کد خبر: 3990

تاریخ انتشار: 1390-12-06 - 12:18

نسخه چاپی | دسته بندی: لینکستان (مطالب دیگران) / دانشگاه / علمی آموزشی
0
بازدیدها: 1 658

30 سالگی دانشگاه امام‌صادق در گفت‌و‌گوی تفصیلی فارس با حجت‌الاسلام میرلوحی

چکیده:  مدیرکل روابط عمومی و بین‌الملل دانشگاه امام صادق(ع) با تشریح فعالیت‌های 30 ساله دانشگاه امام‌ صادق(ع) گفت: آیت‌الله مهدوی‌کنی از ستون‌ها و شخصیت‌های برجسته سیاسی کشور است، ضمن اینکه ایشان سعی […]

چکیده:

 مدیرکل روابط عمومی و بین‌الملل دانشگاه امام صادق(ع) با تشریح فعالیت‌های 30 ساله دانشگاه امام‌ صادق(ع) گفت: آیت‌الله مهدوی‌کنی از ستون‌ها و شخصیت‌های برجسته سیاسی کشور است، ضمن اینکه ایشان سعی کردند با این شرایط از آبروی خود برای التیام قلوب و تجمیع دوستان و حفظ نظام و انقلاب اسلامی بهره گیرند

 

در سی‌امین سالگرد تأسیس دانشگاه امام صادق(ع) حجت‌الاسلام سید مصطفی میرلوحی مدیرکل روابط عمومی و بین‌الملل دانشگاه امام صادق(ع) در گفت‌وگویی تفصیلی به شرح فعالیت‌های این دانشگاه طی 30 سال گذشته پرداخت که متن کامل این گفت‌و‌گوی تفصیلی را در ذیل می‌خوانیم:

حجت‌الاسلام میرلوحی در ابتدای سخنان خود گفت: یکی از دستاوردهای انقلاب اسلامی ایران تأسیس دانشگاه امام صادق(ع) بود، یعنی حتی از بعد غیر دانشگاهی تأسیس این دانشگاه یکی از ثمرات انقلاب و میزبان بسیاری از دانشگاهیان از سایر کشورهای اسلامی بوده است.

وی افزود: یکی از جذاب‌ترین جاهایی که شخصیت‌های خارجی به خصوص دانشگاهی به آنجا می‌آیند، دانشگاه امام صادق(ع) است زیرا دانشگاه جدیدی به خصوص در حوزه علوم‌انسانی است.

میرلوحی اظهار داشت:‌ حرکت و نهضت امام(ره) ابعاد مختلفی داشت که رسیدگی به فقرا و مستضعفان یکی از آنها بود؛ رسیدگی به ضعفا که در دوران طاغوت مورد ظلم و شکنجه واقع می‌شدند، از دیگر ابعاد نهضت امام(ره) بود اما از نظر فرهنگی و معنوی‌ اگر کسی به دنبال ماحصل و چکیده انقلاب اسلامی و نهضت و حرکت امام(ره) باشد که ۵۰ سال پیش جرقه آن را زدند و ۳۰ سال پیش به بار نشست و آثار آن در دو بحث بیداری اسلامی می‌توان در سطح بین‌المللی مشاهده کرد.

وی با اشاره به اینکه امام(ره) خواستار بازگشت اسلام به دورانی بود که علم دین و دنیا با یکدیگر حرکت می‌کردند، گفت: این وضعیت یعنی دوران حرکت علم دین و دنیا دستاوردهای مختلفی را به بار می‌آورد که خلاصه و چکیده نهضت امام(ره) در بحث فرهنگی همین وحدت حوزه و دانشگاه است که بارها امام بر آن تأکید داشتند.

مدیرکل روابط عمومی و بین‌الملل دانشگاه امام صادق(ع) رمز صلاح و فلاح کشور را از دید امام(ره) اتحاد دانشمندان دانشگاهی با عالمان حوزه و جمع شدن آنها با یکدیگر عنوان کرد و اظهار داشت: چندین تجربه در این زمینه انجام شد که یکی آوردن علمای حوزوی به داخل دانشگاه‌ها و دیگری ورود اساتید دانشگاهی و آشنایی دادن آنها با حوزه و دروس حوزوی بود اما تجربه دانشگاه امام صادق(ع) تجربه متفاوتی بود که نسل جدیدی از دبیرستانی‌ها و دیپلمه‌های باسواد مستعد و با انگیزه به فضای جدیدی وارد شوند تا با دو بال حوزوی و دانشگاهی پرواز کنند.

وی افزود: در زمان طاغوت ارتباط میان حوزه و دانشگاه ارتباطی منفی بود مثلاً علما، اساتید را به عدم دین‌داری متهم می‌کردند و در مقابل اساتید دانشگاه نیز علمای حوزه را به ارتجاع محکوم می‌کردند که رژیم طاغوت به این اختلافات دامن می‌زد و جالب است کلمه ارتجاع را محمدرضا پهلوی مطرح کرد به طوری که دوستان دانشگاهی گاهی از اقامه نماز و روزه گرفتن خجالت می‌کشیدند زیرا رژیم طاغوت به دنبال جدا کردن مبانی دین از علوم جدید بود.

میرلوحی تصریح کرد: ترویج حاکمیت، ترویج گفتمان سکولار، گسترش ضددینی و مبارزه با دین و ارزش‌های اخلاقی از دیگر اهداف رژیم سلطنتی پهلوی بود.

وی افزود: مقام معظم رهبری،‌ آیت‌الله مهدوی‌کنی، آیت‌الله یزدی، آیت‌الله امامی کاشانی، آیت‌الله مشکینی و جمعی از خیرین و محسنین از جمله افرادی بودند که در تأسیس دانشگاه امام صادق(ع) نقش داشتند.

این استاد دانشگاه امام صادق(ع) طرح تأسیس این دانشگاه توسط مؤسسان این دانشگاه را به مدت‌ها قبل ارجاع داد و گفت: زمانی که بسیاری از مؤسسان دانشگاه در زمان رژیم ستم‌شاهی در زندان‌های این رژیم زندانی بودند به دنبال آن بودند که پس از پیروزی نهضت دانشگاهی با مضامین اسلامی و علمی تأسیس کنند.

وی تصریح کرد: پس از پیروزی انقلاب اسلامی و در سال ۶۱ نخستین آزمون اختصاصی این دانشگاه برگزار شد و به دلیل اینکه در ابتدا امکانات ناچیز بود سه رشته با نام‌های معارف اسلامی و تبلیغ، معارف اسلامی و اقتصاد و معارف اسلامی و سیاست شروع به کار کردند.

میرلوحی خاطرنشان کرد:‌ هر زمان در نهان تأسیس مشکلی به وجود می‌آمد، امام‌خمینی(ره) ‌به دلیل اعتبار فقاهتی و علمایی که برای آیت‌الله مهدوی‌کنی قائل بودند، اجازه مصرف وجوهات شرعی را به ایشان دادند که نیازها و قرض‌های دانشگاه برطرف شود.

وی افزود: امام‌خمینی(ره) به آیت‌الله مهدوی‌کنی در مصرف وجوهات شرعی برای رفع قروض دانشگاه امام صادق(ع) اختیار تام داده بودند ضمن اینکه بخشی از مشکلات مالی دانشگاه نیز توسط خیرین و مؤمنان برطرف می‌شد، همچنین بخشی نیز کمک‌های دولتی و دستگاه‌های اجرایی در قبال این دانشگاه صورت می‌پذیرفت.

مدیرکل روابط عمومی و بین‌الملل دانشگاه امام صادق(ع) خاطرنشان کرد: بعضی از نهادها به صورت پروژه‌ای در قالب مسائل حوزه اقتصاد یا مدیریت با دانشگاه قراردادهایی می‌بندند که بخشی از گردش مالی و دانشگاه نیز به این سبک است.

وی اظهار داشت:‌ پس از گذشت مدتی یعنی حدود سال ۱۳۶۹ واحد خواهران دانشگاه امام صادق(ع) که امروز به آن پردیس خواهران دانشگاه امام صادق(ع) می‌گویند، تأسیس شد که این پردیس نیز از دو یا سه رشته آغاز شد و در حال حاضر ۶ رشته را پوشش می‌دهد.

میرلوحی تأکید کرد: خصوصیت پردیس خواهران دانشگاه امام صادق(ع) این است که اساتید، دانشجویان و تمام کارکنان آن خانم هستند زیرا نشان‌گر این موضوع است که خواهران در تمام امور علمی و اجرایی توانایی دارند و حتی می‌توانند یک دانشگاه را ارائه کنند البته در گذشته به دلیل کمبود استاد شاهد حضور اساتید مرد در بعضی درس‌ها و رشته‌ها بودیم اما اکنون خواهران در آن دانشگاه به طور کامل خودکفا هستند.

وی جدا بودن خانم‌ها و آقایان در این دانشگاه را عاملی در جهت بی‌حاشیه بودن این دانشگاه و محیط پاک آن عنوان کرد و افزود: گزارش‌های دقیقی داریم که جدا کردن دختران از پسران در بعضی مراکز آموزشی غرب نتیجه موفقیت‌آمیزی داشته و از بروز فساد جلوگیری کرده است.

این استاد دانشگاه امام صادق(ع) با اشاره به اینکه این دانشگاه تنها یک محیط تربیتی برای بچه‌های مقید به آداب اسلامی نیست بلکه تولید علم دینی از موارد بسیار مهم این دانشگاه است و در صدد هستیم در‌آینده و در صورت تأمین مناسب مالی رشته‌های غیرعلوم انسانی را نیز در دانشگاه تأسیس کنیم، گفت: با تأسیس پزشکی یا رشته‌های فنی و مهندسی که در اهداف دانشگاه امام صادق(ع) به صورت مکتوب وجود دارد، می‌توانیم مهندس و پزشک متدین تربیت کنیم.

وی افزود: موضوع علوم‌انسانی مربوط به انسان است و در این علم با مغز انسان سروکار داریم و در رشته‌های مرتبط با علوم انسانی، اسلامی یا غیراسلامی بودن تفاوت بسیار زیادی دارند.

مدیرکل روابط عمومی و بین‌الملل دانشگاه امام صادق(ع) اظهار داشت: ارزش‌های اسلامی را باید در علوم مهندسی و پزشکی نیز دخیل کرد و این‌گونه نیست که این علوم سکولار باشند حتی آنها را هم می‌توان با افکار دینی مطالعه کرد اما علمی که صددرصد ارزش‌ها در آن دخیل هستند، علوم انسانی است.

وی هدف اقتصاد اسلامی را تنها در توسعه ظاهری اقتصاد ندانست و گفت: باید الگوی اسلامی و ایرانی برای پیشرفت و توسعه اقتصادی در نظر گرفته شود و در نظر گرفتن ضعف‌ها در این سبک پیشرفت از الزامات است.

حجت‌الاسلام میرلوحی افزود: دانشجو باید با توجه به دروس اسلامی با نوعی جهان‌بینی اسلامی آشنا شود و با فکر ایده و اندیشه اسلامی در مسائل اقتصادی، مدیریتی و اجتماعی تصمیم گیری کند.

وی تصریح کرد: در هیچ علمی علی‌الخصوص در علوم‌انسانی نباید الگوبرداری مطلق داشت زیرا بسیاری از این مدل‌ها مربوط به شرایط کشور مربوطه و متناسب با فرهنگ، وضعیت جغرافیایی و شرایط اجتماعی آن کشور است.

استاد دانشگاه امام صادق(ع) با اشاره به اینکه دانش باید در خدمت بشر باشد گفت: بسیاری از کشورها هزینه‌ها و اهداف اقتصادی خود را در قالب مسائل جنسی و نظامی متمرکز می‌کنند.

وی افزود: باید در جهت دستیابی به علم معنوی و رشد و تعالی انسان از دو بال کمک گرفت که یکی از بال‌ها دروس دینی و حوزوی است و بال دیگر علوم دانشگاهی است و این همان تحقق خواسته امام(ره) در جهت وحدت حوزه و دانشگاه است.

حجت‌الاسلام میرلوحی اظهار داشت: همراهی دانشگاه و فیضیه از آرمان‌های بلند انقلاب اسلامی و امام‌خمینی(ره) بود که در حال حاضر شاهد هستیم مهمترین جلسات مقام معظم رهبری در رابطه با الگوی اسلامی، انسانی و بومی پیشرفت است و این نشان‌گر اهتمام ایشان به توسعه علم اسلامی و دانشگاه اسلامی است.

وی با اشاره به اینکه مقام معظم رهبری از دانشگاه امام صادق(ع) به عنوان یک پدیده ممتاز یاد می‌فرمایند افزود: رهبری تأکید داشتند که دانشگاه امام صادق(ع) مرجع تحقیقات دانشگاه‌های معتبر جهان باشد.

مدیرکل روابط عمومی و بین‌الملل دانشگاه امام صادق(ع) تحقق خواسته رهبری در خصوص مرجعیت دانشگاه امام صادق(ع) در جهان را در به کارگیری تولیدات بومی و استفاده از دستاوردهای دیگران در علوم به صورت همزمان دانست و گفت: باید راهی مناسب برای اقتصاد بدون ربا مطرح شود زیرا اقتصاد ربوی زندگی جهان غرب را متلاشی کرده است و غرب دریافته که به بن‌بست رسیده است.

وی افزود: کلاس اول تحقیق و پژوهش پس از دکترا آغاز می‌شود ضمن اینکه تحقیقات و پژوهش‌ نیازی از جامعه را برطرف می‌کند که سال‌ها بر روی آن کار شود.

میرلوحی اظهار داشت: در کارهای پژوهشی و ایجاد یا بررسی یک رشته میان رشته‌ای گاه نیاز است ۱۰ تا ۱۵ سال تحقیق انجام شود و امروز شاهد هستیم در دانشگاه امام صادق(ع) گام‌هایی در جهت تولید برداشته شده و آمارها در حال حاضر به صدها رسیده است در حالی که در چند سال گذشته شاید ۱۰ اثر هم وجود نداشت.

وی تصریح کرد: اکنون شاهد هستیم بسیاری از فارغ‌التحصیلان دانشگاه امام صادق(ع) در دانشگاه‌های دیگر جذب می‌شوند.

مدیرکل روابط عمومی و بین‌الملل دانشگاه امام صادق(ع) گفت: روزی برای تأمین اساتید همین دانشگاه دستمان خالی بود و اکثر اعضای هیئت علمی از دانشگاه‌های دیگر می‌آمدند اما امروز این سفره پربرکت امام صادق(ع) است که شاهد هستیم فارغ التحصیلان این دانشگاه در بسیاری از دانشگاه‌های کشور به تدریس می‌پردازند.

استاد دانشگاه امام صادق(ع) اظهار داشت: درحالی که در دوره کارشناسی در غالب دانشگاه‌ها، دانشجویان بین ۱۳۰ تا ۱۴۰ واحد درسی و در دوره کارشناسی‌ارشد نیز بین ۳۰ تا ۴۰ واحد را می‌گذرانند، دانشجویان فارغ‌التحصیل دانشگاه امام صادق(ع) در دو مقطع کارشناسی و کارشناسی‌ارشد مجموعاً ۲۴۰ تا ۲۵۰ واحد درسی می‌گذرانند که ۷۰ تا ۸۰ واحد بیشتر از سایر دانشگاه‌ها است.

وی با اشاره به اینکه به حضور دانشجویان در کلاس‌ها بسیار دقت می‌کنیم، افزود: بر تشکیل کلاس‌های درسی آن هم به موقع تأکید خاصی داریم.

مدیرکل روابط عمومی و بین‌الملل دانشگاه امام صادق(ع) تصریح کرد: بر یادگیری و صحبت کردن و نوشتن به دو زبان خارجی توسط دانشجویان تأکید داریم و دانشجویان باید به فهم، درک و صحبت کردن به زبان عربی مسلط باشند.

وی خاطرنشان کرد: در دانشگاه امام صادق(ع) تا ساعت 24 شب بانک‌های اطلاعاتی و اینترنت در اختیار دانشجویان است ضمن اینکه در ایام امتحانات این دسترسی شبانه‌روزی است.

حجت‌الاسلام میرلوحی از بالا بودن متوسط علمی دانشجویان دانشگاه امام صادق(ع) نسبت به سایر دانشگاه‌ها خبر داد و افزود: در امتحانات متمرکز، نیمه‌متمرکز، دکترا و اعزام به خارج از کشور این واقعیت یعنی بالاتر بودن متوسط علمی دانشجویان این دانشگاه نسبت به سایر دانشگاه‌ها کاملاً مشخص می‌شود.

وی در پاسخ به سؤالی مبنی بر اینکه چگونه است که دانشجویان دانشگاه امام صادق(ع) از شعور سیاسی و اجتماعی بالایی برخوردار هستند؟ گفت: افرادی که رشته‌های مدیریتی یا فرهنگی می‌خوانند باید پس از فارغ‌التحصیلی نیز در همین راستا به کار بپردازند و این درحالی است که در دانشگاه امام صادق(ع) دانشجویان مدرک دکترای فرهنگ و اجتماعی دریافت می‌کنند و چنین فردی باید در مدیریت‌های فرهنگی یا اجتماعی به کار گرفته شود؛ کسی که در رشته روابط بین‌الملل فارغ‌التحصیل می‌شود باید در وزارت امور خارجه به کار گرفته شود یا کسی که تخصصش فرهنگ و ارتباطات رسانه است باید در صدا و سیما استخدام شود.

مدیرکل روابط عمومی و بین‌الملل دانشگاه امام صادق(ع) افزود: اکنون شاهد هستیم در بسیاری از نهادها یا سازمان‌ها افرادی مشغول به کار هستند که از تخصص لازم برخوردار نیستند مثلاً بعضی از سفرا مدرک خود را اصلاً در حوزه سیاست دریافت نکرده‌اند یا به طور کلی به زبان آن کشور تسلط ندارند اما مشاهده می‌کنیم فارغ‌التحصیل دانشگاه امام صادق(ع) به چند زبان مسلط است و تخصص لازم را نیز دارد.

وی افزود: از وزرای موفق که از فارغ‌التحصیلان دانشگاه امام صادق(ع) است می‌توان به دکتر حسینی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی اشاره کرد، ضمن اینکه دکتر جلیلی دبیر شورای عالی امنیت ملی نیز از دانشجویان دانشگاه امام صادق(ع) و با تخصص سیاست خارجی و مباحث امنیتی بود.

استاد دانشگاه امام صادق(ع) افزود: فارغ‌التحصیلان این دانشگاه علاوه بر تسلط به موضوع تحصیلی خود علوم اسلامی را نیر فرا می‌گیرند و این موضوع موجب شده تا در دانشگاه‌های خارجی نیز بازتاب پیدا شود و فارغ‌التحصیلان دانشگاه امام صادق(ع) از ارزش خاصی حتی در دانشگاه‌های کشورهای دیگر برخوردار باشند.

وی درباره برگزاری کرسی‌های آزاداندیشی در دانشگاه امام صادق(ع) تصریح کرد: حوزه و دانشگاه باید با یکدیگر همکاری کنند تا مطالبه مقام معظم رهبری را پیرامون کرسی‌های آزاداندیشی برآورده سازند ضمن اینکه از همان ابتدا، کرسی‌های آزاداندیشی را در این دانشگاه داشتیم که این مناظره‌ها در بسیاری از زمینه‌ها و با تفکرات مختلف صورت می‌گرفت.

حجت‌الاسلام میرلوحی تضارب آرا را یکی از عوامل جهش علمی عنوان داشت و گفت: در دین اسلام نیز مناظرات امام صادق(ع) و مناظرات امام رضا(ع) با فلاسفه، افکار، اندیشه‌ها و ایده‌های مختلف کاملاً معروف است و دانشگاه امام صادق(ع) نیز سعی کرده در این مسیر گام بردارد.

وی در خصوص بیداری اسلامی و فعالیت‌های فرهنگی صورت گرفته در این زمینه در دانشگاه امام صادق(ع) گفت: بیداری اسلامی از آرمان‌های دانشگاه امام صادق(ع) است البته کلمه بیداری اسلامی در اساسنامه دانشگاه نیامده است زیرا کلمه‌ای است که دو یا سه دهه مطرح شده اما آرمان بیداری اسلامی که حاکی از بیداری کشورهای مسلمان از خواب غفلت است در واژگان امام(ره) بسیار به کار رفته است.

استاد دانشگاه امام صادق(ع) افزود:‌ هدف امام و پیام‌های ایشان لزوماً منحصر به کشور ایران نیست بلکه رهبر کبیر انقلاب اسلامی از ۵۰ تا ۷۰ سال دائم بر نجات قدس، بیداری کشورهای مسلمان و مبارزه با اسرائیل تا نابودی آن تأکید می‌ورزیدند.

وی اظهار داشت: شاگردان امام(ره) با همان تفکر این دانشگاه را تأسیس کردند و یکی از اهداف آنها نیز همین مسئله وحدت اسلامی است زیرا مسلمانان باید با یکدیگر علیه مستکبران اتحاد داشته باشند.

مدیرکل روابط عمومی و بین‌الملل دانشگاه امام صادق(ع) تصریح کرد: سیرت و نسبت دانشگاه امام صادق(ع) از روز اول براساس ارتباط با بزرگان بیداری اسلامی و نهضت‌های مقاومت اسلامی از کشورهای اسلامی استوار بوده و این دانشگاه همواره محل رفت و آمد شخصیت‌های جهان اسلام بوده است.

وی در ادامه گفت: شهید سید عباس موسوی، شهید راغب حرب و بزرگان مقاومت فلسطین و حزب‌الله لبنان در این دانشگاه سخنرانی کردند و ضمن اینکه مسئله ارتباط با کشورهای اسلامی و بیدار کردن ملت‌های اسلامی از راه ارتباط با دانشگاه همواره در اهداف دانشگاه امام صادق(ع) بوده است.

حجت‌الاسلام میرلوحی دانشگاه امام صادق(ع) را از نظر مسائل جهان اسلام و پیگیری موضوعات به روز خواند و افزود: در حال حاضر هر هیئتی که از کشورهای اسلامی به ایران وارد می‌شوند حتماً از دانشگاه امام صادق(ع) بازدید به عمل می‌آورند.

وی تصریح کرد:‌ دغدغه تبلیغی و رسالتی دانشجویان دانشگاه امام صادق(ع) در تمام عرصه‌های داخلی و خارجی موجب شده دانشجویان این دانشگاه با مسائل منطقه به طور ملموس برخورد کنند؛ خصوصاً در این چند سال اخیر که دفتری با عنوان دفتر اعزام مبلغ در دانشگاه امام صادق(ع) تأسیس شده است.

حجت‌الاسلام میرلوحی در ادامه اظهار داشت: مبلغینی به مناطق محروم اعزام می‌شوند که بخشی از وقت آنها صرف کارهای جهادی و بخش دیگر وقت آنها به تبلیغ اختصاص می‌یابد و این کار با هدف تربیت هر چه بیشتر مبلغان صورت می‌گیرد که البته گاهی این اردوها در کشورهای خارجی مانند ترکیه، سوریه، عراق و مصر برگزار می‌شود.

وی با اشاره به محیط تربیتی و علمی دانشگاه امام صادق(ع) گفت: نواقصی نیز در کارهای مرتبط با دانشگاه وجود دارد که درصدد هستیم آنها را برطرف کنیم.

مدیر کل روابط عمومی و بین‌الملل دانشگاه امام صادق(ع) تصریح کرد: آیت‌الله مهدوی‌کنی از ستون‌ها و شخصیت‌های برجسته سیاسی کشور است و انصافاً ایشان هیچ‌گاه نخواستند دانشگاه امام صادق(ع) را پایگاه سیاسی خود قرار دهند گرچه چند سال پیش نسبت به ایشان با صدور یک بیانیه‌ جفایی صورت گرفت مبنی بر اینکه جامعه روحانیت مبارز یک حزب است و بازوی فکری آن دانشگاه امام صادق(ع) و بازوی اقتصادی آن بازار است.

وی افزود: دانشگاه امام صادق(ع) هیچ‌گاه محل تبلیغات یک گروه، جناح یا حزب نبوده است و آیت‌الله مهدوی‌کنی هرگز به دنبال این نبودند که دانشگاه را به یک پایگاه حزبی تبدیل کنند.

استاد دانشگاه امام صادق(ع) در ادامه گفت: سخنگوی دولت اصلاحات رمضان‌زاده و وزیر ارشاد دولت نهم یعنی حسینی فارغ‌التحصیلان دانشگاه امام صادق(ع) بودند که اتفاقاً این دو شخصیت همکلاس نیز بودند و این نشان‌دهنده آن است که دانشگاه امام صادق(ع) پایگاهی برای حضور دسته‌ای خاص نبوده زیرا فضای علم باید بالنده باشد.

وی با اشاره به اینکه سلایق مختلف می‌توانند با آیت‌الله مهدوی کنی کار کنند، افزود: اشکالی که برخی به آیت‌الله مهدوی‌کنی وارد می‌کنند این است که چرا ایشان جذب حداکثری دارند و هیچ‌گاه ایشان را به رفتار متعصبانه محکوم نمی‌کنند زیرا وی سعی کردند با مباحث سیاسی با حلم بیشتری برخورد شود.

حجت‌الاسلام میرلوحی اظهار داشت: آیت‌الله مهدوی‌کنی نظرات شخصی خود را در تصمیم‌گیری‌های جمعی فدا می‌کنند و برخورد دفعی کمتری در طی این سه دهه از ایشان مشاهده شده است.

وی افزود: غالب مسئولیت‌های آیت‌الله مهدوی‌کنی با حکم امام خمینی(ره) داده شده و یا جایی که احساس می‌شود ایشان می‌تواند باری را از دوش نظام بردارد که نمونه بارز آن مسئله خبرگان رهبری بود.

وی تأکید کرد: در ماجرای خبرگان رهبری بحث تکلیف پیش آمد و گرنه ایشان به فکر قدرت نیستند ضمن اینکه در انتخابات اخیر نیز ایشان احساس وظیفه کردند میان کسانی که دلسوز انقلاب و به آرمان‌های آن پایبند هستند، وفاق ایجاد کنند.

استاد دانشگاه امام صادق(ع) گفت: آیت‌الله مهدوی‌کنی بر این باور هستند که امروز روز جمع کردن دوستان است زیرا دشمنان زیادی در داخل و خارج داریم و باید در برابر توطئه‌های دشمن با وحدت خنثی کرد.

وی در پایان با اشاره به اینکه از دانشگاه حتی یک ریال هم برای تبلیغ حزب و جناح خاصی هزینه نمی‌شود، افزود: آیت‌الله مهدوی کنی از بودجه دانشگاه به هیچ‌وجه برای اهداف سیاسی یا کارهای شخصی استفاده نکردند ضمن اینکه ایشان سعی کردند با این شرایط از آبروی خود برای التیام قلوب و تجمیع دوستان و حفظ نظام و انقلاب اسلامی بهره گیرند.

 

منبع:فارس 

تگ های مطلب:
ارسال دیدگاه

  • bowtiesmilelaughingblushsmileyrelaxedsmirk
    heart_eyeskissing_heartkissing_closed_eyesflushedrelievedsatisfiedgrin
    winkstuck_out_tongue_winking_eyestuck_out_tongue_closed_eyesgrinningkissingstuck_out_tonguesleeping
    worriedfrowninganguishedopen_mouthgrimacingconfusedhushed
    expressionlessunamusedsweat_smilesweatdisappointed_relievedwearypensive
    disappointedconfoundedfearfulcold_sweatperseverecrysob
    joyastonishedscreamtired_faceangryragetriumph
    sleepyyummasksunglassesdizzy_faceimpsmiling_imp
    neutral_faceno_mouthinnocent

عکس خوانده نمی شود