کد خبر: 1603

تاریخ انتشار: 1348-10-11 - 03:30

نسخه چاپی | دسته بندی: ---
0
بازدیدها: 663

موحدی کرمانی در نماز جمعه تهران: رای‌دهندگان در جرم و تقصیر رئیس جمهور نامناسب شریکند!!

آیت موحدی کرمانی در خطبه های نماز جمعه تهران با بیان اینکه کاندیداهای ریاست جمهوری مسئولیت را در حکومت اسلامی امانت الهی بدانند نه یک لقمه شیرین، گفت : همه مردم متدین و انقلابی مامورند امانت الهی را […]


آیت موحدی کرمانی در خطبه های نماز جمعه تهران با بیان اینکه کاندیداهای ریاست جمهوری مسئولیت را در حکومت اسلامی امانت الهی بدانند نه یک لقمه شیرین، گفت : همه مردم متدین و انقلابی مامورند امانت الهی را به انسانهای سالم و دارای حسن سابقه بسپارند .

 به گزارش خبرنگار مهر، آیت الله محمد علی موحدی کرمانی در خطبه های نماز عبادی - سیاسی  جمعه تهران با اشاره به اینکه تقوا سرمایه دنیا و آخرت است، گفت: تقوا چراغ راه زندگی انسانهاست و موجب می شود انسانها در بن بست های دنیا قرار نگیرند.

 وی با برشمردن مناقب و فضائل حضرت فاطمه زهرا (س) افزود: ایشان روح پیغمبر(ص) و پاره تن پدرشان بودند و به قدری مقام حضرت زهرا (س) رفیع است که نزد پیامبر جایگاه مادر را دارند .

 موحدی کرمانی با اشاره به ابعاد شخصیتی حضرت صدیقه طاهره(س) ادامه داد : یک بعد شخصیت ایشان عبادت حضرت زهراست که راوی از امام صادق سئوال کرد چرا لقب ایشان زهرا است ؛ حضرت فرمودند زهرا یعنی نور درخشنده و حضرت صدیقه وقتی به نماز می ایستاد از محراب ایشان نور به آسمانها می رفت و همانگونه که ستارگان برای اهل زمین نورافشانی دارند محراب و نماز ایشان برای آسمانها نورافشانی داشت.

 موحدی کرمانی با تاکید بر اینکه  نماز مظهر عبودیت است گفت: نماز لقاء خداست دیداری که با اشاره اوست و او اشاره می کند که بنده من بیا وچه از این بالاتر که حضرت حق بخواند و بنده بگوید آمدم .

 وی ادامه داد : بعد دیگر زندگی حضرت زهرا (س) جهاد و کوشش است، قرآن می فرماید در راه خدا جهاد و کوشش کنید ؛ نماز را حضرت با آن شکل می خواند و از آن طرف به فکر جامعه و مردم بود.

 خطیب جمعه تهران با اشاره به اینکه حضرت فاطمه (س) در فکر جامعه و هدایت جامعه بود، گفت: این برنامه را حضرت طول زندگی خود در خطبه های آتشین و عیادت زنان که از ایشان داشتند و در وصیت عجیب خود که خواستار مخفی ماندن قبرشان شدند دنبال می کرد.

 وی با اشاره به علاقه و مهربانی فراوان حضرت فاطمه  زهرا(س) به فرزندان و همسرشان گفت: این رفتار و منش ایشان برای ما باید الگو و سرمشق قرار بگیرد.

 آیت الله موحدی کرمانی در خطبه دوم نماز جمعه تهران با عرض تسلیت به کسانی که بستگان و عزیزانشان را در زلزله استان بوشهر از دست داده اند ، گفت: طبق گزارش مسئولان مربوطه خدمات قابل توجهی ارائه شده است که البته انتظار هم همین است و همین جا به همه  مردم و مسئولان توصیه می کنم هر چه بیشتر به این مردم مصیبت زده خدمت کنند.

 خطیب جمعه تهران با اشاره به اینکه کسانی که کاندیدای ریاست جمهوری می شوند باید مسئولیت را در حکومت اسلامی امانت الهی بدانند نه یک لقمه شیرین، ادامه داد: همه مردم مامورند امانت الهی را به انسانهای سالم و دارای حسن سابقه بسپارند و مردم متدین و انقلابی وظیفه بسیار سنگینی در پیش روی دارند و خداوند می فرماید امانت را به اهلش بسپارید.

 وی افزود: اگر خدایی ناکرده مردم کوتاهی کنند و امانت را به کسی که شایسته آن نیست بسپارند و او در دوران مسئولیتش قصور و تقصیر کند ، مردم هم در این جرم و کوتاهی شریکند.

 موحدی کرمانی با اشاره به اینکه اگر مردم اطلاعات کافی ندارند باید به افراد موثق مراجعه کنند، گفت: اگر کسی را نمی شناسید به هیچ وجه به او رای ندهید و باید سوابق افراد بررسی شود و با شناخت کامل رای داده شود .

 وی با اشاره به اینکه مقام معظم رهبری امسال را سال حماسه سیاسی و اقتصادی نام گذاری کرده اند ، گفت: ایشان انتظار دارند مردم در انتخابات شور بیافرینند.

 خطیب نماز جمعه تهران افزود: مردم با حضور پرشور خود، انشاءالله مشت محکمی بر دهان استکبار خواهند زد و آنها را برای همیشه از ضربه زدن به انقلاب مایوس خواهند کرد.

 موحدی کرمانی در پایان با اشاره به مناسبت های ایام هفته گذشته ، به زائران حج عمره توصیه کرد در عربستان تحت تاثیر وهابیون قرار نگیرند و کتب ضاله را از آنها دریافت نکنند.

منبع:مهر

تگ های مطلب:
ارسال دیدگاه

  • bowtiesmilelaughingblushsmileyrelaxedsmirk
    heart_eyeskissing_heartkissing_closed_eyesflushedrelievedsatisfiedgrin
    winkstuck_out_tongue_winking_eyestuck_out_tongue_closed_eyesgrinningkissingstuck_out_tonguesleeping
    worriedfrowninganguishedopen_mouthgrimacingconfusedhushed
    expressionlessunamusedsweat_smilesweatdisappointed_relievedwearypensive
    disappointedconfoundedfearfulcold_sweatperseverecrysob
    joyastonishedscreamtired_faceangryragetriumph
    sleepyyummasksunglassesdizzy_faceimpsmiling_imp
    neutral_faceno_mouthinnocent

عکس خوانده نمی شود