کد خبر: 346

تاریخ انتشار: 1393-07-25 - 21:42

نسخه چاپی | دسته بندی: لینکستان (مطالب دیگران) / آسیب ها / اقتصاد / مطالب دیگران- سیاسی
0
بازدیدها: 1 155

عضو حزب موتلفه اسلامی: وای بر آنانی که یارانه نقدی را در این کشور باب کردند

وی با نقد سیاست پرداخت یارانه‌های نقدی به مردم ابرازعقیده کرد: "پول مفت، جامعه را تنبل و گدا صفت می‌کند؛ چنین جامعه‌ای اصلا زمینه رقابت در صحنه‌ی بین‌المللی را ندارد، همت مضاعف با متکدی کردن جامعه […]

وی با نقد سیاست پرداخت یارانه‌های نقدی به مردم ابرازعقیده کرد: "پول مفت، جامعه را تنبل و گدا صفت می‌کند؛ چنین جامعه‌ای اصلا زمینه رقابت در صحنه‌ی بین‌المللی را ندارد، همت مضاعف با متکدی کردن جامعه درتضاد است."
یک عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: عرق پیاده سازی سریع سیاست‌های اقتصاد مقاومتی را در میان کارگزاران دولت نمی‌بینم، چشم‌ها به باز شدن گره مذاکرات دوخته شده است اما نجات کشور در تحقق اقتصاد مقاومتی است.

سید مصطفی میرسلیم در اجلاس دبیران استانهای حزب‌ موتلفه اسلامی با آسیب شناسی وضعیت اقتصادی کشور به تبیین راهبردهایش برای برون رفت از اقتصاد نابسامان کشور با استناد به اصول اقتصاد مقاومتی پرداخت.

وی گفت: برای تبدیل شدن به قدرت اول منطقه کار بسیار سختی در پیش داریم، برای رسیدن به اهداف سند چشم انداز باید تحریم‌های غرب خشکسالی سنواتی و رقابت‌های منطقه‌ای را پشت سر بگذاریم.
این عضو حزب موتلفه اسلامی گفت: اقتصاد مقاومتی مد نظر رهبری الگوی اقتصادی برای شرایط فشار و تحریم است، نامگذاری‌های سالهای گذشته پله‌های رسیدن به این الگوی اقتصادی است.

وی افزود:‌ اقتصاد مقاومتی دارای معماری ویژه است و رهبری انقلاب نیز معمار این الگوی اقتصادی است، از سال ۱۳۷۷ تا سال جاری مقام معظم رهبری موضوعات اجتماعی و اقتصادی را به صورت تدریجی مبنای نامگذاری سالها قرار داده است و به شکلی به صورت محترمانه و مودبانه به مسئولان گفته‌اند که در راستای پویایی اقتصادی حرکت شود ولی دریغ از همت مسئولان!
وی با نقد سیاست پرداخت یارانه‌های نقدی به مردم ابرازعقیده کرد: "پول مفت، جامعه را تنبل و گدا صفت می‌کند؛ چنین جامعه‌ای اصلا زمینه رقابت در صحنه‌ی بین‌المللی را ندارد، همت مضاعف با متکدی کردن جامعه درتضاد است."

این عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام اظهار کرد: "وای بر آنانی که یارانه نقدی را در این کشور باب کردند و همه را به شکلی گدا کردند، دراین کار چه منافعی وجود داشت؟ هر دولتی که این سیاست را ادامه دهد نیز در راستای عکس اهداف اقتصاد مقاومتی حرکت کرده است."
وی با بیان این که رشد اقتصادی همچنان منفی است مدعی شد: رشد اقتصادی همچنان منفی است اما سرعت سقوط آن کاهش یافته است، در حال حاضر رشد اقتصادی منفی ۲ درصد است، تولید با چنین وضعیتی افزایش نیافته است و کار بسیار سختی پیش رو داریم.

وی با تاکید بر این که تا به سمت مولد کردن اقتصاد حرکت نشود صحبت از اقتصاد مقاومتی بی‌فایده است گفت: البته امروز مدیران دیگربهانه‌ای برای حرکت نکردن در راستای اصلاحات اقتصادی ندارند اما متاسفانه رویه مدیران همچنان اشتباه است، بیش از ۹۰ درصد سیاست‌های اقتصادی اجرایی نشده است و در حقیقت هزار و ۴۰۰ بند سیاستهای کلی کشور با وجودی که مصوب شده است ولی هرگز اجرایی نشده است.

میرسلیم اظهارعقیده کرد: "اقتصاد ایران به حدی شکننده است که با نباریدن باران در آستانه بحران قرار می‌گیرد این اقتصاد حیاتش به درآمدهای نفتی گره خورده است و مالیات در این اقتصاد سهم ناچیزی را در اختیار دارد.
در اقتصاد رانتی ایران با زد و بند، مالیات‌های صد میلیونی صفر می‌شود اما در کشورهای توسعه یافته و غیر اسلامی اگر کسی اظهاری دروغ بگوید ولی بعد دروغش ثابت شود به نحوی با او رفتار می‌کنند تا از حیات ساقط شود."

این عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با بیان این که انصافا باید اعتراف کرد که طی ۱۶ سال گذشته پیرو مقام معظم رهبری نبوده‌ایم گفت: اقتصاد مقاومتی همچون درختی است که درطوفان‌های مختلف خم و راست می‌شود ولی نمی‌شکند، البته اقتصاد مقاومتی به معنای ریاضت اقتصادی نیست، اقتصاد مقاومتی یعنی تبدیل نفت به کالاهای با ارزش افزوده، نه تبدیل آن به پول نقد و پرداخت پول به جامعه، گفتمان اقتصاد مقاومتی بر ایجاد توان تحریم‌شکنی، رویکرد عقب راندن نظام سلطه و فرصت سازی برای عوامل اقتصاد پویا استوار است.

به گزارش ایسنا، این عضو حزب موتلفه اسلامی، با بیان این که در اقتصاد رو به توسعه و پیشرفت افراد ناتوان باید برای توانمند شدن به سازمان‌های حمایتی معرفی شوند گفت: در اقتصاد رو به پیشرفت باید افلیج‌ها و ناتوانان به سازمانهای حمایتی معرفی شوند تا در این سازمان‌ها زمینه توانمندسازی آنان به وجود آیند، با پرداخت پول به همه جامعه نباید کل جامعه را افلیج و گدا پرورش داد.

وی تنوع بخشی به توسعه‌ی صادرات در بخش‌های مزیت‌دار و جایگزینی واردات در کالاهای اساسی مردم را دو راهبردش برای فراهم شدن بستر تحقق سیاست‌های اقتصاد مقاومتی دانست و افزود: بارزترین ویژگی اقتصاد مقاومتی مردمی بودن یعنی درون زا و برون گرا بودن آن است وحزب موتلفه باید بتواند لبیک واقعی به رهبری گفته تا سایر تشکیلات‌های کشور نیز در این مسیر گام بردارد، تحقق اقتصاد مقاومتی بسیج عمومی را می‌طلبد.

وی با طرح این پرسش که آیا دولت‌ها در پی بزرگتر کردن خود هستند گفت: باید رفتار وسیاست دولت‌ها با اقتصاد را زیر نظر داشت، باید دید آیا دولت‌ها در پی افزایش تصدی‌گری‌ها هستند یا کار‌ها را به مردم می‌سپارند.

ما در حزب موتلفه باید وارد کار شویم و قدم به قدم بستر تحقق اقتصاد مقاومتی را به وجود آوریم.
میرسلیم با انتقاد به آمار صادرات کشور گفت: با بررسی‌های انجام شده مشخص شده است که صادرات کالاهای غیر نفتی کشور دقیقا متناسب با افزایش فروش نفت افزایش یافته است، به بیان دیگر افزایش صادرات غیر نفتی به افزایش فروش نفت گره خورده است.

این عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام در بخش دیگری از سخنانش خواستار اقدام عملی مسئولان در جهت حمایت از تولید کشور شد و افزود: باید مردم را از طریق حمایت از تولید عزیز کرد، باید اقتصاد کشور را توانمند کرد، ما در حزب موتلفه باید بدانیم که چگونه باید در راستای تحقق اقتصاد مقاومتی حرکت کنیم.

اقتصادایران در وضعیتی است که امکان حضور در سازمان اقتصاد جهانی را ندارد البته شرایط تحریم نیز مزید بر علت شده است.
میرسلیم افزود: البته اگر در تحقق اقتصاد مقاومتی موفق شویم و قابلیت‌های اقتصادی و صادراتی را به دست آوریم در این صورت می‌توانیم به WTO بپیوندیم اما تا به سمت مولد کردن اقتصاد حرکت نکنیم صحبت از اقتصاد مقاومتی بی‌فایده است.
+
تگ های مطلب:
ارسال دیدگاه

  • bowtiesmilelaughingblushsmileyrelaxedsmirk
    heart_eyeskissing_heartkissing_closed_eyesflushedrelievedsatisfiedgrin
    winkstuck_out_tongue_winking_eyestuck_out_tongue_closed_eyesgrinningkissingstuck_out_tonguesleeping
    worriedfrowninganguishedopen_mouthgrimacingconfusedhushed
    expressionlessunamusedsweat_smilesweatdisappointed_relievedwearypensive
    disappointedconfoundedfearfulcold_sweatperseverecrysob
    joyastonishedscreamtired_faceangryragetriumph
    sleepyyummasksunglassesdizzy_faceimpsmiling_imp
    neutral_faceno_mouthinnocent

عکس خوانده نمی شود