کد خبر: 3431

تاریخ انتشار: 1391-01-19 - 23:40

نسخه چاپی | دسته بندی: لینکستان (مطالب دیگران) / مطالب دیگران- سیاسی
0
بازدیدها: 1 605

آيت‌الله هاشمي رفسنجاني: تحصيلكرده‌ها به‌رغم آمادگي براي اشتغال، سرگردانند

چکیده: آيت‌الله هاشمي رفسنجاني در اين جلسه، با تبريك سال جديد و تشكر از حُسن همكاري كليه اعضاي دوره قبل و آرزوي موفقيت براي اعضايي كه در اين دوره حضور ندارند، به اعضاي جديد خيرمقدم گفت.   اولين […]

چکیده:

آيت‌الله هاشمي رفسنجاني در اين جلسه، با تبريك سال جديد و تشكر از حُسن همكاري كليه اعضاي دوره قبل و آرزوي موفقيت براي اعضايي كه در اين دوره حضور ندارند، به اعضاي جديد خيرمقدم گفت.

 

اولين جلسه دوره جديد مجمع تشخيص مصلحت نظام، امروز با حضور اعضاي جديد تشكيل شد.

به گزارش ایلنا، آيت‌الله هاشمي رفسنجاني در اين جلسه، با تبريك سال جديد و تشكر از حُسن همكاري كليه اعضاي دوره قبل و آرزوي موفقيت براي اعضايي كه در اين دوره حضور ندارند، به اعضاي جديد خيرمقدم گفت.

رئيس مجمع تشخيص مصلحت نظام با اشاره به درايت و هوشمندي رهبري معظم ا نقلاب در نامگذاري امسال، اين نامگذاري را بسيار حساب شده و با توجه به شرايط موجود كشور عنوان كرد و افزود: حمايت از توليد، از ضروري‌ترين امور مقطع كنوني محسوب مي شود.

آيت‌الله هاشمي رفسنجاني، حمايت از سرمايه را به دليل نيازهاي داخلي كشور مهم ارزيابي كرد و گفت: به نظر مي‌رسد اين موضوع در بخش‌هاي منابع انساني و طبيعي مقداري در معرض ركود است كه در هر دو بخش نياز به برنامه‌ريزي كامل، به روز و پيگيري جدّي، ضروري به نظر مي‌رسد.

ايشان توجه به حمايت از كار را نيز از ويژگي‌هاي خاص نامگذاري امسال توصيف كرد و گفت: نيروهاي كار موجود به ويژه تحصيلكرده‌ها كه به‌رغم آمادگي براي اشتغال، سرگردانند و همچنين صيانت از نيروهاي موجود در بخش‌هاي كشاورزي و صنعتي و مديريتي كشور بايد با توجه به تأكيد رهبري مورد توجه و عنايت خاص مسئولان قرار گيرد.

رئيس مجمع تشخيص مصلحت نظام، ضرورت عملي كردن عناوين نامگذاري امسال را به دور از شعارزدگي و صرفاً تبليغاتي، مورد تأكيد قرار داد و گفت: از كليه دستگاه‌ها و مسئولان نظام، به ويژه قواي مقننه، اجرائيه و قضايي انتظار مي‌رود، براي عملي كردن اين شعار، اقدامات جدّي‌تري انجام دهند.

ايشان افزود: از دبيرخانه مجمع تشخيص مصلحت نظام نيز خواسته شده است، مراحل تحقق عملي و علمي اين كار در كميسيون خاص مجمع و در صورت لزوم كميسيون جديدي كه تشكيل مي‌شود، مورد توجه و عنايت جدّي و فوري قرار گيرد.

آيت‌الله هاشمي رفسنجاني با توجه به تدوين سياست‌هاي كلي نظام در بخش‌هاي توليدي، صنعتي، كشاورزي و... و تقديم آن به رهبري انقلاب كه هنوز ابلاغ نشده است، از دبيرخانه مجمع تشخيص خواست، چنانچه در راستاي تحقق نامگذاري امسال ضرورتي براي بازنگري در سياست‌هاي قبلي و يا پيشنهاد عناوين جديد براي اخذ اذن رهبري لازم است اقدام كنند تا مجمع تشخيص مصلحت نظام در چارچوب وظايف خود، بتواند به تحقق عملي شعار امسال عمل كند.

رئيس مجمع تشخيص مصلحت نظام تأكيد كرد: براي تحقق اين مهم لازم است نظارت بر اين سياست‌ها نيز بايد موازي با تدوين آن جدّي گرفته شود كه اين كار مستلزم همكاري فعال‌تر مجلس و دولت است.

ايشان ابزار اميدواري كرد: دوره جديد مجمع تشخيص مصلحت نظام، دوره‌اي پركارتر و فعال‌تر از دوره‌هاي قبل باشد.

آيت‌الله هاشمي رفسنجاني در پايان سخنان خود با توجه به تأكيد رهبري معظم انقلاب در حكم خود مبني بر حضور فعال كليه اعضا در جلسات و كميسيون‌هاي مختلف مجمع، از اعضاي جديد خواست تا با مطالعه شرح وظايف و برنامه‌هاي كميسيون‌هاي مختلف، آمادگي خود را براي عضويت كميسيون‌ها اعلام كنند.

سپس، ادامه بررسي و تدوين سياست‌هاي كلي اجتماعي نظام كه از جلسات قبل مجمع شروع شده بود، پيگيري شد و با حضور مسئولان مدعو ذيربط از وزارت اطلاعات، وزارت كشور، نيروي انتظامي و كميته امداد امام(ره) پس از بحث و بررسي‌هاي مبسوط اعضا، موارد ذيل به تصويب رسيد.

تبيين و ترويج و تحكيم فرهنگ و معارف اسلام (قرآن كريم و سيره پيامبر و اهل بيت(ع)) در زمينه‌هاي اعتقادي و احكام و اخلاق اسلامي در زندگي فردي، خانواده و مناسبات اجتماعي براساس اين موارد تحقق يابد:

1-1- تبيين و تبليغ و تحكيم اعتقاد به اصول بنيادين اسلام (توحيد، نبوت، امامت، عدل و معاد) و نقش سازنده آن در نگرش‌ها و مناسبات و رفتارهاي اجتماعي و ترويج تقواي الهي و اخلاق اسلامي در روابط و مناسبات اجتماعي به ويژه فرهنگ قرآني و اقامه نماز و انفاق و جهاد و امربه‌معروف و نهي‌ازمنكر و تلاش براي تحقق حقوق مردم نسبت به يكديگر و حقوق متقابل مردم و حكومت در چارچوب مباني اسلام و مكتب اهل بيت(ع).

2-1- پاسداري از قداست و حريم ارزش‌ها و سنت‌هاي اسلامي و اقامه احكام و شعائر الهي و بزرگداشت مناسبت‌هاي ديني و ملي و انقلابي و تقويت ارزش‌ها و آداب و رسوم و سنت‌هاي ملي و محلي مفيد و غيرمغاير با تعاليم اسلام در مناسبات و روابط اجتماعي.

3-1- تدوين و تبيين و ترويج سبك زندگي اسلامي ايراني.

4-1- شناخت و مقابله با آسيب‌ها و تهديدهاي اجتماعي كه عليه اسلام و هويت اسلامي ايراني و انقلاب اسلامي ساماندهي مي‌شوند.

 

منبع:انتخاب 

تگ های مطلب:
ارسال دیدگاه

  • bowtiesmilelaughingblushsmileyrelaxedsmirk
    heart_eyeskissing_heartkissing_closed_eyesflushedrelievedsatisfiedgrin
    winkstuck_out_tongue_winking_eyestuck_out_tongue_closed_eyesgrinningkissingstuck_out_tonguesleeping
    worriedfrowninganguishedopen_mouthgrimacingconfusedhushed
    expressionlessunamusedsweat_smilesweatdisappointed_relievedwearypensive
    disappointedconfoundedfearfulcold_sweatperseverecrysob
    joyastonishedscreamtired_faceangryragetriumph
    sleepyyummasksunglassesdizzy_faceimpsmiling_imp
    neutral_faceno_mouthinnocent

عکس خوانده نمی شود