کد خبر: 577

تاریخ انتشار: 1393-01-19 - 21:44

نسخه چاپی | دسته بندی: لینکستان (مطالب دیگران) / مطالب دیگران- سیاسی
0
بازدیدها: 1 820

دفاع علی مطهری از دیدار نوروزی جنتی با خاتمی

بعضی از این افراد ممکن است از روی حس نیت اعتراض داشته باشند اما اکثرشان اهداف سیاسی دارند. این در حالی است که در زمان دولت سابق، ما وضعیت فرهنگی به مراتب بدتری داشتیم زیرا آقای احمدی نژاد و آقای […]

بعضی از این افراد ممکن است از روی حس نیت اعتراض داشته باشند اما اکثرشان اهداف سیاسی دارند. این در حالی است که در زمان دولت سابق، ما وضعیت فرهنگی به مراتب بدتری داشتیم زیرا آقای احمدی نژاد و آقای مشایی افکار خاص فرهنگی داشتند. در آن دوره این افرادنسبت به انحرافات فرهنگی ساکت و بی اعتنا بودند ولی الان با اندک بهانه ای اعتراض می کنند. این یک بام و دو هوا و این رفتار و قضاوت دوگانه قابل توجیه نیست.»

اولین روز کاری مجلس در سال جدید به طرح سئوال و بیان اعتراض گذشت. در این میان اعتراض طیفی از نمایندگان مجلس به دیدار عیدانه وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با سیدمحمدخاتمی، رئیس جمهوری پیشین ایران،بیش از همه نظر رسانه های محافظه کار را به خود جلب کرد. با این وجود اگرچه رسانه های محافظه کار آتش اعتراض به این دیدار را شعله ورتر می کنند اما هستند نمایندگانی که دیدار علی جنتی و سیدمحمد خاتمی را کاری طبیعی و واکنش برخی نمایندگان به این موضوع را غیرطبیعی می دانند.

 

«علی مطهری»، نماینده مردم تهران در مجلس در گفت و گو با تدبیر ضمن نادرست خواندن اعتراض نمایندگان به این دیدار گفت:« من ملاقات وزیر ارشاد و دیگر وزرا با آقای خاتمی را کاری مثبت و موجب وحدت ملی می دانم. معترضان هم بهتر است به جای اعتراض، با آقای خاتمی ملاقات کنند و اگر انتقادی از ایشان دارند با خودشان مطرح و گفت و گو کنند. این نشانه جمود و خشک مغزی است که اگر با کسی اختلاف نظر داریم او را طرد کنیم یا او را خارج از دایره انقلاب بدانیم و خودمان را حق مطلق بپنداریم. این با سیره و روش پیامبر اسلام و اولیای دین سازگار نیست. اگر معتقدند که آقای خاتمی در فتنه سال 88 نقش داشته است، بروند پاسخ ایشان را بشنوند.»

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی ادامه داد:« فکر می کنم تعدادی از نماینده ها رابطه خوبی با آقای جنتی ندارند و به هر بهانه ای به ایشان اعتراض یا سئوالی را مطرح می کنند. به نظر من این اعتراض ها بیشتر جنبه سیاسی دارد. چون آقای جنتی از نظر بینش سیاسی به آقایان هاشمی  و خاتمی نزدیک است این افراد به او اعتراض می کنند.»

مطهری همچنین تاکید کرد:« کسانی که این اعتراضات را مطرح می کنند بیشتر از جبهه پایداری هستند و تعدادشان از 15 نفر تجاوز نمی کند و طبق یک برنامه قبلی و معین عمل می کنند که بعضا در بیرون مجلس تصمیم گیری می شود.»

او ادامه داد:« البته بعضی از این افراد ممکن است از روی حس نیت اعتراض داشته باشند اما اکثرشان اهداف سیاسی دارند. این در حالی است که در زمان  دولت سابق، ما وضعیت فرهنگی به مراتب بدتری داشتیم زیرا آقای احمدی نژاد و آقای مشایی افکار خاص فرهنگی داشتند. در آن دوره این افرادنسبت به انحرافات فرهنگی ساکت و بی اعتنا بودند ولی الان با اندک بهانه ای اعتراض می کنند. این یک بام و دو هوا و این رفتار و قضاوت دوگانه قابل توجیه نیست.»

نماینده مردم تهران درباره عملکرد فرهنگی دولت یازدهم گفت:« به نظر من دولت یازدهم تا امروز در مجموع کارنامه موفقی در حوزه فرهنگ داشته است. در بخش سینما می بینید جشنواره فیلم فجر سال 92 در مقایسه با جشنواره های دولت قبلی بسیار ارزشی تر و موفق تر بود یا در حوزه مطبوعات در مجموع آزادی بیان رعایت شده و به آن اهمیت داده می شود گرچه قابل نقد است. همین طور  در حوزه کتاب و ممیزی کتاب ها. امروز اصحاب فرهنگ و هنر دلگرم تر هستند و اعتماد بیشتری نسبت به دولت پیدا کرده اند و همکاری بهتری با دولت دارند. فکر می کنم اگر از بعضی کاستی ها بگذریم که کاستی های مشترک همه دولت هاست مثل کوتاهی در اجرای بخشی از امر به معروف و نهی از منکر که وظیفه دولت اسلامی است، دولت یازدهم تا به امروز در حوزه فرهنگ در مجموع کارنامه قابل قبولی داشته است.»

تگ های مطلب:
ارسال دیدگاه

  • bowtiesmilelaughingblushsmileyrelaxedsmirk
    heart_eyeskissing_heartkissing_closed_eyesflushedrelievedsatisfiedgrin
    winkstuck_out_tongue_winking_eyestuck_out_tongue_closed_eyesgrinningkissingstuck_out_tonguesleeping
    worriedfrowninganguishedopen_mouthgrimacingconfusedhushed
    expressionlessunamusedsweat_smilesweatdisappointed_relievedwearypensive
    disappointedconfoundedfearfulcold_sweatperseverecrysob
    joyastonishedscreamtired_faceangryragetriumph
    sleepyyummasksunglassesdizzy_faceimpsmiling_imp
    neutral_faceno_mouthinnocent

عکس خوانده نمی شود