کد خبر: 6498

تاریخ انتشار: 1401-12-16 - 20:49

نسخه چاپی | دسته بندی: فرهنگی / فرهنگ و مدیریت فرهنگی / اخبار ومسائل کتاب / اخبار کتاب
0
بازدیدها: 375

افتتاح کتابخانه مرکزی قم

دبیرکل نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور، از افتتاح کتابخانه مرکزی قم همزمان با نیمه شعبان خبر داد […]

همزمان با نیمه شعبان و با حضور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی

کتابخانه مرکزی استان قم افتتاح شد

آیین افتتاح کتابخانه مرکزی قم همزمان با نیمه شعبان با حضور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، محمدتقی شاهچراغی استاندار قم، سیدمحمود اسلامی معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی و مهدی رمضانی مدیرکل نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور برگزار شد.


گفتنی است، پروژه کتابخانه مرکزی قم در خیابان امام خمینی(ره) در زمینی به مساحت ۲ هزار و ۵۰۰ مترمربع با ۳ هزار و ۴۰۰ مترمربع زیربنا در ۴ طبقه احداث شده است. مخزن این کتابخانه به مساحت ۸۵۰ مترمربع، ۲ سالن مطالعه آقایان و بانوان هر کدام به مساحت ۳۰۰ مترمربع، بخش کودک و نوجوان در ۱۷۵ مترمربع و کاربری‌هایی نظیر نشریات، مرجع و کلاس‌های آموزشی هر کدام به مساحت ۷۰ متر مربع است.
 ‏
همچنین ‏کتابخانه‌های عمومی در ایران تنها مرکزی است که به گروه‌های خاص از جمله نابینایان و ناشنوایان خدمات ارائه می‌دهد و در حوزه‌های مختلف پیشرو است. علاوه بر این طی سال‌های اخیر کتابخانه‌های مرکزی به عنوان نسل جدید کتابخانه‌های عمومی با بیش از ۴۰ خدمت فرهنگی و اجتماعی توسط نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور تجهیز و افتتاح شده است.

 

منبع +

 

کتابخانه مرکزی استان قم افتتاح شد

 

 

 

به گزارش "پایگاه اطلاع رسانی کتاب ناب" به نقل از خبرگزاری کتاب ایران‌(ایبنا)، مهدی رمضانی، دبیرکل نهاد، از افتتاح کتابخانه مرکزی قم همزمان با نیمه شعبان با حضور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، مسئولان استانی و چهره‌های فرهنگی خبر داد و گفت: پروژه کتابخانه مرکزی قم سال ۱۳۹۱ از محل اعتبارات سفر مقام معظم رهبری (مد ظله العالی) آغاز شد.
 
وی اظهار کرد: افتتاح این کتابخانه، به‌عنوان دوازدهمین کتابخانه مرکزی استانی، ادای دینی به مردم فهیم استان قم است و باعث ارتقای شاخص‌های فرهنگی و کتابخانه‌ای استان می‌شود.
 
پروژه کتابخانه مرکزی قم در خیابان امام خمینی(ره) در زمینی به مساحت ۲ هزار و ۵۰۰ مترمربع با ۳ هزار و ۴۰۰ مترمربع زیربنا در ۴ طبقه احداث شده است. مخزن این کتابخانه به مساحت ۸۵۰ مترمربع، ۲ سالن مطالعه آقایان و بانوان هرکدام به مساحت ۳۰۰ مترمربع، بخش کودک و نوجوان در ۱۷۵ مترمربع و کاربری‌هایی نظیر نشریات، مرجع و کلاس‌های آموزشی هر کدام به مساحت ۷۰ متر مربع است.

به گزارش ایبنا؛ به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور، کتابخانه‌های عمومی در ایران تنها مرکزی است که به گروه‌های خاص از جمله نابینایان و ناشنوایان خدمات ارائه می‌دهد و در حوزه‌های مختلف پیشرو است. علاوه بر این طی سال‌های اخیر کتابخانه‌های مرکزی به‌عنوان نسل جدید کتابخانه‌های عمومی با بیش از ۴۰ خدمت فرهنگی و اجتماعی به همت نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور تجهیز و افتتاح شده است.

ایبنا

کتابخانه مرکزی قم افتتاح می‌شود

تگ های مطلب:
ارسال دیدگاه

  • bowtiesmilelaughingblushsmileyrelaxedsmirk
    heart_eyeskissing_heartkissing_closed_eyesflushedrelievedsatisfiedgrin
    winkstuck_out_tongue_winking_eyestuck_out_tongue_closed_eyesgrinningkissingstuck_out_tonguesleeping
    worriedfrowninganguishedopen_mouthgrimacingconfusedhushed
    expressionlessunamusedsweat_smilesweatdisappointed_relievedwearypensive
    disappointedconfoundedfearfulcold_sweatperseverecrysob
    joyastonishedscreamtired_faceangryragetriumph
    sleepyyummasksunglassesdizzy_faceimpsmiling_imp
    neutral_faceno_mouthinnocent

عکس خوانده نمی شود