کد خبر: 6413

تاریخ انتشار: 1400-09-05 - 11:36

نسخه چاپی | دسته بندی: فرهنگی / فرهنگ و مدیریت فرهنگی / اخبار و مسائل کتاب / اخبار نمایشگاه / اخبار کتاب
+1
بازدیدها: 644

بررسی‌ برگزاری نمایشگاه حضوری 1401

معاون امور فرهنگی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی خبر داد   […]

یاسر احمد‌وند، از بازدید محمد‌مهدی اسماعیلی، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی از مصلی به‌عنوان یکی از گزینه‌های میزبانی نمایشگاه کتاب 1401 خبر داد و گفت: در روز‌های آینده، بررسی دیگر ظرفیت‌های شهری از‌جمله شهر آفتاب در دستور کار است.
بررسی‌ها برای برگزاری نمایشگاه حضوری 1401 کلید خورد/ بازدید وزیر از مصلی و شهر آفتاب
احمد‌وند در نشست خبری هفته کتاب و در پاسخ به پرسش خبرنگار‌ ایبنا، درباره مکان برگزاری سی‌‌و‌دومین دوره نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران بین دو گزینه مصلی بزرگ اما خمینی(ره) و یا مجموعه نمایشگاهی «شهر آفتاب»، بیان کرد: اگر شرایط بهداشتی مساعد باشد و مجوز‌های لازم صادر شود، نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران اردیبهشت‌ماه سال آینده‌ (1401) نمایشگاه حضوری برگزار خواهد شد.
 
وی ادامه داد: فردا جمعه (28 آبان‌‌ماه) در معیت وزیر محترم فرهنگ و ارشاد اسلامی از مصلای تهران برای بررسی امکان میزبانی این مکان از نمایشگاه کتاب تهران، بازدید خواهیم داشت. در روز‌های آینده، بررسی دیگر ظرفیت‌های شهری از‌جمله شهر آفتاب در دستور کار است. نشست‌ و گروه‌های تخصصی در موسسه خانه کتاب و ادبیات ایران تشکیل شده و موضوع در حال پیگیری است. امید‌واریم آمادگی لازم برای برگزاری نمایشگاه حضوری به‌نحو مطلوب‌تر از گذشته کسب کنیم.
 
معاون امور فرهنگی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی درباره احتمال تفکیک بخش فروش نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران گفت: هنوز درباره ویژگی‌های مختلف نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران، تصمیم‌گیری نشده است؛ در زمان لازم، جزئیات نمایشگاه اعلام خواهد شد.

کمک به توسعه ویترین کتابفروشی‌ها
احمدوند همچنین در پاسخ به سوال دیگر خبرنگار ایبنا درباره سیاست‌های معاونت فرهنگی برای هدایت یارانه‌های نشر نیز توضیح داد: یارانه‌ها باید در مسیر درست و به تدریج مصرف شود، هرچند معتقدم که فلسفه یارانه کمک به حیات نشر نیست و نباید به‌گونه‌ای به یارانه نگاه شود که ناجی و منجی عرصه نشر است.

وی ادامه داد: یارانه حوزه نشر باید بر اساس اقتضائات عرضه و تقاضا و نیازهای فرهنگی جامعه پیش برود، یارانه و حمایت از نشر باید برای تهیه محتوای مطلوب و رساندن آسان کتاب به مخاطب صرف شود. 

احمدوند با بیان اینکه مبلغ و میزان یارانه موجود در حوزه کتاب به مقداری نیست که کفاف این حوزه را بدهد، گفت: در تدارکیم با ایجاد ظرفیت بیشتر به توسعه ویترین کتابفروشی‌ها کمک جدی کنیم و اگر این کار انجام شود، صنعت نشر دیگر نیازی به حمایت‌‌های دولتی نخواهد داشت.

به گفته وی، در این میان بخش خصوصی نیز باید وارد میدان شود و سایر دستگاه‌ها و نهادهای استانی و شهری هم برای ایجاد زمینه لازم و توسعه کتابفروشی‌ها کمک کنند.
همچنین معاون امور اجتماعی و فرهنگی شهردار تهران اعلام کرد؛

آمادگی شهرداری برای برگزاری نمایشگاه کتاب 1401

معاون امور اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران در حساب کاربری توییتر خود از آمادگی شهرداری تهران برای برگزاری نمایشگاه بین المللی کتاب در اردیبهشت ماه سال آینده خبر داد.
آمادگی شهرداری برای برگزاری نمایشگاه کتاب 1401
به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) خبرنگار شهر، محمد امین توکلی زاده، معاون امور اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران در حساب کاربری توییتر خود نوشت: شرایط برگزاری نمایشگاه بین المللی کتاب به عنوان یکی از مهم ترین رویدادهای فرهنگی کشور، با کاهش تلفات کرونایی و واکسیناسیون عمومی شهروندان، در اردیبهشت ماه سال آینده، بعد از دو سال، فراهم خواهد بود.
تگ های مطلب:
ارسال دیدگاه

  • bowtiesmilelaughingblushsmileyrelaxedsmirk
    heart_eyeskissing_heartkissing_closed_eyesflushedrelievedsatisfiedgrin
    winkstuck_out_tongue_winking_eyestuck_out_tongue_closed_eyesgrinningkissingstuck_out_tonguesleeping
    worriedfrowninganguishedopen_mouthgrimacingconfusedhushed
    expressionlessunamusedsweat_smilesweatdisappointed_relievedwearypensive
    disappointedconfoundedfearfulcold_sweatperseverecrysob
    joyastonishedscreamtired_faceangryragetriumph
    sleepyyummasksunglassesdizzy_faceimpsmiling_imp
    neutral_faceno_mouthinnocent

عکس خوانده نمی شود