کد خبر: 1491

تاریخ انتشار: 1348-10-11 - 03:30

نسخه چاپی | دسته بندی: ---
0
بازدیدها: 793

در نمایشگاه کتاب تهران مجمع ناشران انقلاب اسلامی از 10 نویسنده تقدیر کرد

مجمع ناشران انقلاب اسلامی برگزار کرد: تجلیل از ۱۰فعال برتر ادبیات انقلاب اسلامی در نمایشگاه کتاب چکیده: منا نشر/شاعران و نویسندگان ادبیات انقلاب اسلامی در غرفه مجمع ناشران انقلاب اسلامی تجلیل شدند. […]

مجمع ناشران انقلاب اسلامی برگزار کرد:

تجلیل از ۱۰فعال برتر ادبیات انقلاب اسلامی در نمایشگاه کتاب

چکیده: منا نشر/شاعران و نویسندگان ادبیات انقلاب اسلامی در غرفه مجمع ناشران انقلاب اسلامی تجلیل شدند.

شاعران و نویسندگان ادبیات انقلاب اسلامی عصر امروز، ۱۹ اردیبهشت، طی مراسمی در غرفه مجمع ناشران انقلاب اسلامی در نمایشگاه کتاب تهران تجلیل شدند.
حمیدرضا شاه‌آبای، حجت‌الاسلام و المسلمین محمدرضا زائری، فاضل نظری، صادق کرمیار، جعفر شیرعلی‌نیا، محمدرضا شهبازی، علی مؤذنی، اکبر صحرایی، علی شجاعی و حسام‌الدین مطهری به عنوان فعالان ادبی عرصه ادبیات انقلاب اسلامی در این مراسم مورد تقدیر و تجلیل قرار گرفتند.
جعفر شیرعلی‌نیا، مولف کتاب «دائره‌المعارف مصور تاریخ جنگ»، که روز گذشته به نمایشگاه کتاب تهران رسد پیش از شروع مراسم در جمع خبرنگاران گفت: حوزه تخصصی من پژوهش در مسائل ایران در دهه نخست پس از پیروزی انقلاب اسلامی است که یکی از اتفاقات مهم این دهه جنگ تحمیلی بوده است.
وی با بیان اینکه پیش از این کتاب «هشت سال اینگونه گذشت» را که آن هم کتاب مصوری درباره جنگ بود توسط سوره مهر به چاپ رساندم، افزود: دائره‌المعارف مصور تاریخ جنگ هم در ادامه این کار و دیگر آثار من است که تحت عنوان «کتاب‌های راوی» توسط نشر فاتحان منتشر شده است.
شیرعلی‌نیا ادامه داد: نگارش و تدوین این کتاب بیش از ۲ سال وقت گرفت. این اثر پرونده‌های ویژه‌ای مانند عکس، نمودارهای مستند از مناطق جنگی و ... دارد. در تدوین این کتاب از ۱۹۲ کتاب مرجع، ۴۳ مقاله پژوهشی، ۳۰ مصاحبه‌ای که خودم تهیه کردم و ۱۲ مصاحبه آرشیو شده استفاده شده است.
وی در پایان افزود: در این کتاب با رویکردی مستندنگارانه به جنگ تحمیلی به عنوان یک موضوع کلی و آکادمیک نگریسته شده نه به مثابه یک دفاع مقدس؛ زیرا جنگ تحمیلی ما از نگاه اعتقادی ما دفاع مقدس است ولی به دلیل استنادی که در موضوعات و مطالب این کتاب وجود دارد لازم بود آن را به عنوان یک جنگ فارغ از نگاه‌های اعتقادی ما به آن مطرح کنم، از این رو در عنوان کتاب تاریخ جنگ درج شده است نه تاریخ دفاع مقدس و بر روی جلد این اثر المانی از دفاع مقدس دیده نمی‌شود بلکه صرفا نمادهای جنگ به کار رفته است.
منبع:منا

 

مراسم تقدیر از 10 نویسنده برتر نمایشگاه کتاب عصر امروز پنجشنبه در غرفه مجمع ناشران انقلاب اسلامی برگزار شد.

خبرگزاری فارس: مجمع ناشران انقلاب اسلامی از 10 نویسنده تقدیر کرد

به گزارش خبرنگار کتاب و ادبیات خبرگزاری فارس، مراسم تقدیر از 10 نویسنده برتر نمایشگاه کتاب عصر امروز پنجشنبه در غرفه مجمع ناشران انقلاب اسلامی برگزار شد.

بر اساس این گزارش در این مراسم از صادق کرمیار، فاضل نظری، حمیدرضا شاه آبادی، علی موذنی، سیدعلی شجاعی، اکبر صحرایی، محمدرضا شهبازی، محمدرضا زائری، جعفر شیر علی‌نیا و حسام الدین مطهری تقدیر شد.

در بیست و ششمین نمایشگاه بین المللی کتاب تهران تازه ترین آثار به مخاطبان عرضه می شود در این میان «ضد» فاضل نظری و «وقایع نگاری یک زندیق» مصطفی جمشیدی از جمله آثاری هستند که مورد استقبال فراوان بازدیدکنندگان قرار گرفته است.

مجمع ناشران انقلاب اسلامی از مجموعه های فعال و انقلابی است که هرساله در نمایشگاه کتاب اقدام به فعالیت می کند؛ در بیست و ششمین نمایشگاه بین المللی کتاب تهران نیز اقدام به عضو گیری کرده تا پس از نمایشگاه کتاب برای اعضای خود تازه ترین اخبار و آثار و کتاب ها را اطلاع رسانی کند.

منبع:فارس

تگ های مطلب:
ارسال دیدگاه

  • bowtiesmilelaughingblushsmileyrelaxedsmirk
    heart_eyeskissing_heartkissing_closed_eyesflushedrelievedsatisfiedgrin
    winkstuck_out_tongue_winking_eyestuck_out_tongue_closed_eyesgrinningkissingstuck_out_tonguesleeping
    worriedfrowninganguishedopen_mouthgrimacingconfusedhushed
    expressionlessunamusedsweat_smilesweatdisappointed_relievedwearypensive
    disappointedconfoundedfearfulcold_sweatperseverecrysob
    joyastonishedscreamtired_faceangryragetriumph
    sleepyyummasksunglassesdizzy_faceimpsmiling_imp
    neutral_faceno_mouthinnocent

عکس خوانده نمی شود