کد خبر: 5691

تاریخ انتشار: 1388-01-15 - 14:28

نسخه چاپی | دسته بندی: تازه های کتاب و نشر / دوره مدیریت بوستان کتاب / مصاحبه و گزارش / یادداشت مدیرمسئول
0
بازدیدها: 1 335

كارنامه موسسه بوستان كتاب در سال 87: انتشار 552 كتاب و كسب 30 جايزه جشنواره‌‌ها

حجت‌الاسلام سيد محمدكاظم شمس در گفت‌وگو با خبرگزاري كتاب ايران(ايبنا)، وضعيت چاپ و نشر كشور را در سطح مناسبي دانست و گفت: با توجه به ركودي كه در ساير بخش‌هاي اقتصادي كشور وجود داشت، صنعت نشر نيز با […]

حجت‌الاسلام سيد محمدكاظم شمس در گفت‌وگو با خبرگزاري كتاب ايران(ايبنا)، وضعيت چاپ و نشر كشور را در سطح مناسبي دانست و گفت: با توجه به ركودي كه در ساير بخش‌هاي اقتصادي كشور وجود داشت، صنعت نشر نيز با مشكلاتي مواجه شد اما توانست به خوبي اين بحران را پشت سر گذارد. وي با اشاره به پيشرفت بين 5 تا 9 درصدي فعاليت‌ اين موسسه در زمينه تجديد چاپ‌ كتاب‌ها و انتشار كتاب‌هاي چاپ اول گفت:‌ موسسه بوستان كتاب علاوه بر فعاليت‌هاي چاپ و نشر، در حوزه عرضه و توزيع محصولات نيز توانست مطابق برنامه‌هايي كه از قبل طراحي كرده بود، عمل كند. حجت‌الاسلام شمس با بيان اين كه بوستان كتاب، سال گذشته 552 عنوان كتاب منتشر كرد، اظهار داشت: 124 عنوان از اين آمار، چاپ اول و 428 عنوان نيز در شمار آثار تجديد چاپ شده اين موسسه بودند. وي شمارگان مجموعه آثار منتشر شده اين موسسه در سال گذشته را يك ميليون و سيصد هزار نسخه ذكر كرد و گفت: سال گذشته متوسط شمارگان كتاب‌هاي بوستان كتاب 2350 نسخه بود. مدير موسسه بوستان كتاب افزود: از مجموع كتاب‌هاي چاپ اول منتشر شده اين موسسه در سال گذشته، 106 عنوان تأليفي و ساير موارد تحقيق و ترجمه بود كه از اين آثار 78 عنوان در شمار آثار تخصصي، 25 اثر در زمره كتاب‌هاي عمومي و 21 عنوان مختص كودكان و نوجونان بودند. وي كتاب «روابط سالم در خانواده» نوشته داود حسيني را پر فروش‌ترين كتاب موسسه فرهنگي بوستان كتاب در سال 87 عنوان كرد و گفت: كتاب «احكام بانوان» نيز با 46 بار چاپ و كتاب «اخلاق معاشرت» با شمارگان 23 هزار نسخه در يك نوبت انتشار، بالاترين ميزان چاپ را به خود اختصاص دادند. حجت‌الاسلام شمس، هدف موسسه بوستان كتاب را تبيين خردمندانه وحي، قرآن و اهل‌بيت(ع) در آثار مكتوب عنوان كرد و گفت: براي رسيدن به اين هدف، ملاك‌ها و ضوابطي را تعيين كرده‌ايم كه همچنان آنها را بازنگري مي‌كنيم. وي با تأكيد بر اين كه موسسات بايد از معيارها و ضوابط خاصي در چاپ و انتشار كتاب‌ها پيروي كنند، گفت: تعريف مشخصي از ملاك‌ها وجود دارد نظير اين كه اثر بايد روشمند باشد، در تهيه آن از منابع اصيل استفاده شود و بحث مخاطب‌شناسي و در نظرگرفتن نيازهاي جامعه نيز در اولويت‌ انتشار يك اثر مكتوب قرار گيرد. وي همچنين از تصميم اين موسسه براي گسترش سيستم اطلاع‌رساني از طريق پيامك خبر داد و گفت: ارسال خبر انتشار كتاب‌هاي اين موسسه از طريق پيامك از ارديبهشت سال 86 تاكنون به بيش از 7000 نفر از مخاطبان انجام مي‌شود.

وي انتشار 120 عنوان كتاب چاپ اول را كه قرارداد تاليف آنها منعقد شده است، از ديگر برنامه‌هاي سال 88 اين موسسه عنوان كرد و گفت: همچنين قرار است امسال چاپ و انتشار مجموعه 30 جلدي «فرهنگ فرآن» پايان يابد. تاكنون 20 جلد از مجموعه فرهنگ قرآني منتشر شده و 10 جلد ديگر آن نيز امسال منتشر خواهد شد.

نشانی این مصاحبه:

http://ibna.ir/vdceop8x.jh8pzi9bbj.html

كارنامه موسسه بوستان كتاب در سال 87      انتشار 552 كتاب و كسب 30 جايزه جشنواره‌‌ها
تگ های مطلب:
ارسال دیدگاه

  • bowtiesmilelaughingblushsmileyrelaxedsmirk
    heart_eyeskissing_heartkissing_closed_eyesflushedrelievedsatisfiedgrin
    winkstuck_out_tongue_winking_eyestuck_out_tongue_closed_eyesgrinningkissingstuck_out_tonguesleeping
    worriedfrowninganguishedopen_mouthgrimacingconfusedhushed
    expressionlessunamusedsweat_smilesweatdisappointed_relievedwearypensive
    disappointedconfoundedfearfulcold_sweatperseverecrysob
    joyastonishedscreamtired_faceangryragetriumph
    sleepyyummasksunglassesdizzy_faceimpsmiling_imp
    neutral_faceno_mouthinnocent

عکس خوانده نمی شود