فعاليت و مشاركت جمعـي ادامه داده و عِرق دين، ملـت و منافع نظام و مردم رادارند، تشكر و قدرداني كرد.

 

منبع:19دی

تگ های مطلب:
ارسال دیدگاه

  • bowtiesmilelaughingblushsmileyrelaxedsmirk
    heart_eyeskissing_heartkissing_closed_eyesflushedrelievedsatisfiedgrin
    winkstuck_out_tongue_winking_eyestuck_out_tongue_closed_eyesgrinningkissingstuck_out_tonguesleeping
    worriedfrowninganguishedopen_mouthgrimacingconfusedhushed
    expressionlessunamusedsweat_smilesweatdisappointed_relievedwearypensive
    disappointedconfoundedfearfulcold_sweatperseverecrysob
    joyastonishedscreamtired_faceangryragetriumph
    sleepyyummasksunglassesdizzy_faceimpsmiling_imp
    neutral_faceno_mouthinnocent

عکس خوانده نمی شود