کد خبر: 4178

تاریخ انتشار: 1348-10-11 - 03:30

نسخه چاپی | دسته بندی: لینکستان (مطالب دیگران) / مطالب دیگران- سیاسی
0
بازدیدها: 1 055

مصباحی مقدم : مطهری آرای خفته تهران را زنده می کند، ریاست لاریجانی ادامه می یابد

چکیده: شاید آقایان جبهه متحد خواستند لیستی داشته باشند که کمتر مورد هجوم رقبا باشد و به همین دلیل حذف مطهری و کاتوزیان و عباسپور را دیدیم. متکی و زاکانی توضیح دهند که چرا این اقایان را در لیست تهران […]

چکیده:

شاید آقایان جبهه متحد خواستند لیستی داشته باشند که کمتر مورد هجوم رقبا باشد و به همین دلیل حذف مطهری و کاتوزیان و عباسپور را دیدیم. متکی و زاکانی توضیح دهند که چرا این اقایان را در لیست تهران قرار ندادند.

 

 

عضو ارشد جامعه روحانیت مبارز تهران، در واکنش به لیست منتشره جبهه متحد اصولگرایان گفت: در مورد آقایان مطهری و کاتوزیان و عباسپور، شاید آقایان جبهه متحد خواستند لیستی داشته باشند که کمتر مورد هجوم رقبا باشد و به همین دلیل این حذفیات را دیدیم. به همین دلیل فکر می کنم بهتر است آقایان متکی و زاکانی بیایند و توضیح دهند که چرا این اقایان را در لیست تهران قرار ندادند.

به گزارش خبرنگار «بازتاب»؛ حجت الاسلام والمسلمین مصباحی مقدم در گفت و گویی پیش بینی کرد، مطهری آرای خفته تهران را زنده می کند و ریاست لاریجانی در مجلس نهم هم ادامه می یابد.



متن گفتگوی «بازتاب» با مصباحی مقدم را در ادامه می خوانید:

برخی چهره ها از لیست جبهه متحد اصولگرایان حذف شدند که افراد نزدیک به آقای لاریجانی بودند. برخی رسانه ها می گویند این اقدام استارت گرفتن ریاست مجلس از لاریجانی است و می گویند گروه رهپویان می خواهد وزن لاریجانی در مجلس نهم کمتر شود. چقدر این تحلیل ها را قبول دارید؟

این برداشت زیاد درست نیست. کسانی که ریاست آقای لاریجانی را ترجیح دادند، دایره شان خیلی وسیع است و کسانی که فعال بودند تا لاریجانی رئیس شود، محدود به افراد خاصی نیست. مثلا من و آقای توکلی حمایت جدی از لاریجانی کردیم و اگر دور بعد هم لاریجانی برای ریاست بیاید، مطمئنا از ایشان حمایت جدی می کنم. در مورد آقایان مطهری و کاتوزیان و عباسپور، شاید آقایان جبهه متحد خواستند لیستی داشته باشند که کمتر مورد هجوم رقبا باشد و به همین دلیل این حذفیات را دیدیم. به همین دلیل فکر می کنم بهتر است آقایان متکی و زاکانی بیایند و توضیح دهند که چرا این اقایان را در لیست تهران قرار ندادند.

برخی پیش بینی می کنند با دادن لیست جداگانه توسط مطهری و عباسپور و کاتوزیان، رای مردم تهران، نه رای های شبکه ای و سازمان یافته، به سمت این لیست برود. به نظر شما با این اوصاف وضع اصولگرایان طوری نمی شود که آقای حداد عادل به عنوان سر لیست جبهه متحد، رایی کمتر از مطهری به عنوان سرلیست تیم منتقدان بیاورد و مطهری رای اول تهران شود.

من هم همین احتمال را می دهم که رای آقای مطهری رای بالایی باشد. تصور می کنم لیست مطهری آرای خفته تهران را زنده می کند.اگر مردم حامی اصلاح طلب ها بیایند و به مطهری و لیستش رای بدهند، این لیست نتایج خیلی خوبی می گیرد. که البته من احتمال می دهم حامیان اصلاح طلبان بیایند و به این لیست رای بدهند. اما به هر حال این دو لیست سبب تقسیم آرای اصولگرایان می شود و دیگران نفعش را می برند.

برخی از دوستان شما معتقد هستند که اکثریت لیست جبهه متحد را افراد تیم آقای زاکانی و حداد شکل داده و این یعنی قدرت گرفتن رهپویان در بین اصولگرایان و مجلس بعد در اختیار این طیف هست؛ آیا این نظر جدی و واقعی ست ؟ رهپویان و ایثارگران با لیدری زاکانی و حداد، چقدر با لیست جبهه متحد به قدرتشان افزوده می شود؟

جامعه روحانیت، درباره روحانیونی که به جبهه متحد معرفی کرد، حسیاست داشت. نه اینکه روی بقیه اعضا نظر ندارد. یعنی همه اینهایی که الان به اسم رهپویان و ایثارگران تمام شده را ایثارگرانی ندانید. برخی از این افراد هم ایثارگرانی هستند و هم سنتی ؛ یعنی یک نفر متعلق به چند طیف است.البته از اول هم گفتیم سهم خواهی خوب نیست. شما الان می بینید از برخی طیف ها یک نفر هم در لیست جبهه متحد نیست.

چرا مثلا آقای مطهری و کاتوزیان جا نگرفتند در این لیست؟

نمی دانم، بهتر است آقای متکی و زاکانی در مورد این تصمیم جواب بدهند. اما شاخه شاخه کردن و شعبه شعبه کردن جبهه اصولگرایان مردم را سردرگم کرد. من معتقدم آرای اصولگرایان با این لیست ها می شکند. در این تقسیم ذی نفع دیگران خواهند بود.

شما با شناختی که از آیت الله مهدوی کنی دارید، آیا ایشان از این لیست نهایی شده راضی بودند؟

نمی دانم ایشان می گفت من روی فرد نظر نمی دهم

 

منبع: بازتاب امروز 

تگ های مطلب:
ارسال دیدگاه

  • bowtiesmilelaughingblushsmileyrelaxedsmirk
    heart_eyeskissing_heartkissing_closed_eyesflushedrelievedsatisfiedgrin
    winkstuck_out_tongue_winking_eyestuck_out_tongue_closed_eyesgrinningkissingstuck_out_tonguesleeping
    worriedfrowninganguishedopen_mouthgrimacingconfusedhushed
    expressionlessunamusedsweat_smilesweatdisappointed_relievedwearypensive
    disappointedconfoundedfearfulcold_sweatperseverecrysob
    joyastonishedscreamtired_faceangryragetriumph
    sleepyyummasksunglassesdizzy_faceimpsmiling_imp
    neutral_faceno_mouthinnocent

عکس خوانده نمی شود