کد خبر: 3710

تاریخ انتشار: 1348-10-11 - 03:30

نسخه چاپی | دسته بندی: لینکستان (مطالب دیگران) / بایسته های فرهنگ
0
بازدیدها: 1 407

آیت الله جوادی آملی:همه ما بايد در لحظه تحويل سال دور شمس دين بچرخيم

چکیده: در قبر مشکل فقهي نمي‌پرسند و اگر الفباي دين را در دنيا تمرين نکنيم آنها قطعا فراموش مي‌شود. متأسفانه بخش وسيعي از مردم در مهد کودک هستند. همه ما بايد در لحظه تحويل سال دور شمس دين بپرخيم نه […]

چکیده:

در قبر مشکل فقهي نمي‌پرسند و اگر الفباي دين را در دنيا تمرين نکنيم آنها قطعا فراموش مي‌شود. متأسفانه بخش وسيعي از مردم در مهد کودک هستند. همه ما بايد در لحظه تحويل سال دور شمس دين بپرخيم نه اينکه فقط يک سال به سنمان با چرخش زمين به دور خورشيد اضافه شود.

 

آيت‌ا...جوادي آملي از مراجع عظام تقليد گفت: همه ما بايد در لحظه تحويل سال دور شمس دين بپرخيم نه اينکه فقط يک سال به سنمان با چرخش زمين به دور خورشيد اضافه شود.
آيت‌ا...جوادي آملي در ديدار با رئيس پليس راهور و معاونان اين پليس اظهار داشت: در آستانه تحويل سال 91 مردم به فکر تحول دل هستند اما بايد بدانيم که تا بالغ نشويم نه مشکلات راهور حل مي‌شود و نه مشکلات جامعه؛ اولين شرط بلوغ فکري است . کسي که نابالغ است در صلاحيت تکليف قرار نمي‌گيرد.
وي ادامه داد: اگر از فردي که بلوغ شناسنامه‌اي او 15 يا 16 سال باشد ببرسيم که بالغ شده ايد يعني چه؟ مي‌گويد نمي‌دانم تا وقتي که دور خورشيد قرآن و عترت حرکت نکنيم کودک هستيم . اگر فردي 50 سال سن داشته باشد يعني زمين 50 بار دور آفتاب گشته است نه اينکه اين فرد توانسته است 50 معرفت را کسب کند.
اين مرجع تقليد و استاد اخلاق با اعلام اينکه برنامه‌هاي پليس راهور براي مهد کودک است تأكيد کرد: با ضبط گواهينامه، ابطال آن يا جريمه نمي‌توان گفت فردي جان خود را حفظ کند اما وقتي به اين فرد بگوييم که خانواده خود و دهها نفر را عزادار نکن او امکان دارد به اين موضوع توجه کند. سالانه چند هزار نفر در فروردين کشته مي‌شوند و بايد يک برنامه ريزي مناسبي براي خردمند کردن بخشي ازجامعه که کودک هستند انجام شود. با کسي تعارف نداريم و نمي‌شود از روي بي‌عقلي چند خانواده را عزادار کرد. اگر دور شمس دين نچرخيم نابالغيم.
آيت‌ا...جوادي آملي با اعلام اينکه عمر هر فرد محصول حرکت اوست گفت: يکي عمرش را براي ورزش خرج مي‌کند اما ورزش حرفه نيست. چگونه حرکت کردن در جامعه بسيار با امنيت است. فردي اتوبوس گونه حرکت مي‌کند و پس از 20 سال فعاليت اسقاط مي‌شود اما عده‌اي نيز همانند درخت بوده و پس از 20 سال حاصل تلاش خود را مي‌بيند.
وي ادامه داد: اگر فردي سراغ حوزه و دانشگاه رفت همانند درخت عمل کرده است و هر کسي که تنها به ورزش روي آورده باشد پس از مدتي به آهن قراضه تبديل شده و به انواع بيماريها دچار مي‌شود.
اين استاد اخلاق با اشاره به تلاش پليس براي کاهش حوادث چهارشنبه سوري تصريح کرد: شهر و کشور در چهارشنبه آخر سال آرام بود و پليس بسيار تلاش کرد که به مردم بگويد خودشان را آتش نزنند.
آيت‌ا...جوادي آملي با بيان اينکه مشکل ما اخلاق است افزود: بخشي از نيروها قدرت درک ندارند و برخي نيز قدرت تحريک ندارند عده‌اي هستند که مجاري ادراکي آنها خوب کار مي‌کند اما قدرت تحرک ندارند عده‌اي نيز هستند که دست و پاي آنها باز است اما قدرت درک ندارند. عده‌اي نيز وجود دارند که هر دو جهت ادراکي و تحريکي مشکل دارند البته عده‌اي هستند که هم خوب مي‌فهمند و هم خوب تصميم مي‌گيرند که اين افراد عالمان هستند.
وي با اشاره به اينکه 7 تا 8 ميليون پرونده در دادگاهها وجود دارد و اين امر موجب شده است که صدها نفر در بند بوده و ميلياردها تومان بودجه صرف اين امر شود اظهار داشت: مشکل مردم الفباي دين است. کسي که با الفباي دين در دنيا شوخي کند در قبر نيز الفباي دين را فراموش مي‌کند. در قبر مشکل فقهي نمي‌پرسند و اگر الفباي دين را در دنيا تمرين نکنيم آنها قطعا فراموش مي‌شود. متأسفانه بخش وسيعي از مردم در مهد کودک هستند. همه ما بايد در لحظه تحويل سال دور شمس دين بپرخيم نه اينکه فقط يک سال به سنمان با چرخش زمين به دور خورشيد اضافه شود.

 

منبع: 19دی 

 

تگ های مطلب:
ارسال دیدگاه

  • bowtiesmilelaughingblushsmileyrelaxedsmirk
    heart_eyeskissing_heartkissing_closed_eyesflushedrelievedsatisfiedgrin
    winkstuck_out_tongue_winking_eyestuck_out_tongue_closed_eyesgrinningkissingstuck_out_tonguesleeping
    worriedfrowninganguishedopen_mouthgrimacingconfusedhushed
    expressionlessunamusedsweat_smilesweatdisappointed_relievedwearypensive
    disappointedconfoundedfearfulcold_sweatperseverecrysob
    joyastonishedscreamtired_faceangryragetriumph
    sleepyyummasksunglassesdizzy_faceimpsmiling_imp
    neutral_faceno_mouthinnocent

عکس خوانده نمی شود