کد خبر: 1493

تاریخ انتشار: 1348-10-11 - 03:30

نسخه چاپی | دسته بندی: ---
0
بازدیدها: 504

روحانی: ما تعلیق هسته‌ای را شکستیم

۲ در گفتگو با مهر مطرح شد: توضیحات روحانی درباره شکستن تعلیق فعالیت های هسته‌ای و معاهده پاریس رئیس مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت نظام و دبیر اسبق شورای عالی امنیت ملی توضیحاتی درباره […]

۲

در گفتگو با مهر مطرح شد:
توضیحات روحانی درباره شکستن تعلیق فعالیت های هسته‌ای و معاهده پاریس
رئیس مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت نظام و دبیر اسبق شورای عالی امنیت ملی توضیحاتی درباره شکستن تعلیق فعالیت های هسته‌ای در سال 84 و معاهده پاریس ارائه کرد.

حجت الاسلام حسن روحانی در گفتگو با خبرنگار مهر در کرج، با بیان اینکه ایران در بحث انرژی هسته ای تعطیلی و کنسلی ندارد، در خصوص معاهده پاریس و  و اینکه آیا روند مذاکرات هسته ای در دوره مذاکرات وی به نفع ایران بود یا الان بیشتر منافع ایران را تامین میکند گفت: قرار داد پاریس صرفاً برای پیشرفت در یک دوره سه ماه مذاکره و البته با شرط ادامه تحقیقات هسته ای بود و  این قرارداد برای کنسلی فعالیت هسته ای و یا دائمی نبوده بلکه برای دوره کوتاه بود.

وی ادامه داد: این دوره هم از طرف سران نظام تعیین شده بود که حداکثر 6 ماه باشد ولی زمان مورد نظر کشورهای اروپایی دو سال بود که ما قبول نکردیم و بعد گفتند یک سال باشد ولی باز هم قبول نکردیم و حتی برای دوره 6 ماهه هم به آنها نه گفتیم.

وی ادامه همچنین افزود: ما گفتیم در پایان سه ماه این دوره را رسیدگی می کنیم، اگر پیشرفت بود ادامه می دهیم اگر پیشرفتی در روند مذاکرات مشاهده نکردیم قطع می کنیم.

کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری تصریح کرد: عملاً بعد از سه ماه اول معاهده پاریس منتفی شد و در فروردین ماه 1384 طرح 4 مرحله ای را به اروپایی ها دادیم که در آن طرح در مدت 4 ماه سایت هسته ای اصفهان راه اندازی می شد، طی هشت ماه سایت هسته ای نطنز راه اندازی می شد.

دبیر اسبق شورای عالی امنیت ملی تصریح کرد: ابتدا سه هزار سانتریفیوژ در تاسیسات هسته ای نصب می شد و  بعد از یکسال به سمت 54 هزار سانتریفیوژ می رفتیم.

وی افزود: این طرح چهار مرحله بین سه کشور مورد بحث واقع شد که دو کشور موافق بودند ولی انگلیسی ها مخالف بودند و می گفتند این امر را برای دولت بعدی بگذاریم و می گفتند تا به توافق برسیم دولت تمام شده است بنابراین در دولت بعدی آغاز شود.

رئیس مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت نظام اظهار داشت: ما به تهران گزارش دادیم که رهبری اعلام کردند ما دیگر صبر نکنیم تا در دولت بعدی توافق کنیم بنابراین ما راه اندازی کرده و تعلیق را شکستیم و در مصاحبه مطبوعاتی نیز پایان تعلیق را اعلام کردم.

منبع:مهر

تگ های مطلب:
ارسال دیدگاه

  • bowtiesmilelaughingblushsmileyrelaxedsmirk
    heart_eyeskissing_heartkissing_closed_eyesflushedrelievedsatisfiedgrin
    winkstuck_out_tongue_winking_eyestuck_out_tongue_closed_eyesgrinningkissingstuck_out_tonguesleeping
    worriedfrowninganguishedopen_mouthgrimacingconfusedhushed
    expressionlessunamusedsweat_smilesweatdisappointed_relievedwearypensive
    disappointedconfoundedfearfulcold_sweatperseverecrysob
    joyastonishedscreamtired_faceangryragetriumph
    sleepyyummasksunglassesdizzy_faceimpsmiling_imp
    neutral_faceno_mouthinnocent

عکس خوانده نمی شود