کد خبر: 178

تاریخ انتشار: 1348-10-11 - 03:30

نسخه چاپی | دسته بندی: لینکستان (مطالب دیگران) / آسیب ها / بین الملل
0
بازدیدها: 1 404

روایت مجتهدزاده از اقدام فاجعه دولت احمدی نژاد در سیاست خارجی

دکتر پیروز مجتهدزاده در گفت و گوی مفصلی با محمدرضا نوروزپور در خبرآنلاین که با تیتر «سعودی‌ها گستاخ شده‌اند/ سیاست خارجی بدون چماق نمی‌شود/برخی در داخل حرف اسرائیل را می‌زنند» منتشر شده درباره […]

دکتر پیروز مجتهدزاده در گفت و گوی مفصلی با محمدرضا نوروزپور در خبرآنلاین که با تیتر «سعودی‌ها گستاخ شده‌اند/ سیاست خارجی بدون چماق نمی‌شود/برخی در داخل حرف اسرائیل را می‌زنند» منتشر شده درباره اشتباهات عربستان سعودی و برخی سیاسیون در مواجهه با توطئه ایران هراسی، روایتی تلخ از اقدام تامل برانگیز منچهر متکی وزیر خارجه محمود احمدی نژاد در اجلاس اتحادیه عرب بیان کرد. متکی فروردین 1387 در اجلاس اتحادیه عرب در دمشق شرکت کرده بود.

مجتهدزاده گفت: «می گویم در آن گذشته ها تا کنون این اشتباهات شده و اسرائیل بهره اش را برده است. الان دیگر این آتش گر گرفته است و در حالی که توپ ها و تفنگ ها به سوی ما نشانه می روند ما نمی توانیم به زور میان آنها نقل و نبات پخش کنیم. ما دقت نکردیم که اسرائیل و غرب استاد بازی دادن اعراب هستند و در حالی که عرب علیه ما به سازمان ملل متحد شکایت می نوشت ما می رفتیم و تقاضای عضویت در اتحادیه عرب را کردیم. رفتیم در جلسه وزیران خارجه اتحادیه عرب که وزیر خارجه قذافی به نشانه اعتراض علیه شکایت اعراب علیه ایران به جای شکایت از اسرائیل آن را ترک کرد شرکت کردیم.»

همان جلسه ای را می گویید که وزیر خارجه دولت گذشته در آن حضور داشت؟

«بله وزیر خارجه لیبی به نشانه اعتراض شرکت نکرد اما وزیر خارجه خودمان در آن جلسه شکایت عرب علیه ایران به سازمان ملل متحد در مورد جزایر تنب و ابوموسی حضور پیدا کرد و در عمل شکایت علیه کشور خود را تایید نمود. و این گونه برای عرب ثابت می کرد که ما حتی قدرت درک ساده ترین اصول مربوط به منافع ملی و حیثیت و اعتبار سیاسی خود را نداریم. این در حالی بود که وزیر خارجه اسرائیل خودش شخصا می رفت و همه وزرای خارجه شورای همکاری خلیج فارس را در ریاض جمع می کرد و برایشان نقشه راه دشمنی با ایران را ترسیم می کرد. پیروزی ما در توافق هسته ای هم تیر خلاصی به قلب اسرائیل و به فهم و شعور عربان بود که دیگر این ایران خارج شده از تحریم ها را چه کسی می تواند مهار کند.»

 

تابناک

 

تگ های مطلب:
ارسال دیدگاه

  • bowtiesmilelaughingblushsmileyrelaxedsmirk
    heart_eyeskissing_heartkissing_closed_eyesflushedrelievedsatisfiedgrin
    winkstuck_out_tongue_winking_eyestuck_out_tongue_closed_eyesgrinningkissingstuck_out_tonguesleeping
    worriedfrowninganguishedopen_mouthgrimacingconfusedhushed
    expressionlessunamusedsweat_smilesweatdisappointed_relievedwearypensive
    disappointedconfoundedfearfulcold_sweatperseverecrysob
    joyastonishedscreamtired_faceangryragetriumph
    sleepyyummasksunglassesdizzy_faceimpsmiling_imp
    neutral_faceno_mouthinnocent

عکس خوانده نمی شود