کد خبر: 6020

تاریخ انتشار: 1396-01-24 - 16:32

نسخه چاپی | دسته بندی: فرهنگی / سازمان های فرهنگی / دانشگاه / حوزه علمیه / رسانه مطبوعات / چهره ها / علمی پژوهشی / علمی آموزشی
+2
بازدیدها: 2 971

کنگره بین المللی توسعه و تعالی علوم بر پایه عقلانیت وحیانی با تکیه بر اندیشه های آیت الله جوادی آملی

جلسه اعلام رسمی و رسانه ای کنگره بین المللی “توسعه و تعالی علوم بر پایه عقلانیت وحیانی (با تکیه بر اندیشه های علامه جوادی آملی) ” روز دوشنبه 16 اسفند ماه 1395 با حضور رییس دانشگاه تهران و […]

جلسه اعلام رسمی و رسانه ای کنگره بین المللی “توسعه و تعالی علوم بر پایه عقلانیت وحیانی (با تکیه بر اندیشه های علامه جوادی آملی) ” روز دوشنبه 16 اسفند ماه 1395 با حضور رییس دانشگاه تهران و دبیر کنگره برگزار گردید.

رییس دانشگاه تهران در باره کنگره گفت: «وقتی همکاران ما در پردیس فارابی پیشنهاد برگزاری این کنگره را مطرح کردند، ما استقبال کردیم چراکه بر اساس نظریه کارشناسان و اندیشمندان علوم انسانی، نظریه توسعه وتعالی علوم بر پایه عقلانیت وحیانی، می‌تواند وجه ممیزه جمهوری اسلامی باشد که تولید علم را با دین همراه می‌داند».

رئیس دانشگاه تهران با تاکید بر اینکه این موضوع می‌تواند محور مقالات بین‌الملل و ترجمان بخشی از دستاوردهای جمهوری اسلامی در حوزه علوم انسانی باشد؛ شخصیت آیت‌الله جوادی آملی برای مردم ایران شناخته شده توصیف کرد و افزود: «با توسعه نظریه و شخصیت ایشان، جهان نیز می‌تواند با این نظریه و اندیشه آشنا شود و فکر می‌کنم برگزاری این کنگره در راستای اهداف دانشگاه تهران است و می‌تواند جایگاهی که علوم انسانی باید داشته باشد را در سطح جهان فراهم کند».

دکتر نیلی احمدآبادی در پایان هدف عمده این کنگره را دعوت از همه اندیشمندان و توسعه تعاملات بین‌المللی در حوزه علوم انسانی به شکل عام توصیف کرد.

همچنین، در ادامه این نشست خبری، حجت السلام دکتر محمدعلی عبداللهی، دبیر کنگره و عضو هیأت علمی دانشگاه تهران نیز طی سخنانی اظهار کرد: «این کنگره در قلمرو علوم انسانی و به صورت بین‌المللی برگزار می‌شود و هدف اصلی آن توسعه و تعالی علم است که جزو راهبردهای اصلی جمهوری اسلامی محسوب می‌شود وما به دنبال تحقق این مهم در قالب آکادمیک و بین‌المللی هستیم».

دبیر کنگره با اشاره به اینکه در این کنگره به صورت علمی تعالی و توسعه علم بر پایه عقلانیت مبتنی بر وحی مطرح می‌شود، افزود: «بعد از طراحی این کنگره در دانشگاه تهران دریافتیم منظومه فکری آیت‌الله جوادی آملی پشتوانه علمی این کنگره محسوب می‌شود، لذا کنگره با تکیه بر اندیشه‌های ایشان است و در آن آرای این اندیشمند بررسی و به بحث گذاشته می‌شود».

عضو هیأت علمی پردیس فارابی تصریح کرد: « کمیته علمی کنگره از بیش از ۳۰ نفردانشمندتراز اول داخلی و خارجی تشکیل شده است و از دیگر ویژگی‌های این کنگره طرح یک نظریه جدید است که ظرفیت آن را دارد که در دانشگاه‌های جهان برای آن کرسی ایجاد شود».

وی در پایان اعلام کرد: «فراخوان این کنگره به سه زبان انگلیسی، عربی و فارسی منتشر و در قالب‌های دیگری از جمله ارسال فراخوان از طریق ایمیل یا شبکه‌های اجتماعی منتشر می‌شود. همچنین، در این کنگره ازکتاب مرجعی برای منظومه فکری علامه جوادی آملی به نگارش ۱۶ تن از استادانی که با اندیشه‌های ایشان آشنا هستند، رونمایی می‌شود».  نشانی پایگاه اطلاع رسانی کنگره:  اینجا

منبع: پایگاه کنگره

 

تگ های مطلب:
ارسال دیدگاه

  • bowtiesmilelaughingblushsmileyrelaxedsmirk
    heart_eyeskissing_heartkissing_closed_eyesflushedrelievedsatisfiedgrin
    winkstuck_out_tongue_winking_eyestuck_out_tongue_closed_eyesgrinningkissingstuck_out_tonguesleeping
    worriedfrowninganguishedopen_mouthgrimacingconfusedhushed
    expressionlessunamusedsweat_smilesweatdisappointed_relievedwearypensive
    disappointedconfoundedfearfulcold_sweatperseverecrysob
    joyastonishedscreamtired_faceangryragetriumph
    sleepyyummasksunglassesdizzy_faceimpsmiling_imp
    neutral_faceno_mouthinnocent

عکس خوانده نمی شود