کد خبر: 323

تاریخ انتشار: 1393-09-22 - 11:46

نسخه چاپی | دسته بندی: لینکستان (مطالب دیگران) / دانشگاه / مطالب دیگران- سیاسی
0
بازدیدها: 2 330

روایتی شنیده نشده از ماجرای رد صلاحیت آیت الله هاشمی

دکتر میرزاده خاطرنشان کرد: خوشبختانه راهکارهای اجرایی و ساختاری برای فرامین مقام معظم رهبری در دانشگاه آزاد اسلامی فراهم شده است. رییس دانشگاه آزاد اسلامی در دیدار با نماینده ولی فقیه در استان کرمان […]

دکتر میرزاده خاطرنشان کرد: خوشبختانه راهکارهای اجرایی و ساختاری برای فرامین مقام معظم رهبری در دانشگاه آزاد اسلامی فراهم شده است.

رییس دانشگاه آزاد اسلامی در دیدار با نماینده ولی فقیه در استان کرمان گفت: دانشگاه آزاد اسلامی نه تنها کانون تحولی بزرگ در توسعه علم و پژوهش کشور شد، بلکه موجب فرهیختگی خانواده ها و توسعه سیاسی کشور نیز شد.

به گزارش فرهیختگان آنلاین(FDN.ir)، دکتر حمید میرزاده که برای شرکت در جلسه هیأت امنای استانی کرمان به این شهر سفر کرده، به همراه معاونان و جمعی از مسئولان دانشگاه آزاد اسلامی با آیت الله سیدیحیی جعفری نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه کرمان دیدار و گفتگو کرد.

در این دیدار آیت الله سیدیحیی جعفری امام جمعه و نماینده ولی فقیه در استان کرمان با اشاره به سابقه مدیریت درخشان دکتر میرزاده، اظهار داشت: دکتر میرزاده فردی فعال است و انصافاً مدیریت ایشان یک مدیریت قوی و خوب بوده است. این پشتکار و روحیه باعث شد ایشان پیشرفت کند و امروز به عنوان رئیس بزرگترین دانشگاه ایران به فعالیت بپردازد.

وی افزود: از لحاظ اصالت خانوادگی، تدین و اخلاق دکتر میرزاده را به خوبی می شناسم. از لحاظ علمی نیز باید بگویم که ایشان در وضعیت مطلوبی قرار دارد.

نماینده ولی فقیه استان کرمان گفت : دکتر میرزاده شخصی است که در طول مدتی که از انقلاب می گذرد از ابتدا به این کشور خدمت کرده است چه آن زمان که استاندار کرمان بود که چه حالا که رئیس دانشگاه آزاد سلامی است.
او افزود : من از ابتدا همین رویه را داشته ام کاری به اصلاح طلب و اصولگرا ندارم از همه استانداران وقت حمایت کردم و با همه آنها همکاری داشتم و به طور نسبی موفق بودم.
آیت الله جعفری ادامه داد: از افراط و تفریط متنفرم. در مقطعی علیه آیت الله هاشمی رفسنجانی تبلیغات گسترده ای صورت گرفت من از همان ابتدا مخالف بودم و روی مواضع خودم ایستادگی کردم تا انتخابات ریاست جمهوری که به دلیل کبر سن ایشان رد صلاحیت شدند.
او افزود : آن موقع خدمت مقام معظم رهبری بودیم هیچ یک از نمایندگان ولی فقیه به جز من حرفی نزدند من عرض کردم برای مردم رد صلاحیت آیت الله هاشمی قابل هضم نیست ایشان فرمودند من به شورای نگهبان سفارش کلی کردم که در حق کسی ظلم نشود. اما نمی توانم برای فردی خاص زنگ بزنم.


وی با اشاره به خروج نخبگان از کشور گفت: کیفیت دانشگاههای ما باید به مرحله ای برسد که انگیزه خروج از کشور و تحصیل در کشورهای غربی در خانواده های ایرانی کاهش یابد.

آیت الله جعفری کم آبی را از مهمترین معضلات این استان دانست و از مسئولان دانشگاه آزاد اسلامی خواست برای رفع این مشکل برنامه ریزی کنند و افزود: اگر تشخیص بدهم کسی برای کشور مفید است، به جد از او حمایت می کنم. خواسته قلبی من این است که کشور آباد شود و استان کرمان نیز از مشکل کم آبی راحت شود.

نباید بگذاریم پیشرفت علم متوقف شود

وی با بیان اینکه نباید بگذاریم پیشرفت علم متوقف شود، گفت: اگر در علوم مختلف مانند فناوری نانو، انرژی هسته ای و غیره پیشرفت کردیم و غربی ها نتوانستند جلوی ما را بگیرند، اینها از معجزات الهی است. ما در شرایطی به این پیشرفت‌ها دست یافتیم که بسیاری از کشورها نه تنها با ما همکاری نکردند، بلکه به مخالفت نیز پرداختند.

آیت الله جعفری با بیان اینکه اساس کار ما علم است خطاب به دانشگاهیان تاکید کرد: مسئولان دانشگاه رشته های کاربردی که در زندگی مردم اثرگذار است ایجاد کنند، چرا که این موضوع بسیار مهم و ارزشمند است.

وی در پایان سخنان خود از مسئولان دانشگاه آزاد اسلامی و دولت خواست برای حل معضل بیکاری و ازدواج جوانان برنامه ریزی کنند.

در این دیدار دکتر میرزاده با بیان اینکه دانشگاه آزاد اسلامی مصداق واقعی اصل ۴۴ قانون اساسی است، گفت: زمینه های اجرای سیاست های علم و فناوری ابلاغ شده از سوی مقام معظم رهبری در دانشگاه آزاد اسلامی به وسیله توسعه تحصیلات تکمیلی و فعالیت های اقتصاد دانش بنیان فراهم شده است.

زمینه های اجرای سیاست های ابلاغی مقام معظم رهبری در دانشگاه آزاد اسلامی فراهم شده است

رییس دانشگاه آزاد اسلامی با اشاره به سابقه همکاری با آیت الله سید یحیی جعفری امام جمعه و نماینده ولی فقیه در استان کرمان گفت: ارزیابی من این است که مشی اعتدالی و روش مشتاقانه ای که شما در ارتباط با مسئولان استان داشتید، باعث می شد مسئولان عملکرد بهتری داشته باشند. در طی مدتی که مسئولیت استانداری کرمان را برعهده داشتم، همواره از الطاف شما برخوردار بودیم.

وی با اشاره به تأُسیس دانشگاه آزاد اسلامی در اردیبهشت ماه سال ۶۱ گفت: این دانشگاه با پیشنهاد آیت الله هاشمی رفسنجانی و تأیید امام خمینی (ره) بنیانگذاری شد. از برکت آن الطاف طیبه، امروز دانشگاه آزاد اسلامی یکی از ثروتمندترین نهادهای کشور و از برکات انقلاب اسلامی است.

دکتر میرزاده دانشگاه آزاد اسلامی را بزرگترین دستاورد علمی و فرهنگی پس از انقلاب دانست و گفت: این دانشگاه در حال حاضر دارای ۴۰۰ شعبه در داخل کشور، ۴ شعبه در خارج از کشور، یک میلیون و ۷۰۰هزار دانشجو و بیش از ۵میلیون نفر فارغ التحصیل است. این اعداد حاکی از آن است که دانشگاه آزاد اسلامی در توسعه اقتصادی و اجتماعی کشور بسیار موثر بوده است.

دانشگاه آزاد اسلامی موجب فرهیختگی خانواده ها و توسعه سیاسی کشور شد

وی افزود: دانشگاه آزاد اسلامی نه  تنها کانون تحولی بزرگ در توسعه علم و پژوهش کشور شد، بلکه موجب فرهیختگی خانواده ها و توسعه سیاسی کشور نیز شد. چرا که امروز از هر ۵ خانواده ایرانی، ۲ یا ۳ خانواده به دلیل داشتن دانشجو و یا همکاری، با دانشگاه آزاد اسلامی در ارتباط هستند.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی با اشاره به حضور بیش از ۵۲ هزار عضو هیأت علمی (تمام وقت و نیمه وقت) و ۴۸هزار همکار غیر هیأت علمی در این دانشگاه گفت: طی مطالعاتی که در زمان عضویت در هیأت موسس این دانشگاه انجام دادم، مشخص شد در امر پژوهش برای ۱۰۰ واحد، هزینه های پژوهشی دانشگاه آزاد اسلامی یک هفتم بخش دولتی و هزینه آموزشی یک چهارم بخش دولتی است. این موضوع نشان دهنده آن است که دانشگاه آزاد اسلامی مصداق واقعی اجرای اصل ۴۴ قانون اساسی است.

دکتر میرزاده با بیان اینکه دانشگاه آزاد اسلامی در استان کرمان دارای ۱۶ واحد و مرکز فعال است، افزود: تاکنون حدود ۱۴۰هزار نفر از دانشگاه آزاد اسلامی در استان کرمان فارغ التحصیل شده اند. این استان دارای ۷۶۳ نفر عضو هیأت علمی و ۵۰هزار نفر دانشجو است که نشان دهنده آن است که وضع آموزش عالی در استان کرمان نزدیک ۳۳درصد سایر دانشگاه‌هاست.

وی با بیان اینکه طبق برنامه مصوب هیأت موسس، باید ۵۲۹هزار نفر دانشجو در مقطع تحصیلات تکمیلی تا سال آینده داشته باشیم، گفت: آنچنان که مقام معظم رهبری نیز تأکید کردند، شتاب رشد علمی باید حفظ شود به گونه ای که تا پایان سال ۱۴۰۴ کشور ایران به قطب علمی جهان اسلام تبدیل شود. همچنین در سند علم و فناوری ابلاغی از سوی مقام معظم رهبری تأکید شده است که ۵۰درصد تولید ناخالص ملی از طریق توسعه تحصیلات تکمیلی و فعالیت های اقتصاد دانش بنیان تأمین شود.

دکتر میرزاده خاطرنشان کرد: خوشبختانه راهکارهای اجرایی و ساختاری برای فرامین مقام معظم رهبری در دانشگاه آزاد اسلامی فراهم شده است.

میزان سرانه فضای آموزشی در دانشگاه آزاد اسلامی استان کرمان

وی افزود: سرانه فضای آموزشی در دانشگاه آزاد اسلامی استان کرمان در حال حاضر ۸ مترمربع است که سایر دانشگاهها نصف این فضا را نیز در اختیار ندارند.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی در پایان به یادآوری خاطراتی از سال‌های جنگ و دفاع مقدس پرداخت و گفت: در آن زمان به همراه آیت الله جعفری به پشتیبانی جنگ و حضور در جبهه ها مشغول بودیم. به خاطر دارم روزی که ۳۰۰ شهید دفاع مقدس را به شهر آورده بودند، به همراه آیت الله جعفری در مراسم تشییع و خاکسپاری شهدا شرکت داشتم.

+

تگ های مطلب:
ارسال دیدگاه

  • bowtiesmilelaughingblushsmileyrelaxedsmirk
    heart_eyeskissing_heartkissing_closed_eyesflushedrelievedsatisfiedgrin
    winkstuck_out_tongue_winking_eyestuck_out_tongue_closed_eyesgrinningkissingstuck_out_tonguesleeping
    worriedfrowninganguishedopen_mouthgrimacingconfusedhushed
    expressionlessunamusedsweat_smilesweatdisappointed_relievedwearypensive
    disappointedconfoundedfearfulcold_sweatperseverecrysob
    joyastonishedscreamtired_faceangryragetriumph
    sleepyyummasksunglassesdizzy_faceimpsmiling_imp
    neutral_faceno_mouthinnocent

عکس خوانده نمی شود