کد خبر: 5722

تاریخ انتشار: 1348-10-11 - 03:30

نسخه چاپی | دسته بندی: اخبار ومسائل کتاب / دوره مدیریت بوستان کتاب / مصاحبه و گزارش / یادداشت مدیرمسئول
0
بازدیدها: 2 305

برگزاری نمايشگاه بین المللی کتاب تهران در آبان ماه، بسياری از مشکلات اجرایی آن را مرتفع مي سازد

  رييس موسسه بوستان کتاب وابسته به دفتر تبليغات اسلامي حوزه علميه قم گفت: تغيير زمان برگزاري نمايشگاه بين المللي کتاب تهران از ارديبهشت به آبان ماه - هفته کتاب و کتابخواني- بسياري از مشکلات موجود را […]

 

رييس موسسه بوستان کتاب وابسته به دفتر تبليغات اسلامي حوزه علميه قم گفت: تغيير زمان برگزاري نمايشگاه بين المللي کتاب تهران از ارديبهشت به آبان ماه - هفته کتاب و کتابخواني- بسياري از مشکلات موجود را رفع مي کند.

سيد "محمد کاظم شمس" روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار معارف ايرنا اظهار داشت: اين اقدام فرصت مناسبي است تا ناشران و دست اندرکاران برگزاري نمايشگاه با آمادگي بيشتري در اين رويداد مهم فرهنگي شرکت کنند.

وي تصريح کرد: نمايشگاه کتاب تهران کمتر از دو ماه از آغاز سال جديد برگزار مي شود و عملا فرصت زيادي براي ناشران و مسئولان برگزاري نمايشگاه وجود ندارد که اين مساله بر کيفيت اين رويداد فرهنگي تاثيرگذار خواهد بود. شمس اظهار داشت: هفته کتاب و کتابخواني که همه ساله در آبان ماه برگزار مي شود به دليل وسعت و اهميت کمتر مي تواند بدون هر گونه مشکلي در ارديبهشت ماه برگزار شود.

وي در ادامه محيط داخلي و امکان دسترسي به کتاب در فضاي کنوني نمايشگاه کتاب تهران مطلوب ذکر کرد و افزود: اما در عين حال بايد توجه داشت که مشکل اساسي در اين رابطه زمان نامناسب برگزاري نمايشگاه کتاب و عدم دسترسي علاقه مندان به کتاب در طول سال است.

 

شمس ادامه داد: سالانه تنها دو بار در زمان برگزاري نمايشگاه بين المللي کتاب تهران و ديگري در هفته کتاب به صورت گسترده به مساله کتاب و کتابخواني پرداخته مي شود که اين امر سبب تجمع جمعيت و مشکلاتي از اين قبيل مي شود. شمس، در خصوص مکان برگزاري نمايشگاه بين المللي کتاب تهران نيز گفت: شهردار تهران سه سال پيش وعده داده بود که اين نمايشگاه سه سال آينده در شهر آفتاب برگزار خواهد شد که اينگونه نشد. وي با اشاره به اينکه اين امر زيبنده کشوري که انقلاب فرهنگي را شعار اصلي خود قرار داده نيست، تصريح کرد: به نظر مي رسد پي گيري اين مساله کار جدي شهرداري تهران را مي طلبد تا وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي و تاسيس محل مناسبي براي برگزاري اين رويداد مهم فرهنگي کشور بسيار جدي تر و مهمتر از فرهنگسراهاست. شمس در ادامه به حضور موسسه بوستان کتاب در نمايشگاه کتاب اشاره کرد و افزود: اين موسسه در سه بخش کتاب ها و آثار خود را در زمينه هاي گوناگون عرضه کرده است.

وي اظهار داشت: در غرفه بزرگسالان واقع در شبستان اصلي 950 عنوان کتاب به نمايش درآمده که يکصد عنوان آن براي اولين بار در نمايشگاه کتاب تهران ارايه شده است. وي تصريح کرد: در بخش کودکان واقع در سالن کودکان و نوجوانان نيز 140 عنوان کتاب ويژه اين گروه سني عرضه شده که 20 عنوان آن را کتاب هاي چاپ اول تشکيل مي دهد. شمس يادآورشد: در بخش بازار جهاني نيز يکصد عنوان آثار عربي موسسه بوستان کتاب به منظور ارتباط و تعامل با ناشران خارجي عرضه شده است و کتاب هاي به نمايش در آمده در اين بخش براي فروش نيست.

 

رييس موسسه بوستان کتاب بيان داشت: علاقه مندان به کتاب هاي عربي اين موسسه مي توانند براي خريد کتاب هاي مورد نظر خود به قسمت فروش ريالي عربي مراجعه کنند و در آنجا کتاب ها با تخفيف 50 درصد عرضه شده است. وي به موفقيت هاي موسسه بوستان کتاب در جشنواره هاي مختلف سال گذشته اشاره کرد و بيان داشت: موسسه بوستان کتاب با دارا بودن بيش از 279 کتاب برگزيده در جشنواره‌هاي مختلف از جمله کتاب سال کشوري، کتاب سال حوزه و کتاب سال دانشجويي و همچنين 28 نوبت به عنوان ناشر برگزيده، درسال 1388 توفيقات بسياري کسب کرده است. وي با اشاره به کتب برگزيده اين موسسه در جشنواره‌هاي مختلف در سال گذشته اظهار داشت: دوره هفت جلدي تفسير کاشف در موضوع تفسير و علوم قرآن علامه مغني دانش موسي در کتاب سال کشوري موفق به کسب رتبه برتر شد.

شمس ادامه داد: در بخش کتاب سال حوزه نيز دوره دو جلدي حدود الشريعه در موضوع فقه و حقوق نوشته آيت لله آصف محسني، عليت از ديدگاه کانت در موضوع فلسفه و عرفان نوشته رضا بخشايشي، مکتب اجتهادي آيتالله بروجردي در موضوع فقه و حقوق تاليف زهرا اخوان صراف، ماجراي يک روز برفي، پول گمشده، توپ فوتبال، فرشته نجات، راستي و نيکي همگي نوشته رضا فرهاديان از جمله کتاب هاي اين موسسه برتر شناخته شدند. وي اظهار داشت: در جشنواره کتاب سال قرآني دانشجويي نيز کتاب نظريه قدرت برگرفته از قرآن و سنت در موضوع تفسير و علوم قرآن نوشته محمد هادي مفتح و در جشنواره بين المللي فارابي کتاب هاي فيض و فاعليت وجودي از فلوطين تا صدر المتالهين در موضوع فلسفه و عرفان نوشته سعيد رحيميان و مباني نظري تجربه ديني در موضوع فلسفه و عرفان نوشته علي شيرواني به عنوان آثار برتر موسسه بوستان کتاب انتخاب شدند.

 

شمس تصريح کرد: 13 کتاب منتشره از سوي اين موسسه همچنين در جشنواره هاي کتاب سال دانشجويي، جشنواره کتاب فصل و کتاب سال کودک و نوجوان استان موفق به کسب عناوين برتر شدند. وي کسب عنوان ناشر برگزيده سال 1387 در بيست‌ودومين نمايشگاه بين‌المللي کتاب تهران، ناشر برگزيده جشنواره کتاب سال حوزه و ناشر تقديري کتاب سال کودک و نوجوان استان قم، را از ديگر موفقيت هاي موسسه بوستان کتاب در سال گذشته عنوان کرد. شمس بيان داشت: موسسه بوستان کتاب سال گذشته 373 عنوان کتاب در موضوعاتي چون قرآن، فقه و حقوق، فلسفه، عرفان، اخلاق و علوم تربيتي منتشر شده که از اين تعداد 102 عنوان چاپ اول بوده است.

 

 

 

نشانی این مصاحبه:

http://www.bustaneketab.com/BView/Public/NewsView.aspx?ID=265&LanguageID=1

تگ های مطلب:
ارسال دیدگاه

  • bowtiesmilelaughingblushsmileyrelaxedsmirk
    heart_eyeskissing_heartkissing_closed_eyesflushedrelievedsatisfiedgrin
    winkstuck_out_tongue_winking_eyestuck_out_tongue_closed_eyesgrinningkissingstuck_out_tonguesleeping
    worriedfrowninganguishedopen_mouthgrimacingconfusedhushed
    expressionlessunamusedsweat_smilesweatdisappointed_relievedwearypensive
    disappointedconfoundedfearfulcold_sweatperseverecrysob
    joyastonishedscreamtired_faceangryragetriumph
    sleepyyummasksunglassesdizzy_faceimpsmiling_imp
    neutral_faceno_mouthinnocent

عکس خوانده نمی شود