کد خبر: 4119

تاریخ انتشار: 1390-11-27 - 15:51

نسخه چاپی | دسته بندی: اخبار کتاب / حوزه علمیه / لینکستان (مطالب دیگران) / اخبار نمایشگاه
0
بازدیدها: 1 244

دبیر سیزدهمین همایش کتاب سال حوزه خبر داد: ارسال 96 درصد آثار کتاب سال حوزه از سوی ناشران ایرانی

چکیده: یکی از نکات قابل توجه در همایش امسال ورود جدی حوزویان به عرصه علوم انسانی بود به طوریکه 125 اثر از میان آثار ارسالی به علوم انسانی اختصاص دارد که یک سوم آنها به مرحله پایانی نهایی راه پیدا […]

چکیده:

یکی از نکات قابل توجه در همایش امسال ورود جدی حوزویان به عرصه علوم انسانی بود به طوریکه 125 اثر از میان آثار ارسالی به علوم انسانی اختصاص دارد که یک سوم آنها به مرحله پایانی نهایی راه پیدا کردند و تعدادی نیز برگزیده شدند.

 

دبیر سیزدهمین همایش کتاب سال حوزه از ارسال 924 اثر به دبیرخانه این همایش خبر داد و گفت: 96 درصد آثار ارسالی از سوی ناشران ایرانی بوده است.

به گزارش 19 دی، حجت الاسلام مهدی حقی روز پنج شنبه در سیزدهمین همایش کتاب سال حوزه که با حضور آیت الله مقتدایی مدیر حوزه‌های علمیه سراسر کشور، دکتر لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی و جمع زیادی از بزرگان حوزوی در مرکز فقهی ائمه اطهار(ع) قم برگزار شد، از ارسال 924 اثر شامل کتاب و پایان نامه های سطح چهار حوزویان به دبیرخانه این همایش خبر داد و گفت: این آثار در قالب هزار و 177 مجلد و توسط بیش از 200 داور مورد ارزیابی قرار گرفته است.

وی این آثار را شامل 864 کتاب و 60 پایان نامه عنوان کرد و افزود: 96 درصد ناشران این آثار ایرانی و مابقی ناشران خارجی بوده اند، به علاوه 86 درصد آنها به زبان فارسی و 14 درصد مابقی به زبانهای عربی، انگلیسی، ترکی استانبولی، آذری، اردو و سایر زبان‌ها نوشته شده است.

آثار در 15 گروه علمی مورد داوری قرار گرفتند

دبیر سیزدهمین همایش کتاب سال حوزه با اشاره به اینکه 847 نفر از مولفان را آقا و 67 نفر را بانوان حوزوی تشکیل می دادند، ادامه داد: آثار ارسالی در ابتدا در 15 گروه علمی جای گرفتند و ابتدا توسط هیئت های داوری 3 تا 5 نفره داوری شد که در این مرحله 230 اثر موفق به ورود به مرحله دوم و 694 اثر بازماندند.

وی با بیان این که در مرحله بعد آثار شایسته در گروه های 15 گانه روز میز داوری قرار گرفتند، یادآور شد: در این مرحله داوران باید بر اساس فرم های موجود به سئوالات 14 گانه در مورد هر یک از آثار پاسخ دقیق ارائه می دادند که این کار چهار ماه به طول انجامید و بعد از آن بار دیگر 50 نفر در قالب هیئت های داوری بررسی دوباره آراء هیئت های داوری را انجام دادند.

حقی ادامه داد: در نهایت نتایج به شورای علمی همایش سپرده شد و آنان از میان آثار، 17 اثر را برگزیده و 14 اثر را شایسته تقدیر دانستند.

وی حذف سه چهارم آثار از گردونه رقابتها در مرحله اول داوری ها را نشان دهنده کیفیت بالای ارزیابی ها، توجه به اولویتها، پرهیز از تکراری نویسی، پرداختن به موضوعات مورد نیاز حوزه های علمیه و جامعه، توجه به جاذبه های قلم و هنر و ... دانست و گفت: این موارد باید مورد اهتمام نویسندگان و فرهیختگان حوزوی باشد.

125 اثر از میان آثار ارسالی به علوم انسانی اختصاص داشت

دبیر سیزدهمین همایش کتاب سال حوزه در ادامه بیان داشت: یکی از نکات قابل توجه در همایش امسال ورود جدی حوزویان به عرصه علوم انسانی بود به طوریکه 125 اثر از میان آثار ارسالی به علوم انسانی اختصاص دارد که یک سوم آنها به مرحله پایانی نهایی راه پیدا کردند و تعدادی نیز برگزیده شدند.

 

منبع:19دی 

تگ های مطلب:
ارسال دیدگاه

  • bowtiesmilelaughingblushsmileyrelaxedsmirk
    heart_eyeskissing_heartkissing_closed_eyesflushedrelievedsatisfiedgrin
    winkstuck_out_tongue_winking_eyestuck_out_tongue_closed_eyesgrinningkissingstuck_out_tonguesleeping
    worriedfrowninganguishedopen_mouthgrimacingconfusedhushed
    expressionlessunamusedsweat_smilesweatdisappointed_relievedwearypensive
    disappointedconfoundedfearfulcold_sweatperseverecrysob
    joyastonishedscreamtired_faceangryragetriumph
    sleepyyummasksunglassesdizzy_faceimpsmiling_imp
    neutral_faceno_mouthinnocent

عکس خوانده نمی شود