کد خبر: 4233

تاریخ انتشار: 1348-10-11 - 03:30

نسخه چاپی | دسته بندی: لینکستان (مطالب دیگران) / اقتصاد
0
بازدیدها: 940

چگونه شماره اقتصادی دریافت کنیم؟

چکیده:  سازمان امور مالیاتی کشور با صدور اطلاعیه‌ای از آغاز ثبت نام از اشخاص حقوقی به منظور دریافت شماره اقتصادی از امروز خبر داد.   سازمان امور مالياتي کشور و گمرک جمهوري اسلامي ايران در اجراي […]

چکیده:

 سازمان امور مالیاتی کشور با صدور اطلاعیه‌ای از آغاز ثبت نام از اشخاص حقوقی به منظور دریافت شماره اقتصادی از امروز خبر داد.

 

سازمان امور مالياتي کشور و گمرک جمهوري اسلامي ايران در اجراي سياست دولت جمهوري اسلامي ايران، توسعه خدمات الکترونيکي و در راستاي اجراي طرح جامع مالياتي و گمرک نوين به منظور تشويق و توسعه خوداظهاري بر پايه احترام و اعتماد متقابل با استفاده از تجارب حاصله در نظر دارند نسبت به ثبت نام الکترونيکي موديان و تخصيص شماره اقتصادي به منظور بهره‌مندي از خدمات الکترونيکي نوين اقدام كنند.

در اولين مرحله از اين برنامه ثبت نام الکترونيکي اشخاص حقوقي صورت خواهد پذيرفت.

در اين اطلاعيه از کليه اشخاص حقوقي (اعم از شرکت‌ها، موسسات و ...) دعوت شده است از امرروز (شنبه 15 بهمن 90) به نشاني WWW.TAX.GOV.IR مراجعه و پس از انجام مراحل پيش ثبت نام، نام کاربري و رمز عبور دريافت و در نهايت مراحل ثبت نام خود را کامل كنند.

راهنماي کار با اين سيستم در پايگاه ثبت نام به نشاني فوق و همچنين در سايت سازمان امور مالياتي به نشاني WWW.INTAMEDIA.IR و گمرک جمهوري اسلامي ايران به نشاني WWW.IRICA.GOV.IR قرار داده شده است.

در ادامه اين گزارش آمده است: ثبت نام اشخاص حقوقي براي دريافت شماره اقتصادي جديد در اين مرحله براي کليه موديان اجباري است، زيرا شماره اقتصادي جديد جايگزين شماره قبلي در نظام مالياتي، گمرکي و اقتصادي کشور خواهد شد. مودياني که مراحل ثبت نام الکترونيکي خود را کامل كنند از مزاياي تسهيلات خدمات الکترونيکي نظير دسترسي به نسخه الکترونيکي پرونده مالياتي، برخورداري از امضاي الکترونيکي در فرايندهاي مالياتي، پرداخت الکترونيکي و تسليم کاملا الکترونيکي اظهارنامه هاي مالياتي (بدون نياز به مراجعه حضوري يا پست كردن اظهارنامه) برخوردار خواهند شد.

بر اساس اين اطلاعيه طبق برنامه‌ريزي انجام شده کليه فعالان اقتصادي که در تجارت خارجي يا گمرک جمهوري اسلامي ايران ارتباط دارند ( صاحبان کالا، حق‌العمل‌کاران گمرکي و ...) لازم است از اين سيستم شماره اقتصادي دريافت كنند.

منبع: خبرانلاین 

تگ های مطلب:
ارسال دیدگاه

  • bowtiesmilelaughingblushsmileyrelaxedsmirk
    heart_eyeskissing_heartkissing_closed_eyesflushedrelievedsatisfiedgrin
    winkstuck_out_tongue_winking_eyestuck_out_tongue_closed_eyesgrinningkissingstuck_out_tonguesleeping
    worriedfrowninganguishedopen_mouthgrimacingconfusedhushed
    expressionlessunamusedsweat_smilesweatdisappointed_relievedwearypensive
    disappointedconfoundedfearfulcold_sweatperseverecrysob
    joyastonishedscreamtired_faceangryragetriumph
    sleepyyummasksunglassesdizzy_faceimpsmiling_imp
    neutral_faceno_mouthinnocent

عکس خوانده نمی شود