کد خبر: 4094

تاریخ انتشار: 1348-10-11 - 03:30

نسخه چاپی | دسته بندی: لینکستان (مطالب دیگران) / بین الملل
0
بازدیدها: 1 737

تردید نوری مالکی در دعوت بشار اسد

چکیده: نخست وزير عراق با تاكيد بر پايبندي كشورش به تصميمات اتحاديه عرب ابراز اميدواري كرد. رئيس جمهوري سوريه و يا نماينده وي در نشست آتي سران اتحاديه عرب در بغداد شركت كنند.   نوري المالكي، نخست […]

چکیده:

نخست وزير عراق با تاكيد بر پايبندي كشورش به تصميمات اتحاديه عرب ابراز اميدواري كرد. رئيس جمهوري سوريه و يا نماينده وي در نشست آتي سران اتحاديه عرب در بغداد شركت كنند.

 

نوري المالكي، نخست وزير عراق در گفت‌وگو با شبكه تلويزيوني الرشيد، گفت: ما به تعهدات خود در خصوص تصميم‌هاي اتحاديه عرب مبني بر عدم مشاركت سوريه در نشست سران اتحاديه عرب در بغداد كاملا پايبند هستيم، اما اميدواريم كه بشار اسد، رئيس‌جمهوري سوريه يا نماينده وي در اين نشست حضور يابند.

وي در ادامه افزود: ما از اتحاديه عرب مي‌خواهيم در خصوص تعليق عضويت سوريه در نشست‌هاي اتحاديه عرب براي نشست آتي سران كه در بغداد برگزار مي‌شود، استثنا قائل شود و سران سوريه نيز بتوانند در اين نشست حضور يابند.

نوري المالكي با اشاره به تصميمات اخير اتحاديه عرب و تعليق عضويت سوريه در اين اتحاديه گفت: اگر تعليق عضويت سوريه در اتحاديه عرب تنها در سطح نمايندگان كشورهاي عربي باشد ما اميدواريم كه در نشست سران بشار اسد يا نماينده وي در اين نشست حضور يابند اما اگر تعليق عضويت سوريه در تمامي فعاليت‌هاي اتحاديه عرب باشد ما نيز تابع تصميمات اتحاديه عرب هستيم.

نخست وزير عراق ادامه داد: ما ترجيح مي‌دهيم كه سوريه در اين نشست حضور يابد چرا كه اين امر باعث آغاز صفحه جديدي از گفت‌وگوها در سوريه مي‌شود و اين گفت‌وگوها به دور از دخالت‌هاي خارجي و اختلاف‌هاي قبيله‌اي در اين كشور انجام خواهد گرفت.

نشست سران اتحاديه عرب قرار است 29 مارس در بغداد آغاز شود و عراق نيز اعلام كرده كه آمادگي لازم را براي برگزاري اين نشست دارد.

از سوي ديگر دفتر نخست وزير عراق با صدور بيانيه‌اي اعلام كرد كه بغداد تدابير امنيتي را در طول مرزهاي خود با سوريه افزايش داده و اين امر براي ممانعت از قاچاق سلاح به سوريه صورت گرفته است.

در اين بيانيه آمده است: پس از رسيدن گزارش‌هاي مختلف مبني بر عبور گروه‌هاي نظامي و اسلحه از مرز عراق و سوريه بغداد تصميم گرفته تا تسلط خود را بر مرزهاي مشترك دو كشور افزايش دهد.

اين تصميم پس از نشست نوري المالكي با برخي از مسئولان بلندپايه امنيتي عراق از جمله معاون وزير دفاع و مشاور امنيت ملي اين كشور و نيز فرمانده نيروهاي مرزباني عراق گرفته شد.

 

منبع:خبرانلاین 

تگ های مطلب:
ارسال دیدگاه

  • bowtiesmilelaughingblushsmileyrelaxedsmirk
    heart_eyeskissing_heartkissing_closed_eyesflushedrelievedsatisfiedgrin
    winkstuck_out_tongue_winking_eyestuck_out_tongue_closed_eyesgrinningkissingstuck_out_tonguesleeping
    worriedfrowninganguishedopen_mouthgrimacingconfusedhushed
    expressionlessunamusedsweat_smilesweatdisappointed_relievedwearypensive
    disappointedconfoundedfearfulcold_sweatperseverecrysob
    joyastonishedscreamtired_faceangryragetriumph
    sleepyyummasksunglassesdizzy_faceimpsmiling_imp
    neutral_faceno_mouthinnocent

عکس خوانده نمی شود