کد خبر: 3432

تاریخ انتشار: 1391-01-19 - 23:37

نسخه چاپی | دسته بندی: لینکستان (مطالب دیگران) / مطالب دیگران- سیاسی
0
بازدیدها: 2 404

رئیس کمیته روابط خارجی پارلمان روسیه: غرب به دنبال اشغال خاک ایران است

چکیده: بعید نیست مسئله هسته ای تهران به عنوان مهمترین مسئله بین المللی در سال 2012 مطرح و بیش از مسئله سوریه، دراماتیک تر شود. حوادث و اتفاقات بعدی در مسئله هسته ای ایران به میزان زیادی به نتیجه […]

چکیده:

بعید نیست مسئله هسته ای تهران به عنوان مهمترین مسئله بین المللی در سال 2012 مطرح و بیش از مسئله سوریه، دراماتیک تر شود. حوادث و اتفاقات بعدی در مسئله هسته ای ایران به میزان زیادی به نتیجه مذاکرات جدید تهران و گروه 1+5 بستگی دارد.

 

رئیس کمیته روابط خارجی پارلمان روسیه از وجود گزینه ای برای اشغال بخشی از سرزمین ایران در حمله احتمالی به تاسیسات هسته ای این کشور خبر داد.

به گزارش عصر ایران به نقل از خبرگزاری ریانووستی روسیه، الکسی بوشکوف رئیس کمیته روابط خارجی در مجلس نمایندگان روسیه (دوما) گفت: ایران سناریوهای نظامی را دست کم می گیرید و با این اقدام، همان اشتباه عراق را تکرار می کند. ایران به طور کامل، تهدید نظامی علیه خود را جدی نمی گیرد. صدام آمریکا و جهانیان را از سلاح های کشتار جمعی خود نگران کرد و باعث شد آمریکا به این کشور حمله کند.

بوشکوف این سخنان را در نشستی با عنوان "مسئله ایران و سیاست خارجی روسیه" مطرح کرد.

وی افزود: مجلس نمایندگان روسیه هم اکنون چند احتمال را درباره آینده اوضاع ایران بررسی می کند که از جمله می توان به اشغال نظامی خاک ایران اشاره کرد. این احتمال براساس اظهارات برخی کشورها، مطرح می شود. این احتمال بیش از دیگر گزینه ها، مطرح است و همین موضوع نگرانی زیادی را در منطقه ایجاد کرده است.

رئیس کمیته سیاست خارجی دوما ادامه داد: پس از حملات هوایی احتمالی علیه ایران برای نابودی برنامه هسته ای این کشور، همه یا بخشی از سرزمین ایران تحت اشغال زمینی قرار می گیرد. بعید نیست مسئله هسته ای تهران به عنوان مهمترین مسئله بین المللی در سال 2012 مطرح شود. این احتمال وجود دارد که مسئله هسته ای ایران پیچیده تر شود و بیش از مسئله سوریه، دراماتیک تر شود. حوادث و اتفاقات بعدی در مسئله هسته ای ایران به میزان زیادی به نتیجه مذاکرات جدید تهران و گروه 1+5 بستگی دارد.

این مقام ارشد روسیه افزود: مسکو همچنان به مانند گذشته گزینه نظامی علیه ایران را رد می کند. مسکو از همه نوع اعمال فشاری علیه تهران به استثنای فشارهای نظامی، حمایت می کند. احتمال گزینه نظامی علیه ایران، مسئله هسته ای این کشور را حل نمی کند بلکه بالعکس، باعث پیچیده تر شدن و افزایش مشکل می شود. با وجود تحرکات سیاسی و دیپلماتیک درباره برنامه هسته ای ایران متاسفانه این مسئله به سمت عمیق تر شدن این بحران حرکت می کنند.

بوشکوف ادامه داد: حمله نظامی محدود به تاسیسات هسته ای ایران به یک جنگ منطقه ای گسترده تبدیل می شود. البته آمریکا این تهدید را جدی می گیرد.

درهمین حال در شدیدترین هشدار چین نسبت به اقدام نظامی علیه ایران، "چین چیاو دونگ" رئیس بخش امور غرب آسیا و شمال آفریقا در وزارت خارجه چین گفت حمله نظامی علیه ایران دارای عواقب ناگواری خواهد بود که دامن منطقه را خواهد گرفت و در رشد اقتصاد جهانی خلل ایجاد می کند.

ایران اعلام کرده است که هرگونه حمله نظامی را به شدت پاسخ خواهد داد.

 

منبع:عصرایران 

تگ های مطلب:
ارسال دیدگاه

  • bowtiesmilelaughingblushsmileyrelaxedsmirk
    heart_eyeskissing_heartkissing_closed_eyesflushedrelievedsatisfiedgrin
    winkstuck_out_tongue_winking_eyestuck_out_tongue_closed_eyesgrinningkissingstuck_out_tonguesleeping
    worriedfrowninganguishedopen_mouthgrimacingconfusedhushed
    expressionlessunamusedsweat_smilesweatdisappointed_relievedwearypensive
    disappointedconfoundedfearfulcold_sweatperseverecrysob
    joyastonishedscreamtired_faceangryragetriumph
    sleepyyummasksunglassesdizzy_faceimpsmiling_imp
    neutral_faceno_mouthinnocent

عکس خوانده نمی شود