کد خبر: 3308

تاریخ انتشار: 1348-10-11 - 03:30

نسخه چاپی | دسته بندی: لینکستان (مطالب دیگران) / اخبار کتاب
0
بازدیدها: 1 084

باهنر: نمایشگاه کتاب تهران، معضل کتابخوانی را تاحدودی برطرف می‌کند

چکیده: محمدرضا باهنر، نایب رییس مجلس شورای اسلامی در آستانه برگزاری بیست ‌و پنجمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران، گفت: کشور ما در امر کتاب و کتابخوانی با مشکلات جدی روبه‌رو است اما در این میان […]

چکیده:

محمدرضا باهنر، نایب رییس مجلس شورای اسلامی در آستانه برگزاری بیست ‌و پنجمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران، گفت: کشور ما در امر کتاب و کتابخوانی با مشکلات جدی روبه‌رو است اما در این میان نمایشگاه کتاب توانسته تا حدودی این معضلات را برطرف سازد.-

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)، باهنر در گفت‌وگو با ستاد اطلاع‌رسانی بیست و پنجمین نمایشگاه کتاب، عنوان کرد: استمرار برگزاری نمایشگاه کتاب طی ۲۵ سال گذشته از جمله نقاط قوت‌بخش فرهنگی کشور به حساب می‌آید که جا دارد از مسوولان این حوزه قدردانی شود.

وی ادامه داد: کشور ما در امر کتاب و کتابخوانی با مشکلات متعددی روبه‌رو است و می‌توان گفت متوسط آمار مطالعه افراد در زمینه کتاب عدد پایینی است که این امر نیاز به اطلاع‌رساني بیشتري دارد. البته تلاش‌هایی مانند برپایی نمایشگاه کتاب توانسته تا حدی این مشکل را برطرف سازد اما همچنان با فرهنگسازی بیشتر باید مردم را آگاه کرد که مطالعه کتاب چه اندازه در زندگی اجتماعی و فردی آن‌ها ضرورت دارد.

نماینده مردم تهران در مجلس هشتم اضافه کرد: اگر متولیان امور کشور به یاد داشته باشند که کارهای انجام شده با وجود پربار بودن و کمیت بالا باز هم از کارهای انجام نشده کمترند، مسیر تعالی را سریع‌تر و با اراده بیشتری پشت‌سر می‌گذارند و تلاش‌های خود را افزایش می‌دهند. همچنین قیمت کتاب نیز برای افراد زیادی از جامعه قابل تامل است که این امر نیز با توجه دولت و افزایش یارانه‌ در این بخش باید برطرف شود تا عموم مردم بتوانند از مزایای کتاب بهره ببرند.

باهنر همچنین با بیان این مطلب که کتاب در فرهنگسازی جامعه و افکار عمومی نقش بالایی دارد، افزود: متاسفانه در بحث تولید ملی و استفاده از کالای ایرانی فرهنگ غیرقابل قبولی وجود دارد به این معنا که برخی از افراد تمایل دارند اقلام خارجی تهيه كنند كه این امر در زمینه کتاب نیز نمایان است.

وی در پایان سخنانش گفت: مسوولان باید به فکر باشند تا با در نظر گرفتن نیازهای به روز جامعه در زمینه‌های مختلف به‌ویژه کتاب شرایط استفاده و رفع نیاز اقشار مختلف مردم را فراهم کنند تا دیگر نیازی به محصولات خارجی در این زمینه احساس نشود.

بیست و پنجمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران ۱۳ تا ۲۳ اردیبهشت ماه سال ۱۳۹۱ در مصلای بزرگ امام خمینی (ره) برگزار می‌شود.

 

منبع: ایبنا 

تگ های مطلب:
ارسال دیدگاه

  • bowtiesmilelaughingblushsmileyrelaxedsmirk
    heart_eyeskissing_heartkissing_closed_eyesflushedrelievedsatisfiedgrin
    winkstuck_out_tongue_winking_eyestuck_out_tongue_closed_eyesgrinningkissingstuck_out_tonguesleeping
    worriedfrowninganguishedopen_mouthgrimacingconfusedhushed
    expressionlessunamusedsweat_smilesweatdisappointed_relievedwearypensive
    disappointedconfoundedfearfulcold_sweatperseverecrysob
    joyastonishedscreamtired_faceangryragetriumph
    sleepyyummasksunglassesdizzy_faceimpsmiling_imp
    neutral_faceno_mouthinnocent

عکس خوانده نمی شود