کد خبر: 375

تاریخ انتشار: 1393-04-30 - 15:09

نسخه چاپی | دسته بندی: لینکستان (مطالب دیگران) / بین الملل
0
بازدیدها: 2 287

سخنان تند اسد علیه اردوغان و اخوان در مراسم تحلیف

بشار اسد با حضور در جمع شخصیت‌های سیاسی و بزرگان کشورش برای سومین بار به عنوان رئیس‌جمهوری سوریه سوگند یاد کرد. به گزارش ایسنا به نقل از شبکه خبری اسکای نیوز عربی، بشار اسد، رئیس‌جمهوری سوریه پس از […]

بشار اسد با حضور در جمع شخصیت‌های سیاسی و بزرگان کشورش برای سومین بار به عنوان رئیس‌جمهوری سوریه سوگند یاد کرد.

به گزارش ایسنا به نقل از شبکه خبری اسکای نیوز عربی، بشار اسد، رئیس‌جمهوری سوریه پس از ادای سوگند به تشریح برنامه‌های خود برای دوره سوم ریاست جمهوری‌ سوریه که هفت سال به طول خواهد انجامید، پرداخت.

 

وی در سخنرانی خود پس از مراسم ادای سوگند تاکید کرد که دمشق تا پیروزی کامل به مبارزه با تروریسم و تروریست‌ها ادامه می‌دهد.

 

رئیس‌جمهوری سوریه در سخنانش در دمشق تاکید کرد: انتخابات بهترین پاسخ به تروریسم بود و ملت سوریه پس از سه سال و چهار ماه حمله و جنگ تروریسم علیه خود نشان دادند که ملتی واحد با قلبی واحد هستند و در مقابل تهدید سر خم نمی‌کنند.

 

بشار اسد در ادامه گفت: ملت ما با بیان حق در مقابل تمام دشمنی‌ها و سلطه‌طلبی‌ها ایستادند و نشان دادند که اراده آن‌ها شکست ناپذیر است.

 

وی ادامه داد: مشارکت گسترده مردم در انتخابات در واقع به مثابه رفراندومی در مقابل تروریسم و تروریست‌ها بود و پروژه کشورهای سلطه گر و استعمارگر منطقه را در هم شکست و تمامی نقشه‌های آن‌ها را نقش بر آب کرد. انتخابات سوریه تنها یک روند سیاسی و رای گیری ساده نبود بلکه جنگی تمام عیار علیه تروریسم بود که در هدف خود موفق شد.

اسد ادامه داد: ملت ما به خدا توکل کرد و خدا با حق است و حق نیز همواره به همراه ملت است و هیچ‌گاه به ابرقدرت‌ها و دلارهای نفتی تکیه نکرد. آن‌ها برای خود خیال‌پردازی کردند و شما ملت سوریه واقعیت‌ها را به آن‌ها نشان دادید، پس مبارک باشد این دموکراسی و این آزادی‌خواهی بر شما. مبارک باشد بر شما که معادلات دشمن را برهم زدید و نشان دادید که انتخابات‌تان بهترین پاسخ علیه تروریسم بود، شما با دست خالی در برابر موج تروریسم ایستادید و اکنون تروریسم و حامیان آن‌ها در مقابل اراده شما ملت شکست خورده‌اند. شما در داخل ثابت کردید که ملتی واحد هستید و از وحدت اراضی و حاکمیت سوریه دفاع می‌کنید و شهروندان سوری در خارج از کشور نیز با شرکت در انتخابات حمایت خود را از میهن و وحدت آن نشان دادند. شرکت شهروندان سوری در خارج از کشور در انتخابات تبلیغات رسانه‌های دشمن را که می‌گفتند آوارگان سوری همه از مخالفان دولت هستند خنثی کرد و حضور گسترده ملت سوریه در خارج از کشور پای صندوق‌های رای نشان داد که سوری‌ها همه یک پیکر واحدند.

بشار اسد در ادامه با ابراز امیدواری نسبت به بازگشت آوارگان سوری گفت: من یقین دارم که آوارگان سوری خیلی زود به کشورشان باز می‌گردند و در آبادانی میهن خود سهیم خواهند بود.

وی با اشاره به توطئه‌های غربی و نیز برخی کشورهای منطقه‌ای علیه سوریه ادامه داد: غرب و کشورهای عربی و منطقه‌ای در پروژه خود علیه سوریه شکست خورده‌اند اما این بدان معنا نیست که دشمنان از توطئه‌های خود علیه سوریه و ملت ما دست برداشته‌اند، تروریست‌ها شاید بتوانند آسیب‌ها و مشکلاتی خلق کنند اما هیچ‌گاه نمی‌توانند عزم ملت ما را درهم بشکنند.

رئیس جمهوری منتخب سوریه با اشاره به تحولات منطقه در سه دهه گذشته گفت: مواضع سوریه در مقابل آنچه که در منطقه روی داده از نفوذ اخوان‌الشیطان (اخوان‌المسلمین) گرفته تا حمله آمریکا به عراق و شروع بهار عربی همواره روشن بوده است. آنچه که در سوریه، عراق، لبنان و برخی کشورهای دیگر رخ داد بهار عربی نبود. ما با اصلاحات موافقیم اما خیلی زود مشخص شد که آنچه در سوریه رخ می‌دهد توطئه‌ای بزرگ برای کل منطقه است که در داخل مرزهای سوریه محصور نمی‌ماند.

اسد در ادامه افزود: ما نه موافق حماسه طلبی‌های تو خالی همانند اردوغان هستیم و نه اینکه از حقوق خود کوتاه بیاییم و در گوشه‌ای بنشینیم. ما از اعتدال و میانه‌روی در دفاع از حقوق خود سخن می‌گوئیم.

 

وی در ادامه افزود: حماسه طلبی توخالی همانند آنچه است که اردوغان انجام می‌دهد به گونه‌ای که می‌بینیم در مقابل اسرائیل و دفاع از فلسطین همانند طفلی شیرخوار است اما برای حمایت از تروریست‌ها عربده سر می‌دهد! اردوغان هیچ‌گاه آرزو نکرده که در قدس نماز جماعت برگزار کند اما آرزوی این را دارد که در مسجد امویون (دمشق) نماز جماعت بگذارد.

وی خطاب به کشورهای عرب حامی گروه‌های تروریستی سوریه گفت: کشورهای عربی بهای اقدامات خود را خواهند پرداخت و باید بدانند که تروریسم در مرزهای سوریه باقی نخواهد ماند.

رئیس جمهور سوریه افزود: آیا نیاز بود تا ما سه سال صبر کنیم تا بفهمیم آنچه که در سوریه رخ می‌دهد بهار عربی نیست بلکه تروریسم است؟ آیا 10 سال صبر نیاز بود تا فهمیده شود که حمله به عراق آزادسازی این کشور نیست بلکه راهی برای گسترش آشوب و تروریسم در منطقه است و آیا 30 سال صبر نیاز بود تا بدانیم اخوان‌الشیطان، از اسلام دفاع نمی‌کند و حاصل آن روی کار آمدن تروریست‌های جگرخوار است که اقدام به خوردن اعضای بدن انسان می‌کنند؟

وی با اشاره به مذاکرات سیاسی برای حل بحران در کشورش نیز گفت: راه حل پایان درگیری‌ها در سوریه تنها به دست خود سوری‌هاست و کسانی که فکر می‌کنند این امر در خارج از سوریه محقق می‌شود سخت در اشتباه‌اند.

بشار اسد خطاب به مخالفان سوری نیز گفت: آنان که به وطن خود خیانت کرده‌اند و علیه ارتش و ملتشان دست به سلاح برده‌اند نیز می‌توانند به آغوش میهن باز گردند، همانگونه که قبلا نیز گروه‌هایی از آن‌ها هدایت شدند و سلاح خود را علیه دشمنان ملت نشانه رفتند و در کنار ارتش سوریه جنگیدند و شهید شدند.

وی گفت: من از دیگر کسانی که هنوز علیه ملت خود دست به سلاح دارند می‌خواهم که سلاح‌هایشان را بر زمین بگذارند چرا که ما تا آخرین نفس دست از مبارزه با ترور و تروریسم بر نمی‌داریم و کوچکترین منطقه کشور باید از وجود تروریست‌ها پاک شود.

بشار اسد در اشاره به جدایی برخی از عوامل حکومتی از میهن و پیوستن آن‌ها به مخالفان گفت: برای ملت ما مهم نیست که یک خائن یا مهره سوخته از کشور جدا شود چرا که در واقع آن‌ها جایی در بین ملت ندارند.

رئیس جمهوری منتخب سوریه با اشاره به تبلیغات خارجی علیه دمشق نیز گفت: برخی‌ها از نبرد ارتش با تروریست‌ها از لفظ جنگ داخلی استفاده می‌کنند و این کار تلاشی برای مشروعیت دادن به این تروریست‌ها است. جنگ داخلی قوانین خاص خود را دارد و در آن قومیت‌های مختلف در اماکن جغرافیایی خاص علیه یکدیگر دست به سلاح می‌برند. اما آیا این امر برای سوریه که هزاران تروریست از خارج برای به زانو درآوردن ملت به کشور وارد شده‌اند، صادق است؟ آنچه در سوریه در جریان است جنگ علیه تروریسم است و هیچ نشانی از جنگ داخلی ندارد.

دین انلاین

تگ های مطلب:
ارسال دیدگاه

  • bowtiesmilelaughingblushsmileyrelaxedsmirk
    heart_eyeskissing_heartkissing_closed_eyesflushedrelievedsatisfiedgrin
    winkstuck_out_tongue_winking_eyestuck_out_tongue_closed_eyesgrinningkissingstuck_out_tonguesleeping
    worriedfrowninganguishedopen_mouthgrimacingconfusedhushed
    expressionlessunamusedsweat_smilesweatdisappointed_relievedwearypensive
    disappointedconfoundedfearfulcold_sweatperseverecrysob
    joyastonishedscreamtired_faceangryragetriumph
    sleepyyummasksunglassesdizzy_faceimpsmiling_imp
    neutral_faceno_mouthinnocent

عکس خوانده نمی شود