کد خبر: 2920

تاریخ انتشار: 1348-10-11 - 03:30

نسخه چاپی | دسته بندی: ---
0
بازدیدها: 979

مرسي حكم انحلال پارلمان مصر را پذيرفت

چکیده:  در پي اصرار دادگاه عالي قانون اساسي مصر مبني بر انحلال پارلمان، رئيس‌جمهوري اين كشور با اعلام اينكه به حكم دادگاه قضايي احترام مي‌گذارد تاكيد كرد به اين حكم تن مي‌دهد.    به گزارش ايسنا، به […]

چکیده:

 در پي اصرار دادگاه عالي قانون اساسي مصر مبني بر انحلال پارلمان، رئيس‌جمهوري اين كشور با اعلام اينكه به حكم دادگاه قضايي احترام مي‌گذارد تاكيد كرد به اين حكم تن مي‌دهد. 

 

به گزارش ايسنا، به نقل از سايت شبكه الجزيره، محمد مرسي، ‌رئيس‌جمهوري مصر با صدور بيانيه‌اي اعلام كرد كه به دستورات صادر شده از سوي دادگاه عالي قانون اساسي اين كشور مبني بر انحلال پارلمان پايبند است و به حكم اين دادگاه كه مجلس الشعب را منحل مي‌داند، احترام مي‌گذارد.

محمد مرسي در اين بيانيه آورده است: اگر حكم دادگاه عالي قانون اساسي مصر اين است كه مجلس الشعب ديگر به انجام وظايف خود ادامه ندهد ما به اين حكم احترام مي‌گذاريم چرا كه دولت مصر دولت قانون است كه در آن به قانون اساسي و موسسات و نهادهاي مختلف كشور احترام گذاشته مي‌شود.

رئيس‌جمهوري مصر تاكيد كرده است كه با گروه‌هاي سياسي، نهادهاي مختلف و مقامات عالي قضايي اين كشور براي برون رفت از وضعيت كنوني مصر به بهترين شكل مذاكره و رايزني خواهد كرد.

در اين بيانيه كه پايگاه اينترنتي حزب آزادي و عدالت مصر وابسته به اخوان المسلمين و برنده انتخابات پارلماني بر روي سايت خود منتشر كرده، آمده است: حكم رياست جمهوري مصر مبني بر توقف انحلال مجلس و بازگشت نمايندگان به كارهاي خود در راستاي قانون و هدف از آن احترام به دستگاه قضايي و قانون اساسي مصر و به نفع ملت و منافع عالي كشور بود.

از سوي ديگر، محمد فواد جادالله، مشاور حقوقي محمد مرسي در سخناني اعلام كرد كه رئيس‌جمهوري منافع عالي كشور را بالاتر از همه چيز مي‌داند و به دستورات صادر شده از سوي دستگاه قضايي كشور احترام مي‌گذارد.

در پي انحلال پارلمان توسط دادگاه قانون اساسي مصر رئيس‌جمهوري اين كشور پس از رسيدن به قدرت اعلام كرد كه پارلمان بايد به فعاليت‌هاي خود ادامه دهد و بنا به دستور وي پارلمان نشستي را برگزار كرد كه اين امر اعتراض دادگاه عالي قانون اساسي را به دنبال داشت و به مرسي 32 ساعت مهلت داد تا حكم خود را پس بگيرد.

 

منبع:+ 

تگ های مطلب:
ارسال دیدگاه

  • bowtiesmilelaughingblushsmileyrelaxedsmirk
    heart_eyeskissing_heartkissing_closed_eyesflushedrelievedsatisfiedgrin
    winkstuck_out_tongue_winking_eyestuck_out_tongue_closed_eyesgrinningkissingstuck_out_tonguesleeping
    worriedfrowninganguishedopen_mouthgrimacingconfusedhushed
    expressionlessunamusedsweat_smilesweatdisappointed_relievedwearypensive
    disappointedconfoundedfearfulcold_sweatperseverecrysob
    joyastonishedscreamtired_faceangryragetriumph
    sleepyyummasksunglassesdizzy_faceimpsmiling_imp
    neutral_faceno_mouthinnocent

عکس خوانده نمی شود