کد خبر: 607

تاریخ انتشار: 1348-10-11 - 03:30

نسخه چاپی | دسته بندی: لینکستان (مطالب دیگران) / / مطالب دیگران- سیاسی
0
بازدیدها: 887

افراط‌یون اصلاح طلب در خدمت افراطیون اصولگرا/مرتضی داستانی

مگر مردم ما یادشان رفته است که افراط‌گرایی احمدی‌نژاد و جریان پایداری مولود افراط‌گرایی دوران اصلاحات است. سخنان رضوی فقیه در همدان بار دیگر نقاب از چهره اصلاح طلبان افراطی زدود و نشان داد این افراد […]

مگر مردم ما یادشان رفته است که افراط‌گرایی احمدی‌نژاد و جریان پایداری مولود افراط‌گرایی دوران اصلاحات است.

سخنان رضوی فقیه در همدان بار دیگر نقاب از چهره اصلاح طلبان افراطی زدود و نشان داد این افراد در ادعای اصلاح طلبی خود صادق نیستند وبنحوی مصداق بارز آیه (و اذا قیل لهم لا تفسدوا فی الارض قالوا انما نحن مصلحون) هستند. البته سخنان رضوی و امثال او برای مردم ما تازگی ندارد. حرف‌های امروز رضوی همان حرف‌های کهنه و مندرس دیروز آنهاست که با واکنش منفی مردم روبه رو شد. اگر این افراد یک سر سوزن به مؤلفه‌ و واقعیتی به‌ نام «مردم» اعتقاد داشتند بایستی از انتخابات سال ۸۴ و شوراي شهر دوره سوم درس‌های زیادی فرا می‌گرفتند.

این افراد اگر خیال می‌کنند در فضای دلزدگی مردم از افراطیون به ظاهر اصول‌گرا می‌توانند تنوري برای افراط‌گرایی خود گرم کنند تصور خامی است که ریشه در عدم شناخت ملت ایران دارد.
بسیاری از روشنفكران و افرادی که ادای روشنفکری درآورده‌اند وقتی پای در این مسیر گذاشته‌اند طرفی جز بیهودگی براي خود نبسته‌اند. تنها افراط‌گرایی این عده بساط نان و آب فراوانی را برای مجموعه‌ای در کشور فراهم کرده است . اینان با سخنان خود قبل از این که برای خود و افکار‌شان نفعی داشته باشند هیزم‌کش تنور افراط‌گرایی جناح مقابل خود در کشور می‌شوند.مگر مردم ما یادشان رفته است که افراط‌گرایی احمدی‌نژاد و جریان پایداری مولود افراط‌گرایی دوران اصلاحات است.

این روز‌ها افراط‌گرایان به ظاهر اصول‌گرا كه در کشور توسط مردم به انزوا کشیده شده‌اند، زمین و زمان را می‌بافند تا نقطه ضعفی، عیبی، ایرادی، اشکالی را درگوشه ای از کشور پیدا کنند و داد و فریاد راه بیندازندوبساط عیش ونوش سیاسی خود را فراهم کنند، گویا عده‌ای مثلا از اصلاح‌طلبان مأموريت دارند که زمینه حیات مجدد و بازسازی این جریان منزوی را فراهم کنند.
نمی‌شود ساده تلقی کرد که رضوی فقیه با آن‌همه سوابق بعد از سال‌ها وارد ایران شود، برود به همدان ـ جایی که قبلا آقاجری آن‌همه هزینه برای کشور و مسئولین فراهم کرد و با سخنانش اصلاح‌طلبان راستین و معتدل را زمین‌گیر و منزوی نمود ـ دوباره به نحو دیگر همان نقش را با سخنان تکراری ایفا نماید.

افرادی مثل رضوي فقیه یا کسانی که وی را برای ایفای این نقش ترغیب کرده‌اند قطعا دو هدف را در این رابطه دنبال می‌کنند: اول زمین‌گیر کردن جریان اعتدال در کشور، دوم تشدید فضای افراط‌گرایی و ملتهب کردن جامعه؛ اهدافی که به طور قطع جریان احمدی‌نژاد و پایداری در این ماه‌های اخیر به شدت با رنگ و لعاب و جهات دیگری به دنبال آن هستند.

نگاهی به عملکرد افراط‌گرایان در دو‌دهه اخیر در کشور بیانگر این مسأله است که عملا افراط‌یون هر جناحی در کشور در خدمت جناح به ظاهر مقابل خود بوده‌اند هر چند به چهره‌ یکدیگر چنگ زده باشند. به طوری که بعضی وقت‌ها به ذهن انسان خطور می‌کند که اتاق فرمان این دو جریان یکیست که هر یک را با دیگری زنده و پابرجا نگه می‌دارد. چه خوب گفت شیخ واقع‌بین حجت‌الاسلام والمسلمین ناطق نوری که: یکی از بدبختی‌های کشور ما این است که گرفتار تندروها هستیم، گرفتار بی ترمز‌ها، چه چپ باشد چه راست.

 

+

 

تگ های مطلب:
ارسال دیدگاه

  • bowtiesmilelaughingblushsmileyrelaxedsmirk
    heart_eyeskissing_heartkissing_closed_eyesflushedrelievedsatisfiedgrin
    winkstuck_out_tongue_winking_eyestuck_out_tongue_closed_eyesgrinningkissingstuck_out_tonguesleeping
    worriedfrowninganguishedopen_mouthgrimacingconfusedhushed
    expressionlessunamusedsweat_smilesweatdisappointed_relievedwearypensive
    disappointedconfoundedfearfulcold_sweatperseverecrysob
    joyastonishedscreamtired_faceangryragetriumph
    sleepyyummasksunglassesdizzy_faceimpsmiling_imp
    neutral_faceno_mouthinnocent

عکس خوانده نمی شود