کد خبر: 6170

تاریخ انتشار: 1398-04-17 - 22:29

نسخه چاپی | دسته بندی: فرهنگی / فرهنگ و مدیریت فرهنگی / اخبار ومسائل کتاب / سازمان های فرهنگی
+1
بازدیدها: 1 221

نمایشگاه‌های استانی یا تقویت کتاب‌فروشی‌ها

نیکنام حسینی‌پور ابراز امیدواری کرد که نمایشگاه‌های استانی در مراکزی که دارای کتاب‌فروشی‌های بزرگ و متعدد هستند، برگزار نشود و به مناطق کم‌برخوردار‌تر و فاقد […]

به گزارش "پایگاه اطلاع رسانی کتاب ناب" به نقل از  خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا)، نیکنام حسینی‌پور، مدیر‌عامل موسسه خانه کتاب در گفت‌وگوی تلفنی بخش خبری 20 شبکه 4 سیما درباره آغاز طرح تابستانه کتاب 98 بیان کرد: خوشبختانه با همت معاونت امور فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و معاونت توسعه منابع بدهی طرح پاییزه پرداخت شده است و با شعار «کتاب هم‌نشین دلنشین» وارد طرح تابستانه کتاب شده‌ایم.

وی درباره هدایت بودجه نمایشگاه‌های استانی به نفع حمایت از کتاب‌فروشی‌ها ادامه داد: در حال هماهنگی با دوستان‌مان در معاونت امور فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و موسسه نمایشگاه‌های فرهنگی هستیم تا با بررسی‌های لازم نمایشگاه‌های استانی در مراکزی که دارای کتاب‌فروشی‌های بزرگ و متعدد هستند، برگزار نشود و به مناطق کم‌برخوردار‌تر و فاقد کتاب‌فروشی، انتقال یابد. نمایشگاه‌های استانی از شهریور‌ماه آغاز می‌شود و امید‌واریم رایزنی‌ها تا آن زمان به نتیجه برسد.
 
حسینی‌‌پور با اشاره به میزان تخفیف این دوره از طرح افزود: همه کتاب‌های منتشر شده طی 10 سال گذشته بین سال‌های 88 تا 1398 در حوزه عمومی شامل تخفیف طرح تابستانه می‌شوند و مخاطبان با مراجعه به کتاب‌فروشی‌های عضو طرح می‌توانند از این طرح استفاده کنند. کتاب‌های آموزشی و کمک‌آموزشی شامل این طرح نمی‌شوند.

مدیر‌عامل موسسه خانه کتاب ادامه داد: سقف خرید طرح تابستانه از 100 به 120 هزار تومان، یعنی 20 درصد افزایش پیدا کرده است. در این دوره کتاب‌های تالیفی با 25 و کتاب‌های ترجمه‌ای نیز با 15 درصد تخفیف عرضه می‌شوند. مخاطبان تا زمانی که سقف خریدشان کامل نشده می‌توانند به چند کتاب‌فروشی مراجعه کند.

حسینی‌پور با اشاره به آمادگی موسسه خانه کتاب برای همکاری با نهاد‌های مختلف در اجرای  طرح تابستانه گفت: تلاش کردیم در این طرح مشارکت کتاب‌فروشی‌های بزرگ و دیگر نهاد‌ها را جذب کنیم تا فقط معاونت امور فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی پشتیبانی مالی این طرح نباشد. زیرساخت‌های مشارکت نهاد‌ها و بنگاه‌های بزرگ اقتصادی را فراهم کردیم تا در حوزه کتاب و کتابخوانی که دغدغه همه مسئولان نظام از مقام معظم رهبری، رئیس جمهور و وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی است، مشارکت کنند.

وی درباره توجه مجری طرح تابستانه به مناطق سیل‌زده بیان کرد: برنامه‌ داریم تا برای کتاب‌فروشی‌های مناطق سیل‌زده یه‌ویژه در پلدختر، گلستان و خوزستان تخفیف بیشتری پیش‌بینی شود؛ علاوه‌براین در نظر داریم در آستانه مهرماه طرح ویژه مناطق سیل‌زده و بیشتر با محوریت کتاب‌های آموزشی را برگزار کنیم. در حال هماهنگی با دوستان‌مان در سازمان هلال‌احمر هستیم تا بخشی از خرید‌‌های ویژه مردم برای سازمان هلال احمر در مناطق سیل‌زده توزیع شود.

حسینی‌‌پور با اشاره به دیدگاه انتقادی نهاد‌های صنفی درباره برگزاری نمایشگاه‌های خیابانی کتاب بیان کرد: این دغدغه کاملا صحیحی است که علاوه‌بر اتحادیه ناشران و کتاب‌فروشان تهران از سوی دیگر نهاد‌های صنفی طرح می‌شود. بسیاری از این نمایشگاه‌‌ها که در برخی نهاد‌ها و سازمان‌ها برگزار می‌شود به اعتقاد اهالی نشر زمینه‌ قابل‌توجهی برای قاچاق کتاب است؛ بنابراین موضوع الزام برای اخذ مجوز از اتحادیه مربوطه در حال پیگیری است.   

منبع ایبنا

هدایت بودجه نمایشگاه‌های استانی به سمت کتاب‌فروشی‌ها

تگ های مطلب:
ارسال دیدگاه

  • bowtiesmilelaughingblushsmileyrelaxedsmirk
    heart_eyeskissing_heartkissing_closed_eyesflushedrelievedsatisfiedgrin
    winkstuck_out_tongue_winking_eyestuck_out_tongue_closed_eyesgrinningkissingstuck_out_tonguesleeping
    worriedfrowninganguishedopen_mouthgrimacingconfusedhushed
    expressionlessunamusedsweat_smilesweatdisappointed_relievedwearypensive
    disappointedconfoundedfearfulcold_sweatperseverecrysob
    joyastonishedscreamtired_faceangryragetriumph
    sleepyyummasksunglassesdizzy_faceimpsmiling_imp
    neutral_faceno_mouthinnocent

عکس خوانده نمی شود