کد خبر: 2705

تاریخ انتشار: 1348-10-11 - 03:30

نسخه چاپی | دسته بندی: ---
0
بازدیدها: 776

نيم‌نگاه خوانندگان آثار الكترونيكي به آثار چاپي!

چکیده: بر اساس يك نظرسنجي تازه حدود 40 درصد از كاربران كتابخوان‌هاي الكترونيكي هنوز بسياري از آثار مورد نيازشان را به صورت نسخه چاپي تهيه و مطالعه مي‌كنند.- به گزارش خبرگزاري كتاب ايران (ايبنا) به […]

چکیده:

بر اساس يك نظرسنجي تازه حدود 40 درصد از كاربران كتابخوان‌هاي الكترونيكي هنوز بسياري از آثار مورد نيازشان را به صورت نسخه چاپي تهيه و مطالعه مي‌كنند.-

به گزارش خبرگزاري كتاب ايران (ايبنا) به نقل از پابليشرز ويكلي، بر اساس اين تحقيق تازه كه از سوي گروه صنعت كتاب در آمريكا انجام شده، تعداد كاربران كتابخوان كيندل شركت آمازون هم از تعداد خريداران كتابخوان اپل سبقت گرفته است.

اين سومين تحقيق ميداني سالانه از سوي اين گروه علمي است كه هر سال با عنوان «گرايش مصرف‌كنندگان به مطالعه كتاب‌هاي الكترونيكي» در سراسر آمريكا انجام مي‌شود. تصوير كلي از نتايج به دست آمده از نوعي گرايش عام به بازاري حكايت مي‌كند كه در آن آثار الكترونيكي و چاپي توأمان در دسترس خوانندگان قرار گيرند.

از اوت 2011 تا مي 2012 (مرداد 90 تا ارديبهشت 91) نسبت مصرف‌كنندگاني كه تنها آثار الكترونيكي خريداري مي‌كنند از 70 درصد به 60 درصد كاهش يافته است. در همين حال تعداد كاربراني كه بدون محدوديت و اولويت، آثار الكترونيكي يا چاپي خريداري مي‌كنند، از 25 درصد به 34 درصد افزايش يافته است.

همين‌طور اين تحقيق نشان مي‌دهد براي نخستين بار تعداد كاربران كتابخوان الكترونيكي كيندل بر رقيبش در شركت اپل پيشي گرفته است. آمار نشان مي‌دهد 20 درصد از مشاركت‌كنندگان در اين نظرسنجي ترجيح مي‌دهند از كيندل استفاده كنند و تنها 17 درصد به كتابخوان اپل گرايش دارند؛ اين در حالي است كه در مطالعه پيشين تنها 7 درصد خواهان استفاده از كيندل بودند.

با اين حال داده‌هاي اين نظرسنجي نشان مي دهند كتابخوان‌هاي الكترونيكي نتوانسته‌اند رضايت بسياري از طرفدارانشان را تأمين كنند. در حالي كه سال گذشته 48 درصد از مشاركت‌كنندگان از كيندل به عنوان منبع اصلي تهيه و مطالعه آثار الكترونيكي ياد مي‌كردند، امسال تنها 35 درصد چنين باوري به كتابخوان كوچك آمازون دارند.

 

منبع:ایبنا 

تگ های مطلب:
ارسال دیدگاه

  • bowtiesmilelaughingblushsmileyrelaxedsmirk
    heart_eyeskissing_heartkissing_closed_eyesflushedrelievedsatisfiedgrin
    winkstuck_out_tongue_winking_eyestuck_out_tongue_closed_eyesgrinningkissingstuck_out_tonguesleeping
    worriedfrowninganguishedopen_mouthgrimacingconfusedhushed
    expressionlessunamusedsweat_smilesweatdisappointed_relievedwearypensive
    disappointedconfoundedfearfulcold_sweatperseverecrysob
    joyastonishedscreamtired_faceangryragetriumph
    sleepyyummasksunglassesdizzy_faceimpsmiling_imp
    neutral_faceno_mouthinnocent

عکس خوانده نمی شود