کد خبر: 3595

تاریخ انتشار: 1391-01-08 - 10:46

نسخه چاپی | دسته بندی: لینکستان (مطالب دیگران) / اخبار کتاب
0
بازدیدها: 1 238

کتاب «اسناد انتخابات مجلس شورای ملی در کرمانشاهان از دوره اول تا بیست و چهارم» منتشر شد

چکیده:     کتاب «اسناد انتخابات مجلس شورای ملی در کرمانشاهان از دوره اول تا بیست و چهارم» منتشر شد که به گفته گردآورنده این اثر، اسناد این کتاب تقلب‌ها و دستکاری‌های انتخابات کرمانشاهان را […]

چکیده:

 

 

کتاب «اسناد انتخابات مجلس شورای ملی در کرمانشاهان از دوره اول تا بیست و چهارم» منتشر شد که به گفته گردآورنده این اثر، اسناد این کتاب تقلب‌ها و دستکاری‌های انتخابات کرمانشاهان را نیز نشان می‌دهد. 

علی ططری، مدیر انتشارات کتابخانه، موزه و مرکز اسناد و مجلس شورای اسلامی و یکی از گردآورندگان این اثر، در گفت‌وگو با ایبنا از انتشار این اثر در آخرین روزهای سال 90 خبر داد.

وی اسناد موجود در کتابخانه مجلس شورای اسلامی مرتبط با انتخابات مجلس شورای ملی در کرمانشاهان را اصلی‌ترین منبع کتاب معرفی کرد و گفت: این اسناد، از دوره نخست مجلس شورای ملی در سال 1285 تا دوره بیست و چهارم آن در سال 1357 را شامل می‌شوند. من به همراه اردشیر کشاورز، از محققان تاریخ غرب، پژوهش و تدوین این اثر را که دو سال به طول انجامید بر عهده داشتیم. به گفته ططری این اسناد، تقلب‌ها و دستکاری‌ها در انتخابات کرمانشاهان طی بیست و چهار دوره را نیز نشان می‌دهند.

 

گزیده ای از اظهارات ططری را در ادامه می خوانید:

- اسناد هر دوره از انتخابات مجلس شورای ملی در این کتاب به ترتیب تاریخی ارایه شده‌اند. اعتبارنامه‌ها و تصاویر برخی نمایندگان نیز در کتاب موجودند.

 

- برای نخستین بار است که مجموعه‌ای از اسناد مربوط به انتخابات مجلس شورای ملی در حوزه ایالات و ولایات کشورمان منتشر می‌شوند. تاکنون درباره کرمانشاه اسناد کمی منتشر شده‌اند و به همین دلیل، این اثر می‌تواند به دانشجویان در نوشتن پایان‌نامه‌ها درباره این منطقه که با کمبود اسناد نیز مواجه‌اند کمک کند.

 

- فهرست نامزدهای انتخاباتی و میزان رای هر یک از آن‌ها، از جمله کمبودهایی تاریخی مجلس شورای ملی پیش از انقلاب است.

 

 

 

کتاب «اسناد انتخابات مجلس شورای ملی در کرمانشاهان از دوره اول تا بیست و چهارم» با 860 صفحه و به بهای 25 هزار تومان از سوی انتشارات کتابخانه، موزه و مرکز اسناد مجلس شورای اسلامی منتشر شده است.

 

منبع:خبرانلاین 

 

 

 

 

تگ های مطلب:
ارسال دیدگاه

  • bowtiesmilelaughingblushsmileyrelaxedsmirk
    heart_eyeskissing_heartkissing_closed_eyesflushedrelievedsatisfiedgrin
    winkstuck_out_tongue_winking_eyestuck_out_tongue_closed_eyesgrinningkissingstuck_out_tonguesleeping
    worriedfrowninganguishedopen_mouthgrimacingconfusedhushed
    expressionlessunamusedsweat_smilesweatdisappointed_relievedwearypensive
    disappointedconfoundedfearfulcold_sweatperseverecrysob
    joyastonishedscreamtired_faceangryragetriumph
    sleepyyummasksunglassesdizzy_faceimpsmiling_imp
    neutral_faceno_mouthinnocent

عکس خوانده نمی شود