کد خبر: 3237

تاریخ انتشار: 1348-10-11 - 03:30

نسخه چاپی | دسته بندی: لینکستان (مطالب دیگران) / مطالب دیگران- سیاسی
0
بازدیدها: 1 488

آیت الله هاشمی: از آفات فضای كنونی كشور قانون گریزی، كينه، تقابل‌های خصمانه، تهمت و دروغ است

چکیده: رئيس مجمع تشخيص مصلحت نظام اظهار داشت: برخي مشكلات مانند مسائل اقتصادي براي مردم قابل لمس است، ولي ممكن است مسائل و مشكلاتي در جامعه بروز كند كه در كوتاه‌مدت قابل لمس و مشاهده مستقيم نباشد، […]

چکیده: رئيس مجمع تشخيص مصلحت نظام اظهار داشت: برخي مشكلات مانند مسائل اقتصادي براي مردم قابل لمس است، ولي ممكن است مسائل و مشكلاتي در جامعه بروز كند كه در كوتاه‌مدت قابل لمس و مشاهده مستقيم نباشد، ولي در بلندمدت و به تدريج مانند موريانه پايه‌هاي قدرت و توان كشور را از بين مي‌برد.

 

رئيس مجمع تشخيص مصلحت نظام در ديدارهاي جداگانه با جمعي از اعضاي شوراي شهر تهران و جمعي از اعضاي اتاق بازرگاني تهران، پيشرفت، توسعه و رفاه مؤمنان را از تأكيدات دين مبين اسلام خواند و با اشاره به استعداد و ظرفيت‌هاي بي‌پايان موجود در ايران اسلامي، اوضاع كنوني اقتصاد، اشتغال و توليد را مطلوب ندانست و گفت: پس از جنگ طي برنامه‌هاي پنج ساله بسترها و بنيان‌هاي توسعه و توليد در كشور به درستي بنا نهاده شد و تا حد قابل قبولي نيز كشور ساخته شد.



آيت‌الله هاشمي رفسنجاني با بيان اينكه از آفات فضاي كنوني كشور كينه، تقابل‌هاي خصمانه، تهمت و دروغ است، تصريح كرد: انتظار اين است كه در نظام اسلامي، با دوري از اين رذايل و حبّ و بغض‌ها، زمينه توسعه و بالندگي بيش از پيش كشور فراهم شود.

رئيس مجمع تشخيص مصلحت نظام اظهار داشت: برخي مشكلات مانند مسائل اقتصادي براي مردم قابل لمس است، ولي ممكن است مسائل و مشكلاتي در جامعه بروز كند كه در كوتاه‌مدت قابل لمس و مشاهده مستقيم نباشد، ولي در بلندمدت و به تدريج مانند موريانه پايه‌هاي قدرت و توان كشور را از بين مي‌برد.

آيت‌الله هاشمي رفسنجاني قانون‌گريزي و قانون‌ستيزي را از ديگر بلاياي موجود در جامعه خواند و با تأكيد بر اينكه اين معضل لطمات جبران‌ناپذيري بر كشور وارد كرده است، افزود: براي رفع مشكلات و معضلات موجود در جامعه و نيز حركت در مسير توسعه و پيشرفت لازم است همه در مدار قانون حركت كنيم و از تفسير جناحي و باندي آن نيز بپرهيزيم.

رئيس مجمع تشخيص مصلحت نظام به شعار امسال توسط رهبري معظم انقلاب اشاره كرد و گفت: «توليد ملي و حمايت از كار و سرمايه ايراني» از جمله آرمان‌هاي بلند نظام است و تحقق عملي اين شعار برنامه‌ريزي دقيق و كارشناسانه و نيز اراده سياسي را طلب مي‌كند.

آيت‌الله هاشمي رفسنجاني نكته ظريف شعار امسال را توجه به سرمايه ايراني خواند و با تشريح اين مطلب گفت: سرمايه تنها منابع اقتصادي، ثروت و تسهيلات نيست بلكه سرمايه اصلي، خيل عظيم نخبگان، متخصصان، فارغ‌التحصيلان و مديران كاردان و باتجربه كشور هستند كه در صورت حمايت و دادن ميدان مناسب به آنان انقلاب اقتصادي و توليدي در كشور به راه مي‌اندازند.

رئيس مجمع تشخيص مصلحت نظام عقلانيت، تدبير و دورانديشي در سياست خارجي را زمينه‌ساز تحقق توليد ملي و اقتصاد بالنده داخلي خواند و تصريح كرد: سرمايه و سرمايه‌دار دلسوز و متعهد نياز به امنيت و فضاي مناسب براي سرمايه‌گذاري مولد دارد و در صورت تحقق چنين شرايطي، سرمايه‌دار به جاي سرمايه‌گذاري در كشورهاي خارجي به خصوص كشورهاي همسايه، با جان و دل به رونق اقتصاد و توليد كشور كمك خواهند كرد.

 

منبع: انتخاب 

 

تگ های مطلب:
ارسال دیدگاه

  • bowtiesmilelaughingblushsmileyrelaxedsmirk
    heart_eyeskissing_heartkissing_closed_eyesflushedrelievedsatisfiedgrin
    winkstuck_out_tongue_winking_eyestuck_out_tongue_closed_eyesgrinningkissingstuck_out_tonguesleeping
    worriedfrowninganguishedopen_mouthgrimacingconfusedhushed
    expressionlessunamusedsweat_smilesweatdisappointed_relievedwearypensive
    disappointedconfoundedfearfulcold_sweatperseverecrysob
    joyastonishedscreamtired_faceangryragetriumph
    sleepyyummasksunglassesdizzy_faceimpsmiling_imp
    neutral_faceno_mouthinnocent

عکس خوانده نمی شود