کد خبر: 4235

تاریخ انتشار: 1348-10-11 - 03:30

نسخه چاپی | دسته بندی: لینکستان (مطالب دیگران) / مطالب دیگران- سیاسی
0
بازدیدها: 1 004

واکنش تند نمایندگان به ساخت ماکت امام

چکیده: اسماعیل کوثری عضو کمسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی هم در ارتباط با حرکت ماکت امام راحل (ره) تصریح کرد: زمانی که عکس رهبرکبیر انقلاب اسلامی موجود است ضرورتی ندارد از ماکت به جای […]

چکیده:

اسماعیل کوثری عضو کمسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی هم در ارتباط با حرکت ماکت امام راحل (ره) تصریح کرد: زمانی که عکس رهبرکبیر انقلاب اسلامی موجود است ضرورتی ندارد از ماکت به جای عکس امام راحل (ره) در مراسم‌ها استفاده شود.

 

فارس: صحنه ورود امام خمینی(ره) به ایران روز چهارشنبه ۱۲ بهمن بازسازی شد و برخی از اتفاقات در این مراسم سبب انتقاد نمایندگان مجلس به مراسم نمادین ورود امام (ره) شد.


به گزارش روابط عمومی آستان امام خمینی (ره)، صحنه ورود امام خمینی به ایران روز چهارشنبه ۱۲ بهمن بازسازی شد؛ با حمل ماکت‌های مقوایی بنیانگذار انقلاب اسلامی توسط سربازان در آشیانه فرودگاه مهرآباد، حمیدرضا حاجی بابایی، وزیر آموزش و پرورش هم به مدرسه رفاه رفت و آنجا با ماکت مقوایی امام خمینی عکس گرفت.

در مکان جلوس امام خمینی(ره) در بهشت زهرا در ۱۲ بهمن ۱۳۵۷ هم ماکتی از ایشان گذاشته شد. انتشار عکس‌های این مراسم بازتاب گسترده‌ای در میان برخی نماینده‌های مجلس به دنبال داشت.

تابش: در لباس دوستی با امام (ره) نمی‌توان امام زدایی را ترویج کرد

محمدرضا تابش نماینده مردم اردکان در مجلس و دبیر کل فراکسیون خط امام در مجلس شورای اسلامی، شبیه سازی ورود امام خمینی (ره) در بهمن ۵7 به فرودگاه مهرآباد و استفاده از ماکت مقوایی از تصویر ایشان را محکوم کرد.

وی در گفت‌و‌گویی عنوان کرد: در لباس دوستی با امام (ره) نمی‌توان امام زدایی را ترویج کرد، استفاده از ماکت مقوای تصویر حضرت امام (ره) در مراسم بزرگداشت دهه فجر پیروزی انقلاب اسلامی موجب رنجش دوستداران انقلاب و دل بستگان به آن حضرت شد.

تابش افزود: این کج سلیقگی نشان دهنده عدم شناخت مدیران امر از عظمت انقلاب اسلامی و نقش پیامبرگونه امام خمینی در تحول جان و روان انسان‌هایی است که به خود باوری رسیده‌اند و «ما» شدند و این حماسه عظیم را خلق کرده‌اند.

دبیر کل فراکسیون خط امام در مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: متاسفم که پس از گذشت ۳۳سال از پیروزی انقلاب اسلامی افرادی ظاهر بین در راس کار قرار گرفته‌اند که نتیجه تراوشات فکری و ایده‌های به ظاهر فرهنگی آن‌ها، برای تجلیل و نکوداشت ایامی که تاریخ این کشور را متحول ساخته است؛ اسباب به سخره گرفتن ارزش‌ها و شخصیت‌های نقش آفرین در این عرصه را فراهم می‌آورد و تعجب آور‌تر آنکه متولیان فرهنگی هنری و آموزشی و برخی سابقون در انقلاب، نیز نظاره گر این حرکت نازل بودند و دم برنیاوردند.

نماینده مردم اردکان تاکید کرد: این‌ها از عظمت امامی که در دوران مبارزه و مرجعیت و حتی بعد از پیروزی انقلاب نیز مظلوم بود نمی‌کاهد اما هشداری است برای پیروان و دوستداران آن پیر سفر کرده که حتی در لباس دوستی با آن عزیز نیز می‌توان امام زدایی را ترویج کرد و با حرکت‌هایی اینگونه نازل و سطحی فرصتی برای بدخواهان نظام و انقلاب فراهم کرد تا همه چیز را به سخره بگیرند.

درست کردن ماکت امام راحل (ره) کار خطایی بود

عضو کمیسیون برنامه و بودجه و محاسبات در مجلس شورای اسلامی، گفت: درست کردن ماکت امام راحل (ره) در مراسم بزرگداشت سال‌روز ورود ایشان به میهن کار اشتباهی بوده که در طول انقلاب اسلامی اجرا شده است.

جمشید انصاری نماینده مردم زنجان و طارم با بیان اینکه اجرای حرکت ماکت امام راحل (ره) به جای تمثال در سال روز ورود تاریخی امام خمینی (ره) به میهن کار لغوی بوده است، اظهار داشت: در طول سی و سه سال گرامی‌داشت پیروزی انقلاب این حرکت تعجب همگان را برانگیخت.

استفاده از ماکت‌ به جای عکس امام ضرورت ندارد

اسماعیل کوثری عضو کمسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی هم در ارتباط با حرکت ماکت امام راحل (ره) تصریح کرد: زمانی که عکس رهبرکبیر انقلاب اسلامی موجود است ضرورتی ندارد از ماکت به جای عکس امام راحل (ره) در مراسم‌ها استفاده شود.

 

منبع: 19 دی 

تگ های مطلب:
ارسال دیدگاه

  • bowtiesmilelaughingblushsmileyrelaxedsmirk
    heart_eyeskissing_heartkissing_closed_eyesflushedrelievedsatisfiedgrin
    winkstuck_out_tongue_winking_eyestuck_out_tongue_closed_eyesgrinningkissingstuck_out_tonguesleeping
    worriedfrowninganguishedopen_mouthgrimacingconfusedhushed
    expressionlessunamusedsweat_smilesweatdisappointed_relievedwearypensive
    disappointedconfoundedfearfulcold_sweatperseverecrysob
    joyastonishedscreamtired_faceangryragetriumph
    sleepyyummasksunglassesdizzy_faceimpsmiling_imp
    neutral_faceno_mouthinnocent

عکس خوانده نمی شود