کد خبر: 3894

تاریخ انتشار: 1348-10-11 - 03:30

نسخه چاپی | دسته بندی: لینکستان (مطالب دیگران) / اخبار و مسائل کتاب / مطالب دیگران- مسائل و بایسته های کتاب
0
بازدیدها: 1 047

علی‌اکبر اشعری : نگاه مجمع ناشران انقلاب‌اسلامی جهانی باشد/کار صنفی تهدیدی برای مجمع خواهد بود

چکیده: رییس سابق کتابخانه ملی ایجاد محتوای فاخر در حجم بالا و تولید آثار بین المللی برای اشاعه انقلاب اسلامی در دنیا را از جمله اهدافی دانست که مجمع ناشران انقلاب اسلامی باید به آن برسد.   به […]

چکیده:

رییس سابق کتابخانه ملی ایجاد محتوای فاخر در حجم بالا و تولید آثار بین المللی برای اشاعه انقلاب اسلامی در دنیا را از جمله اهدافی دانست که مجمع ناشران انقلاب اسلامی باید به آن برسد.

 

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی مجمع ناشران انقلاب اسلامی " منا نشر"، علی اکبر اشعری رئیس پروژه باغ کتاب در گفت‌وگو با خبرنگار کتاب و ادبیات فارس در آستانه یک سالگی مجمع ناشران انقلاب اسلامی و اهداف پیش روی این مجمع گفت: اصل ایجاد مجمع در حوزه نشر و اینکه گروهی با انگیزه انقلاب اسلامی شکل بگیرد اتفاقی مبارک و کار بسیار خوبی است.

اشعری که مشکلات فرهنگی را از مهمترین موانع حوزه نشر کتاب می‌داند، در خصوص فعالیت‌هایی که مجمع می‌تواند به آنها ورود داشته باشد اظهار داشت: تولید محتواهای فاخر در حوزه انقلاب اسلامی که به لحاظ کمی و کیفی ضعف آن موجود است می‌تواند از برنامه‌های مجمع باشد.

وی افزود:در حال حاضر ما در راه اشاعه فرهنگ انقلاب اسلامی، با توجه به رسانه‌های مختلفی که در دسترس داریم، در حوزه داخلی کارهای موفقی انجام داده‌ایم، اما مهم‌تر این است که بتوانیم مخاطبان بین‌المللی را هم جذب این تفکر کنیم.

رئیس سابق کتابخانه ملی در ادامه اظهار داشت: درخارج از کشور، جبهه غرب فعالیت‌ها و تبلیغات گسترده‌ای برای اشاعه فرهنگ خود و همچنین علیه انقلاب ما دارند، در حالی که ما در نمایشگاه‌ها، کتابخانه‌ها وکتابفروشی‌های بزرگ دنیا جایگاه چندانی نداریم. به همین منظور لازم است تا با شناخت مخاطبان بین‌المللی و نیازهایشان، در راستای اهداف خودمان، دست به تولید محتوا بزنیم.

مدیر سابق انتشارات سروش افزود: فکر می‌کنم اگر دوستان ما در مجمع ناشران انقلاب اسلامی جهانی فکر کنند و نگاه انقلاب اسلامی را نه صرفا در گستره جغرافیایی ایران، بلکه در گستره کره زمین ببینند، می‌توانند خیلی موفق باشند.

وی صنفی کار کردن را تهدیدی برای مجمع دانست و گفت: اگر مجمع صرفا تبدیل به رقیب تشکل‌های داخلی دیگر شود، هم انرژی‌اش در این رقابت حرام می‌شود و هم از رسالت جهانی خود به دور می‌ماند.

رییس سابق کتابخانه ملی در پایان بار دیگر اساس شکل گیری مجمع ناشران را امری مبارک دانست و از جلسات مشترکی که با هیئت مدیره مجمع داشته یاد کرد و افزود: این مجمع نام بزرگی دارد و باید اهداف والایی داشته باشد، چرا که نام انقلاب اسلامی نام خیلی بزرگی است. داشتن منشور دقیق و چشم انداز برای فعالیت‌های آتی می‌تواند در این راستا بسیار موثر باشد.

 

منبع: منا 

تگ های مطلب:
ارسال دیدگاه

  • bowtiesmilelaughingblushsmileyrelaxedsmirk
    heart_eyeskissing_heartkissing_closed_eyesflushedrelievedsatisfiedgrin
    winkstuck_out_tongue_winking_eyestuck_out_tongue_closed_eyesgrinningkissingstuck_out_tonguesleeping
    worriedfrowninganguishedopen_mouthgrimacingconfusedhushed
    expressionlessunamusedsweat_smilesweatdisappointed_relievedwearypensive
    disappointedconfoundedfearfulcold_sweatperseverecrysob
    joyastonishedscreamtired_faceangryragetriumph
    sleepyyummasksunglassesdizzy_faceimpsmiling_imp
    neutral_faceno_mouthinnocent

عکس خوانده نمی شود