کد خبر: 1303

تاریخ انتشار: 1348-10-11 - 03:30

نسخه چاپی | دسته بندی: ---
0
بازدیدها: 562

پيام تبريك آيت‌الله صانعي به رئيس‌جمهور منتخب مردم

ميزان بودن رأي مردم؛ خاص ايام انتخابات و حضور در پاي صندوق‌ها نيست بلكه رأي، نظر و رضايت مردم در تمام دوراني كه شما به عنوان رئيس‌جمهور ملت متصدي امور هستيد بايد نافذ و به عنوان ميزان و ملاك و يك […]

ميزان بودن رأي مردم؛ خاص ايام انتخابات و حضور در پاي صندوق‌ها نيست بلكه رأي، نظر و رضايت مردم در تمام دوراني كه شما به عنوان رئيس‌جمهور ملت متصدي امور هستيد بايد نافذ و به عنوان ميزان و ملاك و يك عنصر تأثير گزار مورد توجه باشد

در پي انتخاب حجت‌الاسلام والمسلمين دكتر روحاني به رياست جمهوري اسلامي ايران، حضرت آيت‌الله حاج شيخ يوسف صانعي از مراجع تقليد با انتشار پيامي اين انتخاب را به وي تبريك گفتند. متن پيام بدين شرح است.
باسمه تعالي
" وَأَ لَّوِ اسْتَقَامُوا عَلَي الطَّرِيقَةِ لاََسْقَيْنَاهُم مَاءً غَدَقاً "
برادر مكرم جناب حجت الاسلام والمسلمين آقاي دكتر حسن روحاني (دام عزّه و توفيقه)
رئيس جمهور منتخب ملت شريف ايران
سلام عليكم؛
حضور آگاهانه، و مقتدرانه و با شكوه مردم فهيم و قدرشناس كشور عزيزمان ايران در يازدهمين انتخابات رياست جمهوري اسلامي در روز 24 خرداد از يك سو موجب دلگرمي مضاعف همه دوستداران عدالت و آزادي و سربلندي ميهن اسلامي و از سوي ديگر باعث يأس و سرخوردگي دشمنان آن گرديد.
نتيجه شيرين انتخاب مقتدرانه و معنادار حضرتعالي به عنوان رئيس‌جمهور منتخب بيانگر زمان شناسي، شور و شعور و خواست ملت در انتخاب اعتدال، اخلاق، آزادي‌هاي قانوني و مشروع در جهت نفي هرگونه ظلم و ستم و بي‌عدالتي است. اينجانب ضمن تبريك اين انتخاب شايسته به حضرتعالي و تشكر وافر از حضور مردم عزيز و تصميم سنجيده و ايثارگري جناب آقاي دكتر عارف (دام عزّه العالي) نكاتي را متذكر مي‌شوم.
1- از حضرتعالي كه از سابقون در انقلاب هستيد انتظار مي‌رود كه در تدوين برنامه‌هاي دولت با توجه به هدايت‌هاي امام امت (سلام‌الله عليه) و عنصر زمان و مكان و اجتهاد پويا زمينه بالندگي هرچه بيشتر فقه اهل بيت (سلام‌الله عليهم اجمعين) را فراهم آوريد.
2- بايد توجه داشت كه ميزان بودن رأي مردم؛ خاص ايام انتخابات و حضور در پاي صندوق‌ها نيست بلكه رأي، نظر و رضايت مردم در تمام دوراني كه شما به عنوان رئيس‌جمهور ملت متصدي امور هستيد بايد نافذ و به عنوان ميزان و ملاك و يك عنصر تأثير گزار مورد توجه باشد.
3- امروز از مشكلات اساسي اين مملكت تورم، بيكاري و فقر و ساير ناهنجاري‌هاي اجتماعي ناشي از آن و بي‌توجهي به ارزش‌هاي اخلاقي است از اين رو انتظار قاطبه ملت از حضرتعالي آن است كه ضمن توجه جدي به نهادينه كردن اخلاق اسلامي در جامعه، زمينه سازي زوال و از بين رفتن فرهنگ دروغ، تهمت، تخريب، خرافات و موهومات كه متأسفانه خسارات زيادي به جامعه اسلامي و ارزش‌هاي متعالي آن وارد كرده است فراهم گردد.
4- انتظار به حق و شايسته ملت آن است كه عقلانيت، تدبير و اعتدال وجه غالب و رويكرد اساسي در حل معضلات و مشكلات داخلي و خارجي باشد، طبعاً در اين صورت نه تنها راه بر بهانه جويان مسدود خواهد شد بلكه همراهي ملت را (حتي در صورت وجود مشكلات احتمالي) به همراه خواهد داشت.
5- دفاع از حقوق و آزادي‌هاي مشروع و حق آزادي بيان، قلم و انتقاد كه موجب پيشرفت يك جامعه و مانع بزرگي بر سر راه خودكامگي، فساد، تبعيض مي‌باشد هرچه بيشتر بايد مورد نظر و حمايت قرار گيرد.
6- رأي ملت به حضرتعالي سرمايه ارزشمند است كه در صورت پاسداشت آن به بزرگترين سرمايه معنوي دنيا و آخرتتان تبديل خواهد شد و ناگفته پيداست كه در تحقق اين پيروزي زحمات نخبگان، انديشمندان، دانشگاهيان و به خصوص آنانيكه دردفاع از حقوق ملّت دچار محدوديتها گرديده‌اند تأثير به سزايي داشته و دارد.
اينجانب در پايان ضمن تبريك مجدد انتخاب شما به عنوان رئيس جمهور، دوام و كمال توفيقتان را در خدمت به مردم از درگاه حضرت احديت مسألت مي‌نمايم و آخر دعواهم ان الحمد لله رب العالمين.
قم المقدسه ـ يوسف صانعي
28 خرداد
1392

منبع:روزنامه جمهوری اسلامی

تگ های مطلب:
ارسال دیدگاه

  • bowtiesmilelaughingblushsmileyrelaxedsmirk
    heart_eyeskissing_heartkissing_closed_eyesflushedrelievedsatisfiedgrin
    winkstuck_out_tongue_winking_eyestuck_out_tongue_closed_eyesgrinningkissingstuck_out_tonguesleeping
    worriedfrowninganguishedopen_mouthgrimacingconfusedhushed
    expressionlessunamusedsweat_smilesweatdisappointed_relievedwearypensive
    disappointedconfoundedfearfulcold_sweatperseverecrysob
    joyastonishedscreamtired_faceangryragetriumph
    sleepyyummasksunglassesdizzy_faceimpsmiling_imp
    neutral_faceno_mouthinnocent

عکس خوانده نمی شود