کد خبر: 6339

تاریخ انتشار: 1399-09-02 - 21:39

نسخه چاپی | دسته بندی: فرهنگی / فرهنگ و مدیریت فرهنگی / سازمان های فرهنگی / اخبار و مسائل کتاب
+1
بازدیدها: 952

انتصاب مدیران کل دفتر توسعه کتاب و کتابخوانی و دفتر مطالعات و برنامه‌ریزی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی

مراسم تودیع و معارفه محمدجواد مرادی‎نیا و علیرضا صدرالدینی و سیدآبادی برگزار شد […]

مراسم تکریم و معارفه مدیرکل پیشین و جدید دفتر مطالعات و برنامه‌ریزی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با حضور سید عباس صالحی و جمعی از معاونان و مدیران این وزارتخانه برگزار شد.

به گزارش "پایگاه اطلاع رسانی کتاب ناب" به نقل از  مرکز روابط عمومی و اطلاع‌رسانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، سید عباس صالحی در مراسم معارفه و تکریم مدیرکل دفتر مطالعات و برنامه‌ریزی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با بیان اینکه آقای سیدآبادی مدیر پیشین این دفتر دارای ویژگی‌های فردی و کاری شاخصی بودند، اظهار داشت: در طول دوران حضور 7ساله ایشان در وزارت‌خانه متبوع از زمان حضور بنده در معاونت فرهنگی تا دفتر مطالعات و برنامه‌ریزی شاهد ارائه و پیاده‌سازی ایده‌های خوبی از سوی ایشان بودیم.

وی ادامه داد: باشگاه‌های کتابخوانی یکی از ایده‌های خوب و موثر ایشان در بالابردن سطح مطالعات مردم بود، همچنین پایتخت کتاب ایران ایده‌ی تازه‌ای بود که باعث رقابت بین کتابداران، کتاب‌خوانان و به طور کلی حوزه نشر شد، در کنار همین پایتخت کتاب شاهد روستاها و عشایر دوستدار کتاب نیز هستیم که یک شور و حال مضاعفی را در امر کتابخوانی در این بخش شاهد بودیم.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی تاکید کرد: ایده مروجان کتابخوانی نیز از ایده‌هایی است که همچنان ادامه داشته و نقش موثر خود را در امر کتابخوانی ایفا می‌کند، به طور کلی باید گفت برخی اوقات ایده‌هایی در بخش‌های مختلف مطرح می‌شود که برای مدتی ستاره خواهند بود اما ایده‌هایی که فراگیر و ادامه‌دار باشد و نقش موثر خود را ایفا کند مهم است و در طول حضور آقای سیدآبادی شاهد ایده‌های فراگیر و موثر بودیم که در غیاب ایشان هم ادامه خواهند داشت و به همین منظور همیشه از ایشان به نیکی یاد خواهد شد.

صالحی یادآور شد: یکی از اقدامات شایسته تقدیر ایشان که باعث برکات زیادی در بین اصحاب فرهنگ و هنر شد تلاش برای تشکیل کانون فراگیر فرهنگ، هنر و رسانه بود، همانطور که همگان می‌دانید اصحاب فرهنگ، هنر و رسانه در خصوص ایجاد تشکل‌ها دارای یک تشتت بودند که با تعامل آقای سیدآبادی با صنوف مختلف نهایتا با همکاری معاونت حقوقی این وزارتخانه شاهد ایجاد کانون فراگیر اصحاب فرهنگ، هنر و رسانه هستیم.

وی افزود: یکی دیگر از اقدامات مثبت مدیریتی ایشان موضوع بیمه بیکاری هنرمندان بود، همچنین طرح احداث گذرهای فرهنگ و هنر در شهرهای مختلف از آن دسته ایده‌هایی بود که در اقتصاد فرهنگ نقش مهمی را ایفا می‌کند.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی با اشاره به حضور آقای مرادی‌نیا به عنوان مدیرکل جدید دفتر مطالعات و برنامه‌ریزی خاطرنشان کرد: باتوجه به شناختی که از ایشان دارم به نظر می‌رسد ایشان نیز با قدرت تمام بتوانند مسیری را که آقای سیدآبادی تا به امروز ایجاد کردند به سمت جلو برده و موفقیت‌های بیشتری حاصل شود.

صالحی باین کرد: آقای مرادی‌نیا در تاریخ انقلاب اسلامی و ایران معاصر تحصیلات خوبی را داشته و کتاب‌ها و مقالات زیادی در این خصوص از خود به جای گذاشته‌اند، همچنین در پست‌های مدیریتی نیز در مطبوعات، جهانگردی و همچنین وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی کارنامه خوبی داشته و از این رو می‌توان با اعتماد به توانایی‌های علمی و فرهنگی ایشان به افقی روشن امیدوار بود.

وی تصریح کرد: انتخاب مدیر جدید در مواقعی که تا پایان دولت زمان زیادی باقی نمانده بسیار سخت است و در این شرایط باید افرادی را انتخاب کرد که به لایه‌های مختلف حوزه کار شما آگاهی داشته باشند، خوشبختانه ایشان نسبت به بخش‌های مختلف حوزه فرهنگ و هنر آگاهی داشته و از این رو می‌توان امیدوار بود که اتفاقات خوبی در مدت زمان باقیمانده صورت بگیرد.


در ادامه این مراسم سیدآبادی مدیر پیشین دفتر مطالعات و برنامه‌ریزی با تشکر از حسن اعتماد و آرامشی که آقای صالحی به ایشان دادند، گفت: یکی از دلایلی حضور طولانی من در این دفتر آرامش و اعتمادی بود که وزیر محترم به بنده دادند، اما از آنجایی که احساس کردم از این پس ایده‌ای جدید یا کار متفاوتی برای عرضه ندارم صلاح دیدم از کار خود کناره‌گیری کرده تا فرد دیگری بتواند به کشورم کمک کند.

 

 

در بخش پایانی این مراسم نیز مرادی‌نیا مدیر جدید دفتر مطالعات و برنامه‌ریزی ابراز داشت: کار کردن با آقای صالحی برای بنده لذت‌بخش بود و یکی از دلایلی که بنده در حوزه اداره کتاب با همه سختی‌هایی که این حوزه دارد تا به امروز فعالیت کردم تعامل سازنده و مثبت آقای صالحی وزیر محترم و آقای جوادی معاون ایشان بود.

وی در ادامه با ابراز خرسندی از حسن اعتماد وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی برای انتخاب ایشان برای این پست گفت: امیدوارم با همکاری و تعامل سازنده با تمامی بخش‌های وزارتخانه و همچنین مشورت‌های آقای سیدآبادی بتوانیم با یک نگاه کلان ملی ادامه راه را با موفقیت پشت سر بگذاریم.

در پایان سید عباس صالحی لوح تقدیری را به پاس زحمات آقای سیدآبادی به ایشان تقدیم و حکم آقای مرادی‌نیا را به ایشان اعطا کرد.

 

منبع +

  همچنین در همین روز:

مراسم تودیع و معارفه مدیران کل دفتر توسعه کتاب و کتابخوانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی) محمدجواد مرادی‎نیا و علیرضا صدرالدینی روز چهارشنبه 28 آبان‌ماه با حضور نمایندگانی از حوزه نشر و مدیران و معاونان ستادی برگزار شد.
مراسم تودیع و معارفه مدیران دفتر توسعه کتاب و کتابخوانی برگزار شد
به گزارش "پایگاه اطلاع رسانی کتاب ناب" به نقل از  خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا)، به‌نقل از روابط عمومی معاونت امور فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، محسن جوادی؛ معاون امور فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در این جلسه با اشاره به ویژگی‎های محمدجواد مرادی‎نیا در طول خدمت سه‎ساله در دفتر توسعه کتاب و کتابخوانی گفت: تدبیر کردن یکی از ویژگی‏های او است. برخی افراد نیت‎های خوبی دارند اما راهی برای رسیدن به مقصد پیدا نمی‎کنند اما افرادی هستند که این توانایی رسیدن به مقصد را دارند. پیدا کردن راه برای رسیدن به مقصد موضوع مهمی است که حاصل تجربه و دانش است.
 
وی ادامه داد: از صمیم قلب می‏گویم که محمدجواد مرادی‎نیا، انصاف و حقوق مردم را رعایت می‌کرد و سعی می‌کرد بین حق‎الناس و ضوابط و مقررات موازنه ایجاد کنند. چارچوب‏‌های حاکمیتی حفظ شود و حق مردم نیز حقوق خود را استیفا کنند. همچنین توجه ویژه‎ای به فناوری‎های نوین داشت و تلاش بسیاری برای به‌روزرسانی اطلاعات اداره کتاب و ارائه خدمات غیرحضوری به ناشران و مولفان انجام داد.
 
معاون امور فرهنگی عنوان کرد: یکی از دغدغه‏‌هایش ایران و هویت فرهنگی آن بود و رشد ایران و اسلام را پیگیری می‏کرد. نحوه تعامل و حسن سلوک و خلق‎خوی وی نیز نیازی به گفتن ندارد و همه از آن آگاه بودند.
 
جوادی درباره ویژگی‎های علیرضا صدرالدینی نیز گفت: صدرالدینی هم اهل کتاب، تالیف و تدریس است و درک درستی از وضعیت فضای نشر کشور دارد. امیدوارم موضوع فناوری‎های نوین و طرح قاچاق کتاب را که محمدجواد مرادی‌نیا در حالی اجرای آن بود را پیگیری کنند.
 
 
علیرضا اسماعیلی؛ مشاوراجرایی معاونت امور فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با اشاره به ویژگی‎های اخلاقی مرادی‌نیا گفت: او مدیر بسیار مدبری بود و امیدوارم در سمت جدید نیز موفق باشد. علیرضا صدرالدینی نیز از همکاران سابق در وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی بودند و امیدوارم در دفتر توسعه کتاب و کتابخوانی نیز موفق باشند.
 
مهرزاد دانش؛ مدیرکل دفتر چاپ و نشر نیز در این جلسه گفت: متانت و وقار شخصیتی محمدجواد مرادی‏ نیا مثال‎زدنی بود که نشان از شخصیت خانوادگی و مدارج علمی وی داشت.
 
همچنین ایوب دهقانکار؛ مدیرعامل موسسه خانه کتاب و ادبیات ایران نیز گفت: محمدجواد مرادی ‏نیا در مدت حضورش در دفتر توسعه کتاب و کتابخوانی منشاء خیر و برکت بود و اقداماتی را انجام دادد که شاید کمتر کسی از آن‌ها خبر داشته باشد. مرادی ‏نیا یکی از مدیران پرکار معاونت امور فرهنگی بود و امیدوارم در سمت جدید نیز موفق باشد.
 
هومان حسن‎پور؛ رئیس اتحادیه ناشران و کتابفروشان تهران نیز در این جلسه با اشاره به محدودیت‎های کرونا برای حضور دیگر اهالی نشر در این جلسه گفت: مرادی‏ نیا یکی از مدیرانی بود که شخصیت بسیار آرامی داست و هیچ حاشیه‌‏ای نداشت ولی به بسیاری از حاشیه‎ها پاسخ می‎داد.
 
ابراهیم حیدری؛ مدیرکل دفتر مطالعات و برنامه‎ریزی‎های فرهنگی نیز در این جلسه با اشاره به سوابق خانواده مرادی‎نیا پیش و پس از انقلاب گفت: سالانه بیش از 105 هزار عنوان کتاب مجوز نشر می‌گیرند و نباید برای تعدادی از کتاب‎هایی که درباره آن‌ها جنجال می‌شود، بزرگنمایی کرد و فعالیت‎های این اداره کل را زیر سوال برد.
 
مهدی حافظی؛ ذی‌حساب معاونت امور فرهنگی نیز گفت: بسیار خوشحالم که در مدت خدمتم در معاونت امور فرهنگی دوستی همچون او پیدا کردم.
غلامحسین هادویان، دبیر علمی اداره کتاب وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با اشاره به خدمات محمدجواد مرادی ‏نیا در تاسیس سامانه جامع نشر گفت: این اقدام بسیار خوب بود و در حال حاضر کتاب‎ها به سرعت ثبت و مجوز نشر برای آن‌ها صادر می‌شود. این رویه کمک بسیار بزرگی به عدم حضور ارباب رجوع به وزارت‌خانه کرده است.
 
بهروز عطاریان؛ معاون دفتر توسعه کتاب و کتابخوانی نیز گفت: مرادی ‏نیا حامی بسیار خوبی بود و همیشه از کارمندان خود حمایت می‏کردد.
 
مرجان نوذری؛ معاون دفتر توسعه کتاب و کتابخوانی با اشاره به حمایت‎های مرادی‏ نیا از کارمندان گفت: همه کارمندان از رفتن او ناراحت هستند.
 
محمد جواد مرادی‎نیا نیز در پایان گفت: خودم را لایق این همه لطف دوستان نمی‏دانم و احساس می‏کنم همکاران و دوستان بنده نوازی می‏کنند. خوشبختانه انرژی خوبی برای پیشبرد کارها داشتیم اما برخی اقدامات مانع از پیشروی ما می‎شدند.
 
وی ادامه داد: در تمام این مدت مسئولیت تلاش کردم به این پست و جایگاه به عنوان یک امانت نگاه کنم و همواره پاسخگوی ارباب رجوعان باشم.
 
علیرضا صدرالدینی نیز با اشاره به‌سابقه حضورش در وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: خوشحالم که پس از 25 سال بار دیگر به خانه برگشته‎ام و تلاش خواهم کرد با کمک همکاران وظایف خود را انجام دهم.
تگ های مطلب:
ارسال دیدگاه

  • bowtiesmilelaughingblushsmileyrelaxedsmirk
    heart_eyeskissing_heartkissing_closed_eyesflushedrelievedsatisfiedgrin
    winkstuck_out_tongue_winking_eyestuck_out_tongue_closed_eyesgrinningkissingstuck_out_tonguesleeping
    worriedfrowninganguishedopen_mouthgrimacingconfusedhushed
    expressionlessunamusedsweat_smilesweatdisappointed_relievedwearypensive
    disappointedconfoundedfearfulcold_sweatperseverecrysob
    joyastonishedscreamtired_faceangryragetriumph
    sleepyyummasksunglassesdizzy_faceimpsmiling_imp
    neutral_faceno_mouthinnocent

عکس خوانده نمی شود