کد خبر: 3326

تاریخ انتشار: 1391-01-23 - 17:52

نسخه چاپی | دسته بندی: لینکستان (مطالب دیگران) / اخبار کتاب
0
بازدیدها: 1 848

برگزاری نخستین نمایشگاه تخصصی کتاب حج و زیارت در قم

چکیده: نخستین نمایشگاه تخصصی کتاب حج و زیارت در پژوهشکده حج در شهر مقدس قم برپاشد.   حجت الاسلام علی احمدی، مسؤول کتابخانه تخصصی پژوهشکده حج در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا از برگزاری نخستین […]

چکیده:

نخستین نمایشگاه تخصصی کتاب حج و زیارت در پژوهشکده حج در شهر مقدس قم برپاشد.

 

حجت الاسلام علی احمدی، مسؤول کتابخانه تخصصی پژوهشکده حج در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا از برگزاری نخستین نمایشگاه تخصصی کتاب حج و زیارت از سوی پژوهشکده حج در شهر مقدس قم خبر داد و اظهار داشت: این نمایشگاه با هدف به نمایش گذاشتن آثار جدید و منابع اصلی حج و زیارت از روز گذشته در این پژوهشکده برپا شده است و به مدت بیست روز در این مرکز دایر خواهد بود.

وی با بیان این که در حال حاضر بیش از چهارده هزار کتاب تاریخی با موضوع حج و زیارت شامل اماکن و بخش های مختلف در کتابخانه تخصصی حج و زیارت وجود دارد، افزود: هر سال حدود سه هزار جلد کتاب جدید به این کتابخانه افزوده می شود که برخی از آن ها از کشورهای اسلامی تهیه و در اختیار محققان و پژوهشگران قرار می گیرد.

حجت الاسلام احمدی از ثبت 14 هزار و 200 عنوان کتاب در نرم افزار الکترونیکی این مرکز به نام آذرخش خبر داد و تصریح کرد: هم اینک جستجوی تمامی عناوین این کتاب ها با نام محقق، پژوهشگر و مشخصات این کتاب در سامانه وجود دارد و کاربران می توانند از این طریق از آثار موجود در این کتابخانه بهره بگیرند.

وی از تهیه 400 عنوان کتاب جدید تخصصی حج و زیارت از کشور عربستان در سال 1390 خبر داد و افزود: همچنین در سفری که حجت الاسلام معراجی به کشورهای اسلامی داشتند، 300 عنوان کتاب جدید خریداری شده است که به زودی در اختیار محققان و پژوهشگران حوزه و دانشگاه قرار می گیرد.

مسؤول کتابخانه تخصصی پژوهشکده حج گفت: محققان و پژوهشگران حوزوی و دانشگاهی می توانند از جدیدترین آثار گردآوری شده از سوی پژوهشکده حج در روزهای 20 فروردین تا 10 اردیبهشت ماه دیدن کنند.

وی یادآور شد: با توجه به محدود بودن منابع تهیه شده، این کتاب ها به عنوان مرجع اصلی به حساب می آیند از این رو فروش آن امکان‌پذیر نیست و محققان می توانند پس از افزون این منابع به کتابخانه تخصصی حج و زیارت برای کارهای تحقیقی از آنها بهره بگیرند.

حجت الاسلام احمدی افزود: زمان بازدید از نمایشگاه تخصصی کتاب حج و زیارت هر روز صبح ها از ساعت 7:30 تا 14 و عصرها از ساعت 16 تا 20 عصر به نشانی قم، خیابان سمیه، روبه روی مسجد حضرت خدیجه، پژوهشکده حج، سالن اجتماعات است.

وی یادآور شد: هم اینک کتابخانه تخصصی حج و زیارت هر روز صبح ها در ساعت اداری و عصرها از ساعت 16 تا 20 پذیرای محققان و پژوهشگران حوزوی و دانشگاهی است.

 

منبع:رسا 

تگ های مطلب:
ارسال دیدگاه

  • bowtiesmilelaughingblushsmileyrelaxedsmirk
    heart_eyeskissing_heartkissing_closed_eyesflushedrelievedsatisfiedgrin
    winkstuck_out_tongue_winking_eyestuck_out_tongue_closed_eyesgrinningkissingstuck_out_tonguesleeping
    worriedfrowninganguishedopen_mouthgrimacingconfusedhushed
    expressionlessunamusedsweat_smilesweatdisappointed_relievedwearypensive
    disappointedconfoundedfearfulcold_sweatperseverecrysob
    joyastonishedscreamtired_faceangryragetriumph
    sleepyyummasksunglassesdizzy_faceimpsmiling_imp
    neutral_faceno_mouthinnocent

عکس خوانده نمی شود