کد خبر: 3272

تاریخ انتشار: 1391-01-30 - 16:08

نسخه چاپی | دسته بندی: لینکستان (مطالب دیگران) / مطالب دیگران- سیاسی
0
بازدیدها: 1 069

حسین فدایی دبیر کل جمعیت ایثارگران انقلاب اسلامی:اجرای فاز دوم هدفمندی یارانه ها بدون تصویب مجلس یک تخلف آشکار است

چکیده: دبیر کل جمعیت ایثارگران انقلاب اسلامی گفت: در اجرای مرحله دوم هدفمندی یارانه ها، حداقل نیازمند این هستیم که منابع روشن، شفاف و مشخص باشد که مجلس باید آن را مصوب کند تا امکان عملیاتی داشته باشد […]

چکیده: دبیر کل جمعیت ایثارگران انقلاب اسلامی گفت: در اجرای مرحله دوم هدفمندی یارانه ها، حداقل نیازمند این هستیم که منابع روشن، شفاف و مشخص باشد که مجلس باید آن را مصوب کند تا امکان عملیاتی داشته باشد در غیر این صورت، تخلف آشکاری صورت گرفته که حتماً با مشکل روبرو خواهد شد.

 

به گزارش مهر، حسین فدایی دبیر کل جمعیت ایثارگران انقلاب اسلامی در جلسه شورای مرکزی جمعیت ایثارگران گفت: رئیس‌جمهورابتدا خیلی اصرار داشت که مرحله دوم هدفمندی یارانه ها انجام شود لیکن با واکنش مجلس و مسئولین مختلف مواجه شد و اکنون کار تقریباً متوقف شده است.

مذاکره کنندگان هسته ای آنگونه که شایسته ملت ایران بود از حقوق حقه آن دفاع کنند

حسین فدایی در خصوص مذاکرات اخیر هسته ای گفت: جمهوری اسلامی ایران همواره مواضع اش را مبتنی بر مواضع روشن و شفاف امام و رهبری تنظیم کرده است که از اصول و محکمات این گفتمان، استقلال، آزادی جمهوری اسلامی است و بر همین اساس هیچ قدرتی نمی تواند مانع از پیشرفت ملت ایران شود.

وی افزود: مذاکره کنندگان هسته ای کشورمان نیز که در چند سال گذشته دستاوردهای بسیاری داشته اند در مذاکرات اخیر نیز توانستند آنگونه که شایسته ملت ایران بود از حقوق حقه آن دفاع کنند.

دبیر کل جمعیت ایثارگران با اشاره به سناریوهای نظام سلطه گفت: نظام سلطه پیرامون پرونده هسته ای کشورمان ابتدا به دنبال توقف کامل غنی سازی بود و اصولاً چنین حقی را برای کشورمان قائل نبودند به طوری که درزمان دولت آقای خاتمی سایت های فن آوری هسته ای کشورمان پلمپ شد.

فدایی افزود: در اواخر دولت هشتم با تدبیر رهبر معظم انقلاب که سیاست هسته ای را فارغ از جهت گیری دولت دنبال می کنند، پلمپ ها شکسته شد و در واقع با تصمیم قاطع و روشن نظام، رفتار فریبکارانه و نیرنگ دشمن برای جلوگیری از پیشرفت ملت ایران ناکام ماند که در ادامه شاهد شکل گیری ظرفیت های عظیمی در حوزه های مختلف علمی کشورمان بودیم.

وی اضافه کرد : نظام سلطه که با ایستادگی ملت مواجه شد، تمام ظرفیت خود را بر این گذاشت که برای تولید هسته ای کشور، محدودیت بوجود آورد که باز دستاوردی نداشت بعد از آن بحث خود را بر کیفیت تولید هسته ای قرار داد که در این هم ناکام بوده و خواهد بود.

ایران مرکز مزاکرات را غرب خارج و به منطق آورد

فدایی تأکید کرد: مذاکرات اخیر هسته ای نشان می دهد تمام ترفند هایی که نظام سلطه در بیش از 10 سال گذشته در مورد پرونده هسته ای کشورمان دنبال کرده با سد آهنین ایستادگی نظام و مردم روبرو شده است.

دبیر کل جمعیت ایثارگران انقلاب اسلامی در مورد اهمیت مکان مذاکرات نیز گفت: این از ابتکارات جمهوری اسلامی ایران بود که مرکز مذاکره را از کشورهای غربی خارج کرد و برای افزایش جایگاه کشورهای اسلامی، این مذاکرات را به منطقه آورد.
دور اول مذاکرات جاری در ترکیه برگزار شد و دور آتی نیز مقتدرانه به طرف غربی اعلام شد که در بغداد برگزار شود که این موضوع موجب هویت دادن به کشورهای همسایه و اهتمام برای اهمیت به کشورهای مسلمان خواهد بود. البته ترکها باید توجه کنند که در خصوص مسایل منطقه بایستی مواضع مستقل و همراه با افکار عمومی منطقه داشته باشند و بدانند که هر چه از آمریکا فاصله بگیرند، جایگاه و اهمیت آنها را در منطقه، مردم و کشورهای منطقه بیشتر خواهد شد. چرا که هم ماهیت نظام سلطه و هم وضعیت کنونی آن نشان می دهد که روز به روز در حال افول و در سراشیبی قرار دارد.

قانون تنظیم بودجه مربوط به دهه 50 است

حسین فدایی با اشاره به بررسی لایحه بودجه سال 1391 در مجلس شورای اسلامی گفت: مهمترین نکته ای که در تنظیم بودجه باید به آن توجه کرد قانونی است که در این خصوص با همین عنوان یعنی، «قانون تنظیم بودجه» وجود دارد که مربوط به دهه 50 است.

وی افزود: «قانون تنظیم بودجه» پاسخ گوی شرایط بعد از انقلاب و شرایط کنونی نیست و لازم است تأسف خود را از اینکه هنوز کار جدی در جهت اصلاح این قانون انجام نشده ابراز کنم. البته امیدوارم با ترکیبی که هم اکنون از مجلس نهم شاهد هستیم که یک مجلس قاطع، انقلابی و تحول خواه است این گونه قوانین اصلاح اساسی شود.

فدایی اظهار داشت: البته در مجلس هفتم و هشتم تلاش هایی زیادی برای اینکه بودجه های عملیاتی ارایه شود انجام شد که بر اساس عملکرد هر دستگاه، اعتبارات، اختصاص یابد لیکن با این مهم نیز فاصله داریم و لذا باید در یک محیط کارشناسی در یک فضایی که گفتگوی منطقی می باشد به دور از حب و بغض ها و موضع گیری های سیاسی و جناحی، کارشناسان دولت و مجلس، بودجه ای منطقی و عملیاتی را طرح ریزی کنند.

وی به لایحه بودجه سال 91 اشاره کرد و تصریح کرد: از مباحث مهم بودجه 91، توجه به بحث هدفمندی یارانه هاست که متأسفانه بی توجهی هایی در مورد آن صورت گرفته است . شما مطلع هستید که بنده به همراه تعداد ی از نمایندگان از جمله آقای توکلی، نادران، زاکانی، سروری ، الهیان، نجابت و .... که حدود 15 نماینده بودیم نامه ای را به ریاست مجلس نوشتیم و خواستار آن شدیم که در جلسه ای با حضور رییس جمهور در فضای صمیمانه، نقاط قوت و مثبت مرحله اول طرح هدفمند کردن یارانه ها را مورد ارزیابی قرار دهیم، آسیب شناسی را هم با کمک نهادهای پژوهشی داشته باشیم تا با شناسایی نقاط ضعف و آسیب، آماده مرحله دوم شویم. در مرحله دوم هدفمندی یارانه ها بایستی با استفاده از تمام ظرفیت مجلس و دولت در بودجه سال 91 وارد شد.

فدایی تأکید کرد: اگر می خواهیم موضوع مهمی مثل هدفمند کردن یارانه ها که کاری ضروری و درست بوده را با موفقیت اجرا کنیم نیاز مند یک وفاق عمومی در سطوح مختلف هستیم.

دربودجه 91 به معیشت مردم و گرانی توجه ویژه شده‌است

وی به گرانی های اخیر اشاره کرد و گفت: در بودجه سال 91 باید اهتمام جدی به معیشت مردم و موضوع مهار رشد قیمت ها داشته باشیم. نمی توان فضای اقتصادی کشور را رها کرد و مدیریت نکرد و ادعا کنیم که مکانیزم بازار خودش تنظیم می کند. این حرف که در مراکز غربی پیش از این مطرح می شد اکنون در دنیا منسوخ شده است. یک زمانی عده ای طرفدار لیبرال سرمایه داری بودند و حرف و سخن شان این بود که مکانیزم بازار به صورت خودکار عمل می کند و بازار خودش خودش را کنترل می کند لیکن همانهایی که این تئوریها را به کشورهای دیگر تحمیل می کردند امروز بیشترین دخالت را در اقتصاد و بازار می کنند که اقتصاد و بازار را مدیریت کنند.

وی افزود : باید قابلیت های عمومی و توانایی دولت و مردم شناخته شود و در مورد میزان دخالت هر کدام با توجه به شرایط کشورمان تصمیم بگیریم. بالاخره اکنون ما در شرایط خاصی همچون تحریم قرار داریم لذا دولت باید پشتیبانی مضاعفی از بخش خصوصی و مصرف کننده خرد داشته باشد. البته نقصهای جدی هم در ساختار و مدیریت اقتصادی وجود دارد که بایستی در فضای انسجام، همدلی و دوستانه در جهت رفع آن اقدامات جدی داشته باشیم.

مجلس باید منابع اجرای مرحله دوم یارانه‌ها را مصوب کند

فدایی در خصوص تعجیل دولت در اجرای مرحله دوم و واریز مبلغی به حساب بخشی از مردم گفت: آقای احمدی نژاد ابتدا خیلی اصرار داشت که این کار انجام شود لیکن با واکنش مجلس و مسئولین مختلف مواجه شد و اکنون کار تقریباً متوقف شده است.

وی افزود: در اجرای مرحله دوم، حداقل نیازمند این هستیم که منابع آن روشن و شفاف و مشخص باشد که مجلس باید آن را مصوب کند تا امکان عملیاتی داشته باشد در غیر این صورت، تخلف آشکاری صورت گرفته که حتماً با مشکل روبرو خواهد شد.

 

منبع:مهر 

تگ های مطلب:
ارسال دیدگاه

  • bowtiesmilelaughingblushsmileyrelaxedsmirk
    heart_eyeskissing_heartkissing_closed_eyesflushedrelievedsatisfiedgrin
    winkstuck_out_tongue_winking_eyestuck_out_tongue_closed_eyesgrinningkissingstuck_out_tonguesleeping
    worriedfrowninganguishedopen_mouthgrimacingconfusedhushed
    expressionlessunamusedsweat_smilesweatdisappointed_relievedwearypensive
    disappointedconfoundedfearfulcold_sweatperseverecrysob
    joyastonishedscreamtired_faceangryragetriumph
    sleepyyummasksunglassesdizzy_faceimpsmiling_imp
    neutral_faceno_mouthinnocent

عکس خوانده نمی شود