کد خبر: 383

تاریخ انتشار: 1393-05-10 - 14:33

نسخه چاپی | دسته بندی: لینکستان (مطالب دیگران) / مطالب دیگران- سیاسی / نقد و معرفی کتاب / مطالب دیگران- چهره ها / چهره ها
0
بازدیدها: 1 757

توطئه ای علیه شهید بهشتی / توطئه آمریکایی‌ برای ایجاد تنش جدید در منطقه با انتشار یک کتاب

خبرگزاری فارس خبر انتشار کتابی در آمریکا داده که یکی از موضوعاتش امام موسی صدر و مساله ناپدید شدن ناگهانی وی و اتهام به شهید بهشتی است.   به گزارش خبرنگار کتاب و ادبیات فارس، اخیرا کتابی در آمریکا […]

خبرگزاری فارس خبر انتشار کتابی در آمریکا داده که یکی از موضوعاتش امام موسی صدر و مساله ناپدید شدن ناگهانی وی و اتهام به شهید بهشتی است.

خبرگزاری فارس: توطئه آمریکایی‌ها برای ایجاد تنش جدید در منطقه با انتشار یک کتاب
 

به گزارش خبرنگار کتاب و ادبیات فارس، اخیرا کتابی در آمریکا منتشر شده است که یکی از موضوعاتش امام موسی صدر و مساله ناگهانی ناپدید شدن وی است.

اسم این کتاب «جاسوس خوب» نام دارد که شامل بیوگرافی و خاطرات یکی از افسران بلندپایه سازمان جاسوسی آمریکا CIA به نام رابرت ایمز است و توسط نویسنده‌ای به نام کای برد نوشته شده است.

در این کتاب نویسنده در ادعایی مضحک گفته است،‌ خود ایرانی‌‌ها با نیرنگ امام موسی صدر را در لیبی کشته‌اند و او را در یک بیابان بی‌نام! در لیبی همراه با دو همراهش یعنی شیخ محمد یعقوب و عباس بادرانی دفن کرده‌اند!

جاسوس آمریکایی در خاطراتش ادعا کرده است قزافی برای نزدیک کردن جریان انقلاب اسلامی در ایران و جریان جنبش امل در لبنان، میزبان دیدار شهید بهشتی و امام موسی صدر در لیبی می‌شود. او در توضیح اینکه چرا قزافی چنین کاری انجام داده نوشته است شهید بهشتی نماینده ایران و طرفدار حکومت دینی شیعی بوده است و امام موسی صدر بنا بر نظر امامان شیعه با راه اندازی حکومت توسط شیعیان مخالف بوده و به همین دلیل قزافی با برگزاری جلسه‌ای سعی در نزدیک کردن این دو جریان شیعی و متحد شدن با آنها بر علیه غرب بوده است! البته او در کتابش ادعا کرده همه ورود امام موسی صدر به طرابلس را دیدند اما شهید بهشتی مخفیانه و بدون اینکه دیده شود، وارد شد!

او در خاطراتش نوشته که موسی صدر یک مرد بی‌صبر بود و پس از چند روز ار انتظار برای دیدار با قزافی خسته شد و چمدان‌هایش را بست تا به لبنان بازگردد اما در فرودگاه به بخش تشریفات فردوگاه هدایت شد و به دستور شهید بهشتی که لزوم دستگیری او را به قزافی یادآور شده بود، به طور پنهانی دستگیر شد! نویسنده این کتاب برای توجیه همکاری قزافی با شهید بهشتی نوشته که قزافی از طرف ایرانی‌ها توجیه شده بود که امام موسی صدر عامل غربی‌ها است. قزافی هم دستور داد او را در فردوگاه دستگیر و به هتلش برگردانند و اگر خیلی مقاومت و ناآرامی کرد، او را در ماشین انداخته و به یک زندان مخصوص ببرند تا ماه‌ها در آن بماند.

اما قزافی بعدها زمانی از وضعیت امام موسی صدر عصبانی شد که فهمید خودش به تنهایی نمی‌تواند درباره وضعیت او تصمیم بگیرد و تحت فشار یاسر عرفات بار دیگر قزافی از شهید بهشتی خواست که درباره وضعیت امام موسی صدر تصمیم بگیرند و آخرین بار امام موسی صدر در در 31 اوت 1987 در لیبی دیده شد.

در این کتاب این جاسوس آمریکایی بارها می‌گوید که امام موسی صدر خطری برای حکومت ایران بود و به دستور امام خمینی و با واسطه گری شهید بهشتی در لیبی کشته شد!

گفتی است کسی که برای نوشتن خاطرات این جاسوس آمریکایی انتخاب شده یعنی کای برد، یکی از نویسندگان مشهور آمریکا است که به خاطر قلمش جایزه‌های ادبی متعددی از جمله جایزه پولیتزر را برده و نوشتن بیوگرافی این جاسوس رده بالای سیا توسط او توجه‌ها را به سمت خود جلب کرده است.

انتشار این کتاب به خصوص در رسانه‌های لبنان بازتاب زیادی داشته است.

- فارس
تگ های مطلب:
ارسال دیدگاه

  • bowtiesmilelaughingblushsmileyrelaxedsmirk
    heart_eyeskissing_heartkissing_closed_eyesflushedrelievedsatisfiedgrin
    winkstuck_out_tongue_winking_eyestuck_out_tongue_closed_eyesgrinningkissingstuck_out_tonguesleeping
    worriedfrowninganguishedopen_mouthgrimacingconfusedhushed
    expressionlessunamusedsweat_smilesweatdisappointed_relievedwearypensive
    disappointedconfoundedfearfulcold_sweatperseverecrysob
    joyastonishedscreamtired_faceangryragetriumph
    sleepyyummasksunglassesdizzy_faceimpsmiling_imp
    neutral_faceno_mouthinnocent

عکس خوانده نمی شود