کد خبر: 5837

تاریخ انتشار: 1348-10-11 - 03:30

نسخه چاپی | دسته بندی: دوره مدیریت بوستان کتاب / یادداشت مدیرمسئول
0
بازدیدها: 1 324

هر هفته 10 عنوان کتاب توسط دفتر تبليغات اسلامی حوزه علميه...

حجت الاسلام سيد محمد کاظم شمس، با اعلام اين مطلب ،کتاب را معجزه پيامبر خاتم (ص) خواند و گفت: اسلام همواره پاي بند به علم و کتابت است و سرآمد اديان ديگر به شمار مي آيد. وي ميانگين مطالعه در ايران را […]

حجت الاسلام سيد محمد کاظم شمس، با اعلام اين مطلب ،کتاب را معجزه پيامبر خاتم (ص) خواند و گفت: اسلام همواره پاي بند به علم و کتابت است و سرآمد اديان ديگر به شمار مي آيد. وي ميانگين مطالعه در ايران را پايين خواند و گفت: سازمان آموزش و پرورش بايستي با تمهيداتي، وضعيت فرهنگ مطالعه در کشور را ارتقاء بخشد. رئيس انتشارات دفتر تبليغات اسلامي حوزه علميه قم ،با اشاره به اينکه دو بار در سال به کتاب توجه ويژه اي مي شود اظهار داشت: هفته کتاب و نمايشگاه بين المللي کتاب تهران دو فرصت ويژه است که اخبار کتاب در صدر خبرگزاري ها و رسانه ها قرار مي گيرد. وي گفت: در پخش و اطلاع رساني نشر کتاب، مشکل جدي وجود دارد از اين رو ناشران در طول سال تلاش مي کنند تا آثار خود را در نمايشگاه بين المللي کتاب عرضه کنند که البته هميشه با مشکل ازدحام جمعيت روبروست. شمس تصريح کرد: نمايشگاه محل نمايش کتاب و مجالي براي ارزيابي مسائل مربوط به کتاب و ارتباط خوانندگان و ناشران است اما به علت مشکلاتي که ذکر شد، نمايشگاه به مکاني براي فروش کتاب تبديل شده است. وي با تاکيد بر اينکه بايستي انتشار هر کتاب به صورت يک خبر در بيايد گفت: اطلاع رساني درست از کتاب، باعث رونق بخشيدن به فرهنگ کتاب و کتابخواني در کشور خواهد شد. رييس موسسه بوستان کتاب، به گذشت بيش از ربع قرن از فعاليت اين موسسه اشاره کرد و گفت: انتشارات دفتر تبليغات اسلامي حوزه علميه قم تا پايان سال گذشته، يک هزارو 578 عنوان کتاب چاپ اول را منتشر کرده است که هر کدام به طور متوسط يک بار تجديد چاپ شده اند که در ده سال اخير هر سال به طور ميانگين دويست کتاب منتشر شده است که از اين ميان صد عنوان چاپ اول و صد عنوان بازچاپ است. وي گفت: در سال 85 که به صورت مستقل اقدام به چاپ کتاب کرديم، شاهد رشد 65 درصدي نسبت به سال هاي گذشته بوديم و در سال گذشته به دليل تقاضاي فراوان، کتب باز چاپ بيشتر منتشر شد. شمس بالاترين رقم چاپ اول در سال گذشته را در زمينه قرآن اعلام کرد و گفت: از مجموعه 130 عنوان کتاب چاپ اول سال گذشته، 34 عنوان قرآني بوده است. وي افزود: ميانگين ضخامت کتب منتشر شده 370 صفحه و متوسط شمارگان 2200 نسخه است و به طور متوسط هر هفته نه کتاب و در اواخر سال 86 هفته اي ده عنوان کتاب منتشر شده است. رئيس انتشارات دفتر تبليغات اسلامي حوزه علميه قم،به حضور پر رنگ انتشارات دفتر تبليغات اسلامي حوزه علميه قم در بيست و يکمين نمايشگاه بين المللي کتاب اشاره کرد و گفت: هزار عنوان کتاب چاپ شده در سال هاي 84 تا 87 در اين نمايشگاه در معرض ديد عموم قرار گرفته است که 34 عنوان آن امسال چاپ شده است که از اين ميان ده عنوان چاپ اول است. وي ،به اتمام اثر چهار جلدي «شرح فارسي شرح منظومه» اثر آيت الله انصاري شيرازي اشاره کرد و گفت: کار تدوين اين کتاب ده سال به طول انجاميد که جلد چهارم و پاياني آن منتشر شد. شمس ،انتشار مجموعه آثار شخصيت هاي برجسته علمي را از جمله فعاليت هاي اين انتشارات خواند و گفت: از جمله فعاليت هاي سال 87 با توجه به گذشت ربع قرن از تاسيس موسسه بوستان کتاب، انتشار مجموعه آثار علامه حسن زاده آملي، آيت الله آشتياني، صدر و اميني و دکتر احمد بهشتي است. وي،در ادامه سخنانش،از برگزاري همايش بزرگ «مرزبان وحي و خرد» به مناسبت بزرگداشت ربع قرن فعاليت موسسه بوستان کتاب خبر داد و گفت: اين همايش آبان ماه سال جاري در سالروز بزرگداشت علامه طباطبايي (ره) برگزار مي شود تا اعلام شود بوستان کتاب همچون علامه طباطبايي (ره) خود را مرزبان وحي و خرد مي داند.

رييس موسسه بوستان کتاب انتشار مجموعه آثار بيست و يک جلدي علامه طباطبايي را از ديگر فعاليت هاي برجسته بوستان خواند و گفت: اين مجموعه به همت حجت الاسلام سيد هادي خسروشاهي در حال تدوين است که تا کنون چهار جلد آن منتشر شده است.

نشانی مصاحبه:

http://noorportal.net/News/ShowNews.aspx?ID=3175

تگ های مطلب:
ارسال دیدگاه

  • bowtiesmilelaughingblushsmileyrelaxedsmirk
    heart_eyeskissing_heartkissing_closed_eyesflushedrelievedsatisfiedgrin
    winkstuck_out_tongue_winking_eyestuck_out_tongue_closed_eyesgrinningkissingstuck_out_tonguesleeping
    worriedfrowninganguishedopen_mouthgrimacingconfusedhushed
    expressionlessunamusedsweat_smilesweatdisappointed_relievedwearypensive
    disappointedconfoundedfearfulcold_sweatperseverecrysob
    joyastonishedscreamtired_faceangryragetriumph
    sleepyyummasksunglassesdizzy_faceimpsmiling_imp
    neutral_faceno_mouthinnocent

عکس خوانده نمی شود