کد خبر: 4198

تاریخ انتشار: 1348-10-11 - 03:30

نسخه چاپی | دسته بندی: لینکستان (مطالب دیگران) / مطالب دیگران- سیاسی
0
بازدیدها: 2 152

رئیس مجلس: تنگ نظری در حوزه سیاست مضر است

چکیده: لاریجانی با اشاره به اخلاق سیاسی شهید مطهری ایشان را یک «انقلابی معقولِ معتدل» معرفی کرد و افزود: معتدل بودن به این معنی است که امورات باید بر اساس آرامش پیش برود. / وی ضمن مقایسه انقلاب […]

چکیده:

لاریجانی با اشاره به اخلاق سیاسی شهید مطهری ایشان را یک «انقلابی معقولِ معتدل» معرفی کرد و افزود: معتدل بودن به این معنی است که امورات باید بر اساس آرامش پیش برود. / وی ضمن مقایسه انقلاب اسلامی و انقلاب های پرولتاریایی گفت: انقلاب اسلامی تک ساحتی نیست و یک فرایند است.

 

رئیس مجلس شورای اسلامی با اشاره به انتخابات توصیه کرد: باید فضای رقابت اخلاقی را فراهم کنیم.

به گزارش خبرآنلاین، علی لاریجانی بامداد سه شنبه در برنامه تلویزیونی پارک ملت با تاکید بر اینکه«تنوع سلایق به نفع جمهوری اسلامی است» گفت: تنگ نظری در حوزه سیاست مضر است.
وی با اشاره به اینکه تنوع لیست ها می تواند وجود داشته باشد افزود: اصرار بر اینکه همه یک گونه بیاندیشند غلط است. لیست های متنوع برای کشور خوب است.

وی تصیح کرد: مهم این است که به نظرات هم احترام بگذاریم

لاریجانی با اشاره به اخلاق سیاسی شهید مطهری ایشان را یک «انقلابی معقولِ معتدل» معرفی کرد و افزود: معتدل بودن به این معنی است که امورات باید بر اساس آرامش پیش برود.

رئیس مجلس در پسخ به اینکه خود را هنوز انقلابی می دانید گفت: من هنوز خودم را انقلابی می دانم. انقلاب یک پروسه است. انقلاب جان‌دار است و جامد نیست. انقلاب یک مرحله اش فروپاشی نظام قبلی است، مرحله دیگر آن ایستادن در برابر آمریکا است. انقلاب اسلامی ایستا نیست و به سوی مدینه فاضله حرکت می کند.

وی ضمن مقایسه انقلاب اسلامی و انقلاب های پرولتاریایی گفت: انقلاب اسلامی تک ساحتی نیست و یک فرایند است.

رئیس مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه اسلام خانه نشین جذابیت ندارد اظهارداشت: اسلامی که درک اسلام و سنت و عقل گرایی در آن باشد اسلام جذابی است.

لاریجانی در ادامه با اشاره به جامع الاطراف بودن اسلام گفت: شهید مطهری می گویند یکی از عللی که دولت‌ها به سمت فروپاشی می روند به این دلیل است که بر روی یک ارزش متمرکز می شوند و ارزش‌های دیگر را نمی بیند. مثلا در حوزه آزادی متمرکز می شود و حوزه های دیگر را نمی بیند.

 

منبع: بازتاب امروز 

تگ های مطلب:
ارسال دیدگاه

  • bowtiesmilelaughingblushsmileyrelaxedsmirk
    heart_eyeskissing_heartkissing_closed_eyesflushedrelievedsatisfiedgrin
    winkstuck_out_tongue_winking_eyestuck_out_tongue_closed_eyesgrinningkissingstuck_out_tonguesleeping
    worriedfrowninganguishedopen_mouthgrimacingconfusedhushed
    expressionlessunamusedsweat_smilesweatdisappointed_relievedwearypensive
    disappointedconfoundedfearfulcold_sweatperseverecrysob
    joyastonishedscreamtired_faceangryragetriumph
    sleepyyummasksunglassesdizzy_faceimpsmiling_imp
    neutral_faceno_mouthinnocent

عکس خوانده نمی شود