کد خبر: 1474

تاریخ انتشار: 1348-10-11 - 03:30

نسخه چاپی | دسته بندی: ---
0
بازدیدها: 701

حسینیان:آلوده کردن ساحت علما به مسائل جناحی بدعتی نادرست است/ملاحظه:حسینیان ایت الله مصباح را از علما نمی داند!

پس از اعلام خبر حضور دکتر علی مطهری و چند نماینده مجلس در قم و دیدار با تعدادی از مراجع عظام تقلید و پخش خبر حمایت انان از حضور ایت الله هاشمی رفسنجانی در انتخابات یازدهمین دوره ریاست جمهوری، […]

پس از اعلام خبر حضور دکتر علی مطهری و چند نماینده مجلس در قم و دیدار با تعدادی از مراجع عظام تقلید و پخش خبر حمایت انان از حضور ایت الله هاشمی رفسنجانی در انتخابات یازدهمین دوره ریاست جمهوری، بلافاصله جریان هایی که مخالف حضور ایشان هستند به تکاپو افتادند و با تکذیب و...نسبت به ان موضع گرفتند.

موضع حسینیان عضو جبهه پایداری از بقیه جالب توجه تر بود.

سایت رجانیوز به نقل از وی اوده است،متن خبر:

حسینیان:آلوده کردن ساحت علما به مسائل جناحی بدعتی نادرست است

نماینده تهران در مجلس با بیان اینکه آلوده کردن ساحت علما به مسائل جناحی فی‌نفسه حرام است، گفت: طرح اینگونه مسائل در واقع یک توطئه از قبل تعیین شده برای خدشه‌دار کردن ساحت علما محسوب می‌شود.

 حجت‌الاسلام روح‌الله حسینیان عضو کمیسیون اصل 90 مجلس در گفت‌وگو با  فارس با اشاره به ادعای دعوت دو تن از مراجع از هاشمی برای حضور در انتخابات و تکذیب این ادعا اظهار داشت: نسبت دروغ‌ دادن به هر فردی خلاف شرع، اتهام و گناه محسوب می‌شود.
 
وی با بیان اینکه ساحت علما را نباید به مسائل جناحی و اختلافی آلوده کرد، افزود: مراجع تقلید انسان‌های شامل و وافی هستند و همگان برای آنها احترامی خاص قائل هستند.
 
نماینده تهران با بیان اینکه انتخابات مسئله‌‌ای نیست که تقلید از مراجع دینی در آن رعایت شود، خاطرنشان کرد: بر اساس سنتی که حضرت امام (ره) بنا گذاشتند، هم فردی که می‌خواهد به عنوان کاندیدا خود را معرفی کند و هم مردمی که می‌خواهند به او رأی دهند، باید بر مبنای شناخت و علم به اینکه آن فرد دارای شرایط ویژه ریاست جمهوری است، باید در صحنه انتخابات حضور یابند. 
 
حسینیان تصریح کرد: طرح این مسائل و اتهامات علاوه بر اینکه فی ‌نفسه حرام است، یک بدعت جدید در حال پایه‌گذاری است و سبب می‌شود تا ناخواسته از محبوبیت علما کاسته شود.
 
عضو کمیسیون اصل 90 مجلس در پایان گفت: طرح پیام دو مرجع عالیقدر جهان شیعه برای دعوت از هاشمی در انتخابات در واقع یک توطئه از قبل تعیین شده برای خدشه‌دار کردن ساحت علما محسوب می‌شود.منبع: رجانیوز
ایشان دخیل کردن علما در چنین فضایی را خلاف شرع وبدعت و نادرست دانسته است.
البته شدت مخالفت با اقای هاشمی باعث شده که جریان فکری وی همین اخیرا در مراسم کاندیداتوری فرد مورد نظرشان از سخنرانی وتایید وحمایت ایت الله مصباح استفاده کردند.
سوال این است که ایا ایشان ایت الله مصباح را از علما نمی داند که بعید است با تعبیراتی که از قبیل علامه برای ایشان به کار می برند، ایشان را از علما نداند.
احتمال دیگر این است که این استفاده اگر برای تفکر ایشان باشد اشکالی ندارد اما برای دیگران خلاف شرع،بدعت و نادرست است که احتمالا مراد همین است که نشان می دهد ناخواسته این جریان فکری با تفکری اشعری گرانه خود را محور حق و باطل می داند و در حقیقت حق وباطلی وجود ندارد و ملاک حق وباطل کاری است که مطابق میل این جریان باشد.اللهم اجعل عواقب امورنا خیرا.
ضمنا به دلیل احتمال تغییر خبر یادشده تصویر این خبر نیز اورده می شود.
حسینیان
تگ های مطلب:
ارسال دیدگاه

  • bowtiesmilelaughingblushsmileyrelaxedsmirk
    heart_eyeskissing_heartkissing_closed_eyesflushedrelievedsatisfiedgrin
    winkstuck_out_tongue_winking_eyestuck_out_tongue_closed_eyesgrinningkissingstuck_out_tonguesleeping
    worriedfrowninganguishedopen_mouthgrimacingconfusedhushed
    expressionlessunamusedsweat_smilesweatdisappointed_relievedwearypensive
    disappointedconfoundedfearfulcold_sweatperseverecrysob
    joyastonishedscreamtired_faceangryragetriumph
    sleepyyummasksunglassesdizzy_faceimpsmiling_imp
    neutral_faceno_mouthinnocent

عکس خوانده نمی شود