کد خبر: 6485

تاریخ انتشار: 1401-08-28 - 13:43

نسخه چاپی | دسته بندی: حوزه علمیه / رسانه مطبوعات / علمی پژوهشی
0
بازدیدها: 298

انتشار ۱۲۰ نشریه علمی، پژوهشی و ترویجی در حوزه‌های علمیه کشور

معاون پژوهش حوزه‌های علمیه […]

به گزارش "پایگاه اطلاع رسانی کتاب ناب" به نقل از خبرگزاری حوزه معاون پژوهش حوزه‌های علمیه کشور از انتشار ۱۲۰ نشریه دارای رده علمی - پژوهشی و علمی - ترویجی در حوزه‌های علمیه کشور خبر داد و گفت: اغلب این نشریات به صورت فصلنامه یا سالانه منتشر می‌شوند و در آن مقالات علمی شخصیت‌های علمی و حوزوی به چاپ می‌رسد.

حجت الاسلام والمسلمین ابوالقاسم مقیمی حاجی معاون پژوهش حوزه‌های علمیه کشور، در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری حوزه در کاشان، با بیان اینکه رویکرد معاونت پژوهشی حوزه‌های علمیه کشور، در حضور پژوهش به عنوان مکمل آموزش می‌باشد، اظهار داشت: عملیاتی نمودن این رویکرد موجب افزایش مهارت‌های عمومی، علمی و پژوهشی اساتید، طلاب و کادر مدارس علمیه کشور در زمینه‌های تدریس و تبلیغ می‌شود.

معاون پژوهش حوزه‌های علمیه کشور از انتشار ۱۲۰ نشریه دارای رده علمی - پژوهشی و علمی - ترویجی در حوزه‌های علمیه کشور خبر داد و گفت: اغلب این نشریات به صورت فصلنامه یا سالانه منتشر می‌شوند و در آن مقالات علمی و شخصیت‌های علمی و حوزوی به چاپ می‌رسد.

وی با اشاره به ارسال سالانه حدود ۱۵ هزار اثر پژوهشی در قالب‌ کتاب، مقاله، پایان نامه سطح سه و ترجمه توسط مدارس علمیه خواهران و برادران کشور به جشنواره علامه حلی، خاطرنشان کرد: مقالات ارسالی به جشنواره علامه حلی متعلق به طلاب زیر ۳۰ سال مشغول تحصیل در مدارس علمیه سراسر کشور می‌باشد.

حجت الاسلام والمسلمین مقیمی حاجی یادآور شد: حدود ۱۰۰ نشریه واحد آموزش داخلی اساتید و طلاب نیز در مدارس علمیه کشور منتشر می شود.

وی با بیان اینکه مدارس علمیه منطقه کاشان دارای ظرفیت بالای علمی، پژوهشی و آموزشی هستند، گفت: با توجه به اینکه سطح علمی و پژوهشی و ارسال مقالات توسط طلاب مدارس علمیه منطقه کاشان در جشنواره علامه حلی دارای آمار قابل قبولی است، مدیریت حوزه‌های علمیه کشور این شهرستان را به عنوان منطقه ویژه دیده است.

وی تصریح کرد: حوزه علمیه کاشان به دلیل شرکت مستمر در برگزاری جشنواره علامه حلی و برگزاری کارگاه تربیت مربی پژوهش، در ردیف حوزه های پیشتاز کشور قرار دارد.

معاون پژوهش حوزه‌های علمیه کشور بر لزوم استفاده از ظرفیت حوزه‌های علمیه در فعالیت‌های فرهنگی و اجرایی کشور تأکید کرد و از اجرای طرح کار ویژه تبلیغی، ترویجی، تربیتی، معارفی، مدیریتی و سیاستگذاری فرهنگی خبر داد.

وی تصریح کرد: در مدل‌های فرهنگ سازی و ارتباط شبکه‌ای در تمام مسائل کشور باید تجدید نظر کنیم و به الگوهایی برسیم که هر جوان و هر فرد برای ما یک هدف، ارزش و اهمیت باشد و از مدل‌های کلان دست برداریم.

 

مصاحبه با حجت الاسلام والمسلمین مقیمی حاجی

منبع حوزه

تگ های مطلب:
ارسال دیدگاه

  • bowtiesmilelaughingblushsmileyrelaxedsmirk
    heart_eyeskissing_heartkissing_closed_eyesflushedrelievedsatisfiedgrin
    winkstuck_out_tongue_winking_eyestuck_out_tongue_closed_eyesgrinningkissingstuck_out_tonguesleeping
    worriedfrowninganguishedopen_mouthgrimacingconfusedhushed
    expressionlessunamusedsweat_smilesweatdisappointed_relievedwearypensive
    disappointedconfoundedfearfulcold_sweatperseverecrysob
    joyastonishedscreamtired_faceangryragetriumph
    sleepyyummasksunglassesdizzy_faceimpsmiling_imp
    neutral_faceno_mouthinnocent

عکس خوانده نمی شود