کد خبر: 534

تاریخ انتشار: 1393-03-30 - 21:45

نسخه چاپی | دسته بندی: لینکستان (مطالب دیگران) / مطالب دیگران- سیاسی
0
بازدیدها: 1 411

پس چه شد "تئوری اطاعت از رئیس جمهور اطاعت از خداست"؟

عصرایران نوشت: چطور است که وقتی احمدی نژاد محبوب شان رئیس جمهور می شود،‌می گویند که به واسطه تنفیذ حکمش توسط ولی فقیه پرتو نور ولایت بر او تابیده و واجب الاطاعه است ولی وقتی فرد دیگری رئیس جمهور می […]

عصرایران نوشت:

چطور است که وقتی احمدی نژاد محبوب شان رئیس جمهور می شود،‌می گویند که به واسطه تنفیذ حکمش توسط ولی فقیه پرتو نور ولایت بر او تابیده و واجب الاطاعه است ولی وقتی فرد دیگری رئیس جمهور می شودهر روز علیه او موضع می گیرند و حتی اسلام او را هم نمی شناسند؟

- آیت الله محمدتقی مصباح یزدی این روزها شمشیر را از رو بسته و مدام علیه رئیس جمهور روحانی سخن می گوید. در جدیدترین سخنانش هم با متهم کردن حسن روحانی به این که از خط امام و انقلاب برگشته ،‌ گفته است: این‌که شخصی بگوید عده‌ای دین را نمی‌شناسند و متوهم هستند، در همین مسأله ریشه دارد. چون این عده، دین خود را با الهام از فرهنگ غربی تفسیر می‌کنند و شناخت آنها نسبت به دین، به گونه‌ای نیست که امام(ره) آن را معرفی کرد. بله، ما، دینی را که آن‌ها می‌گویند، نمی‌شناسیم.

البته ایرادی نیست و هر کسی حق دارد از رئیس جمهور کشور انتقاد کند و آقای مصباح نیز به عنوان یک شهروند از این حق مستثنی نیست. کسی هم حق ندارد علیه ایشان به دلیل سخنانش اقدامی کند چه آن که همان گونه که بارها تأکید کرده ایم ،‌جواب کلمه ، کلمه است.

در این میان اما یک نکته قابل توجه و تأمل است. سخنان جناب مصباح در تاریخ ۲۱ مرداد ۱۳۸۸ را را بخوانید،‌ زمانی که محمود احمدی نژاد رئیس جمهور بود و صد البته به موسسه تحت مدیریت مصباح ،‌خوب می رسید:‌مصباح یزدی؛ از «واجب الاطاعه بودن محمود احمدی نژاد» تا «نشناختن دین حسن روحانی»!
"وقتي رييس جمهوري از جانب رهبري نصب و تاييد مي شود به عامل او تبديل شده و از اين پرتو نور بر او نيز تابيده مي شود. وقتي رياست جمهوري حکم ولي فقيه را دريافت کرد اطاعت از او نيز چون اطاعت از خداست."

حال از جناب مصباح می پرسیم پس چه شد "تئوری اطاعت از رئیس جمهور اطاعت از خداست"؟
البته ما بر خلاف جناب مصباح معتقدیم که اطاعت از رئیس جمهور ، چه احمدی نژاد باشد و چه روحانی ،‌ ربطی به اطاعت از خدا ندارد ولی وقتی کسی که ادعای نظریه پردازی دینی دارد چنین چیزی را می گوید، باید خود نیز در قبال آن پاسخگو باشد؟

چطور است که وقتی احمدی نژاد محبوب شان رئیس جمهور می شود،‌می گویند که به واسطه تنفیذ حکمش توسط ولی فقیه پرتو نور ولایت بر او تابیده و واجب الاطاعه است ولی وقتی فرد دیگری رئیس جمهور می شود و درست مانند رئیس جمهور قبلی، ریاستش توسط ولی فقیه تنفیذ می شود،‌ دیگر خبری از این حرف ها نیست و هر روز علیه او موضع می گیرند و حتی اسلام او را هم نمی شناسند؟!

آقای مصباح! یک بام و دو هوا که نمی شود. اگر ملاک واجب الاطاعه بودن رئیس جمهور، تنفیذ رهبری است که درباره روحانی هم انجام شده است. اگر هم از سخن دیروزتان برگشته اید یا دیگر چنان گفتمانی به صرفه و صلاح نیست اعلام کنید. دین که بازیچه نیست که هر روز از آن برای اهداف سیاسی مایه گذاشته شود. همان گونه که برای احمدی نژاد حتی از امام زمان (عج) هم هزینه کردید؛ برای اثبات این ادعا این سخن تان را به یاد آورید: دیشب یکی از دوستان ... در حال احیاء پیش از نیمه شب به خواب می رود. در خواب به او ندا می شود که بلند شو برای احمدی نژاد دعا کن ، وجود مقدس ولی عصر (عج) دارند برای احمدی نژاد دعا می کنند. (گفتمان مصباح، رضا صنعتی، مرکز اسناد انقلاب اسلامی، ص۸۸۳)

مصباح یزدی؛ از «واجب الاطاعه بودن محمود احمدی نژاد» تا «نشناختن دین حسن روحانی»!

آقای مصباح مدت هاست که از قامت یک محقق و مدرس حوزوی خارج شده و در حد یک فعال حزبی درآمده است کما این که در انتخابات ریاست جمهوری،‌از کاندیداتوری کامران باقری لنکرانی حمایت می کرد و این جمله معروف را درباره اش گفت:‌ "بینی وبین الله شهادت می دهم که روی زمین و زیر این آسمان کسی اصلح از آقای لنکرانی نمی شناسم."

مصباح یزدی؛ از «واجب الاطاعه بودن محمود احمدی نژاد» تا «نشناختن دین حسن روحانی»!

به نظر می رسد این فعال سیاسی،‌ هنوز در حال و هوای انتخابات است و از این که صالح ترین انسان روی زمین و زیر آسمان(!) رئیس جمهور نشده ،‌همچنان ناراحت است. اشکالی هم ندارد،‌نه تغییر خط از حوزه به فعالیت حزبی و جناحی ، نه حمایت از لنکرانی و بعد سعید جلیلی ، نه انتقاد از رئیس جمهور. آنچه محل اشکال است، یک بام و دو هواست و مایه گذاشتن از دین محمد(ص) برای اهداف سیاسی و جناحی.
آقای مصباح! شما لباس دین پوشیده اید برای خدمت به دین نه برای به خدمت گرفتن دین.

+

تگ های مطلب:
ارسال دیدگاه

  • bowtiesmilelaughingblushsmileyrelaxedsmirk
    heart_eyeskissing_heartkissing_closed_eyesflushedrelievedsatisfiedgrin
    winkstuck_out_tongue_winking_eyestuck_out_tongue_closed_eyesgrinningkissingstuck_out_tonguesleeping
    worriedfrowninganguishedopen_mouthgrimacingconfusedhushed
    expressionlessunamusedsweat_smilesweatdisappointed_relievedwearypensive
    disappointedconfoundedfearfulcold_sweatperseverecrysob
    joyastonishedscreamtired_faceangryragetriumph
    sleepyyummasksunglassesdizzy_faceimpsmiling_imp
    neutral_faceno_mouthinnocent

عکس خوانده نمی شود