کد خبر: 3984

تاریخ انتشار: 1348-10-11 - 03:30

نسخه چاپی | دسته بندی: لینکستان (مطالب دیگران) / مطالب دیگران- فرهنگ و هنر / هنر
0
بازدیدها: 1 115

اسکار بهترین فیلم خارجی‌زبان به سینمای ایران رسید «جدایی نادر از سیمین» اسکار گرفت

چکیده: خبرگزاری فارس: فیلم سینمایی «جدایی نادر از سیمین» به کارگردانی «اصغر فرهادی» برنده جایزه اسکار بهترین فیلم خارجی‌زبان شد.   به گزارش خبرنگار سینمایی فارس، فیلم سینمایی «جدایی نادر از […]

چکیده:

خبرگزاری فارس: فیلم سینمایی «جدایی نادر از سیمین» به کارگردانی «اصغر فرهادی» برنده جایزه اسکار بهترین فیلم خارجی‌زبان شد.

 

به گزارش خبرنگار سینمایی فارس، فیلم سینمایی «جدایی نادر از سیمین» به کارگردانی «اصغر فرهادی» برنده جایزه اسکار بهترین فیلم خارجی زبان امسال شد.

 این اولین باری است که یک فیلم ایرانی برنده این جایزه می‌شود، ایران تنها یک بار، آن هم در سال 1997 میلادی برای فیلم «بچه‌های آسمان» ساخته «مجید مجیدی» توانست در این بخش از جوایز اسکار نامزد شود.

 اصغر فرهادی کارگردان فیلم، جایزه خود را از ساندرا بولاک دریافت کرد.

 

خبرگزاری فارس: اصغر فرهادی پس از دریافت جایزه اسکار، گفت: با افتخار و غرور این جایزه را به مردم سرزمینم تقدیم می‌کنم، مردمی که علی‌رغم تمام دشمنی‌ها و تنش‌هایی که طی ماه‌های اخیر میان غرب و ایران به وجود آمده برای تمامی فرهنگ‌ها و تمدن‌ها ارزش قائلند.
 

 به گزارش خبرگزاری فارس، فیلم سینمایی «جدایی نادر از سیمین» برنده جایزه اسکار بهترین فیلم خارجی‌زبان این دوره از رقابت‌های اسکار شد و «اصغر فرهادی»، کارگردان و نویسنده این فیلم برای گرفتن جایزه بروی سن رفت.

 «اصغر فرهادی» هنگام دریافت این جایزه ضمن تشکر از حضار گفت: این جایزه را در حالی دریافت می‌کنم که همه جا در میان سیاستمداران صحبت از جنگ، خشنونت و نامهربانی است، ایران با آن فرهنگ درخشان، غنی و کهن خود که در زیر گرد و غبار سنگین سیاست مدفون شده، با شما حرف می‌زند.

 «فرهادی» خطاب به حضار گفت: من با افتخار و غرور این جایزه را به مردم سرزمینم تقدیم می‌کنم، مردمی که علی‌رغم تمام دشمنی‌ها و تنش‌های به وجود آمده میان غرب و ایران برای تمامی فرهنگ‌ها و تمدن‌ها ارزش قائلند.

 

 

منبع:فارس

 و +

و بازتاب

تگ های مطلب:
ارسال دیدگاه

  • bowtiesmilelaughingblushsmileyrelaxedsmirk
    heart_eyeskissing_heartkissing_closed_eyesflushedrelievedsatisfiedgrin
    winkstuck_out_tongue_winking_eyestuck_out_tongue_closed_eyesgrinningkissingstuck_out_tonguesleeping
    worriedfrowninganguishedopen_mouthgrimacingconfusedhushed
    expressionlessunamusedsweat_smilesweatdisappointed_relievedwearypensive
    disappointedconfoundedfearfulcold_sweatperseverecrysob
    joyastonishedscreamtired_faceangryragetriumph
    sleepyyummasksunglassesdizzy_faceimpsmiling_imp
    neutral_faceno_mouthinnocent

عکس خوانده نمی شود