کد خبر: 6500

تاریخ انتشار: 1401-12-10 - 21:43

نسخه چاپی | دسته بندی: فرهنگی / اخبار ومسائل کتاب / سازمان های فرهنگی / اخبار نمایشگاه / اخبار کتاب
0
بازدیدها: 213

فراخوان سی‌‌امین دوره جشنواره ملی کتاب سال دانشجویی

از سوی سازمان انتشارات جهاد دانشگاهی […]

به گزارش "پایگاه اطلاع رسانی کتاب ناب" به نقل از خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا)، فراخوان سی‌اُمین دوره جشنواره ملی کتاب سال دانشجویی با هدف ايجاد نشاط علمي در فضای دانشگاهي كشور، شناسایی و حمايت از دانشجويان نوقلم و صاحب اندیشه، معرفی و تجلیل از ناشران فعال در زمینه آثار دانشجویی و تقويت روحیه تتبع و پژوهش در میان دانشگاهیان منتشر شد.
 
براساس این فراخوان، دانشجويان مولف و مترجم فرصت دارند تا  ۳۱ اردیبهشت ماه ۱۴۰۲ آثار خود را به دبيرخانه جشنواره ملی كتاب سال دانشجويي ارسال كنند.
 
شرايط شركت در جشنواره
دانشجویان تمامی رشته‌ها و مقاطع تحصیلی دانشگاهی و طلاب سطوح مختلف می‌توانند آثار خود را به تعداد نامحدود و براساس شرایط ذیل در شش گروه اصلی شامل «فنی و مهندسی»، «علوم پایه»، «علوم انسانی»، «کشاورزی و منابع طبیعی»، «علوم پزشکی و دامپزشکی»، «هنر و معماری» و دو بخش «ویژه» و «بین الملل» به دبیرخانه جشنواره ارسال کنند.
 
 براین اساس، همزمانی دوره تحصيل دانشجو با زمان چاپ و انتشار اثر، دارا بودن مشخصات عمومي كتاب براي اثر منتشر شده، داشتن اعلام وصول از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، انتشار كتاب در بازه زمانی ابتدای سال ۱۴۰۰ تا پایان ۱۴۰۱، ثبت نام اینترنتی، ارسال دوجلد از كتاب به دبيرخانه و ارسال نسخه‌ای از متنِ زبان اصلي آثار ترجمه شده، از جمله شرايط شرکت در جشنواره ملی كتاب سال دانشجويي است.
 
همچنین دانش‌آموختگانی که حداکثر دوسال پس از فارغ‌التحصیلی، کتاب خود را در بازه زمانی فوق الذکر (۱۴۰۱-۱۴۰۰ ) منتشر کردند نیز می‌توانند در جشنواره شرکت کنند. كتاب‌های الكترونيک ارسال شده به دبیرخانه جشنواره نیز بايد داراي مجوز وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی باشند.
 
يادآور مي‌شود آثار دريافت شده بازگردانده نخواهند شد و به آثار برگزيده‌اي كه توسط بيش از يک نفر تاليف يا ترجمه شده اند، صرفاً يك جايزه تعلق خواهد گرفت.
 
نحوه مشارکت ناشران

 براساس اين فراخوان، ناشران نیز می توانند آثار دانشجویی خود را به همراه فرم ثبت نام اینترنتی، به دبیرخانه جشنواره کتاب سال دانشجویی ارسال کنند. در آیین اختتامیه جشنواره از ناشراني كه اهتمام جدی در نشر آثار دانشجویی داشته‌اند، تجليل خواهد شد.
 
 بخش ویژه جشنواره
این بخش، به موضوعات «اقتصاد دانش بنیان و تولید ملی»، «ادبیات پیشرفت» اختصاص دارد. 
 
بخش بین الملل جشنواره
  این بخش به دانشجویان خارجی که در موضوع ایران کتاب نوشته‌اند، اختصاص یافته است. موضوع ایران زیرموضوعاتی مانند ایران‌شناسی، اندیشمندان ایرانی، معماری و هنر ایرانی و ... را در برمی‌گیرد.
 
علاقه‌مندان باید پس از ثبت نام از طریق سامانه اینترنتی به نشانی www.isba.ir، دو نسخه از اصل اثر را به همراه فرم ثبت نام اینترنتی به آدرس پستی دبیرخانه جشنواره در تهران،‌ خيابان انقلاب، خيابان فخر رازی، خيابان شهدای ژاندارمری، پلاك۷۲، صندوق پستی: ۱۱۶۳-۱۳۱۴۵ سازمان انتشارات جهاد دانشگاهي ارسال کنند و برای کسب اطلاعات بیشتر با شماره تلفن ۶۶۹۵۲۷۲۷ تماس بگیرند.

ایبنا

سی‌امین دوره جشنواره ملی کتاب سال دانشجویی فراخوان داد

تگ های مطلب:
ارسال دیدگاه

  • bowtiesmilelaughingblushsmileyrelaxedsmirk
    heart_eyeskissing_heartkissing_closed_eyesflushedrelievedsatisfiedgrin
    winkstuck_out_tongue_winking_eyestuck_out_tongue_closed_eyesgrinningkissingstuck_out_tonguesleeping
    worriedfrowninganguishedopen_mouthgrimacingconfusedhushed
    expressionlessunamusedsweat_smilesweatdisappointed_relievedwearypensive
    disappointedconfoundedfearfulcold_sweatperseverecrysob
    joyastonishedscreamtired_faceangryragetriumph
    sleepyyummasksunglassesdizzy_faceimpsmiling_imp
    neutral_faceno_mouthinnocent

عکس خوانده نمی شود